Paylaş
Abdest Aldıktan Sonra İki Rekat Namaz Kılmanın Sevabı
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Abdest namazı fazileti İle ilgili hadisler
83- Ebu Hureyre (r.a.)’dan rivayete göre Rasûlullah (s.a.) Bilal’e dedi ki: “Ey Bilal, sen müslüman olarak işlediğin ve en çok ümitli olduğun bir amelini bana söyle. Çünkü ben cennette senin nalınlarının sesini önümde duydum.” Bilal dedi ki: Bana göre en çok ümitli olduğum amelim şudur: Gece olsun, gündüz olsun herhangi bir vakitte abdest aldım mı mutlaka aldığım o abdest ile bana takdir olunduğu kadarıyla namaz kılmışımdır.
84- Ukbe b. Amir (r.a.)’dan dedi ki: Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurdu: “Bir kimse güzelce abdest alır, kalbiyle, yüzüyle namaza yönelerek iki rekat na-maz kılarsa mutlaka ona cennet vacip olur.”
85- Hz. Osman (r.a.)’dan rivayete göre Hz. Osman abdest aldı, sonra dedi ki: Rasulullah (s.a.)’ın benim bu abdestim gibi abdest aldığını gördüm. Sonra şöyle buyurmuştu: “Kim benim bu abdestime benzer bir abdest alır, sonra içinden başka bir şey geçirmeyerek iki rekat namaz kılarsa mutlaka geçmiş günahları mağfiret olunur.”
Hadisi Taberáni ceyyid bir sened ile rivayet etmiş. Nesei de: Doğrusu hadisin mevkuf (sahabi sözü) olduğudur, demiştir / Taberani, el-Mucemu ‘l-Evsat, II, 271; Nesei. Amelu l-Yevmi vel-Leyle, 528
BENZER KONULAR:
Answer ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Abdest ve namazın faziletine dair birkaç hadisi Arapça olarak aktarabilirim ve ardından Türkçe tercümesini yapabilirim:
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: “مَا مِنْ عَبْدٍ يَتَوَضَّأُ فَيَتَوَضَّأُ بِحُسْنِ الْوُضُوءِ، ثُمَّ يُقِيمُ الصَّلَاةَ، ثُمَّ يُصَلِّيَ فِيهَا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَهُ إِلاَّ كَانَتْ خَطَايَاهُ تَخْرُجُ مِنْ جَوَارِحِهِ كَمَا تَخْرُجُ الْوَرَقَةُ مِنَ الشَّجَرَةِ”.
Türkçe tercümesi:
Hz. Ebu Hureyre (Allah ondan razı olsun) anlatıyor: Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: “Kim güzel bir şekilde abdest alır, ardından namazını kılar ve namazında Allah’ın kendisi için yazdığı süreyi tamamlarsa, Allah onun günahlarını bedeninden yaprakların ağaçtan düştüğü gibi çıkarır.”
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: “إِذَا تَوَضَّأَ الْعَبْدُ الْمُؤْمِنُ فَغَسَلَ وَجْهَهُ كَانَ فَتْحًا لِوَجْهِهِ، وَإِذَا غَسَلَ يَدَيْهِ كَانَتْ فَتْحًا لِيَدَيْهِ، وَإِذَا مَسَحَ بِرَأْسِهِ كَانَ فَتْحًا لِرَأْسِهِ، وَإِذَا غَسَلَ رِجْلَيْهِ كَانَ فَتْحًا لِرِجْلَيْهِ”.
Türkçe tercümesi:
Hz. Ebu Hureyre (Allah ondan razı olsun) anlatıyor: Peygamber Efendimiz (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu: “Mümin kul, yüzünü yıkadığında yüzüne bir ışık açılır. Ellerini yıkadığında ellerine bir ışık açılır. Başını meshettiğinde başına bir ışık açılır. Ayaklarını yıkadığında ayaklarına bir ışık açılır.”
Bu hadislerde abdestin ve namazın önemi vurgulanmaktadır. İyi bir şekilde abdest almak ve namazı kusursuz bir şekilde yerine getirmek, günahları temizler ve ruhsal aydınlanmaya yol açar. Abdestin bedenin ve ruhun temizliği için büyük bir önemi olduğu belirtilir. Namaz ise Allah’ın huzurunda kulluğun en önemli ibadeti olarak ifade edilir.