Abdestte ayak nereye kadar yıkanır

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Abdestte ayak nereye kadar yıkanır

Abdestte ayak nereye kadar yikanir

Abdest alırken ayakları yıkamnın miktar ve ölçüsü nedir

hanefi mezhebindenim. abdest alırken ayaklar nereye kadar yıkanmalı? aşık kemiği topuk kemiği de dahil ama oralar neresi. resimli gösterseniz daha iyi olur anlatmak için



Hanefi mehebine göre abdest alırken ayakları yıkanın ölçüsü

Ayakları Topukları ile Beraber Bir Kere Yıkamak Farzdır

Ayakların iki tarafında çıkıntı hâlinde bulunan kemiklere “Topuk” denir. Ayakları yıkarken topukları da yıkamak lazımdır. Bunların yukarısını yıkamak gerekmez.
Abdestte ayakları yıkamak farzdır. Çıplak ayaklara mesh etmek caiz değildir. Ayaklara çıplak olarak mesh edileceğini iddia edenler, abdestle ilgili ayette وَاَرْجُلَكُمْ kelimesini بِرُؤُ۫سِكُمْ kelimesine atfederek وَاَرْجُلَكُمْ ’ün lâm’ını esre okumakta ve buna dayanarak da ayakların çıplak olarak mesh edilmesi gerektiğini söylemektedirler.

Hâlbuki وَاَرْجُلَكُمْ kelimesinin lâm harfi hem “üstün”, hem de “esre” olarak okunmaktadır. Yani her ikisi de kıraattir. “Üstün” okunduğu takdirde ayet, “Ayaklarınızı da yıkayın”, “esre” okunduğu takdirde ise “ayaklarınızı da mesh edin” manalarını ifade eder.

Bu manalardan hangisi doğrudur? Fıkıh usûlünde belirtildiği üzere birden çok manaya ihtimali olan “nass”lar mücmeldir. Abdest ayetindeki وَاَرْجُلَكُمْ kelimesi de böyledir. Mücmel olan bu ayetten hangi mana kastedilmiştir? Yani, abdestte ayakların yıkanması mı, yoksa mesh edilmesi mi emredilmiştir.

Bunu açıklayan bir delilin bulunması lazımdır. Yoksa iki manaya gelen ayetin, bir delile dayanmadan ayakların yıkanmasını ifade eden manasını bırakarak diğer manasını tercih edip çıplak ayaklara mesh edilmesine hükmetmenin ilmî bir dayanağı olmaz.

Kur’an’dan sonra dinî hükümlerin dayandığı ikinci delil, hiç şüphesiz peygamberimizin sünnetidir. Bu sebeple abdestte ayakların yıkanması veya mesh edilmesi hususundaki hükmün, sünnetle açıklanması gerekmektedir.



hocam kimileri topuğu ayağın bastığı yer olarak anlıyor. ayağın arka kısmı, bastığımız yer yani. sizin dediğiniz ise yandaki çıkıntılar.

BENZER KONULAR:

Answer ( 1 )

  1. Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    İslam’da abdest alırken, abdestin farzları arasında ayaklar bir kez yıkanmalıdır. Genel uygulama, ayak parmaklarından başlayarak bileklere kadar her ayağı yıkamaktır.

    Abdest sırasında ayakları yıkamak için belirli adımlar şunlardır:

    1. Elleri bileklere kadar yıkayarak başlayın ve başında Bismillah (Allah’ın adıyla) diyerek başlayın.
    2. Elinize su alın ve ayak parmakları dahil tüm ayağı kaplayacak şekilde sağ ayağın üzerine dökün.
    3. Uygun temizliği sağlamak için parmaklarınızı parmak aralarına sürtmek için kullanın.
    4. Aynı işlemi tatlı su kullanarak sol ayak için tekrarlayın.

    Unutulmamalıdır ki, abdest alırken ayak yıkamak farzdır ve bir defa yapılmalıdır. Çıkarılması gereken belirli bir kirlilik veya kir olmadıkça, ayakları birkaç kez yıkamak gerekli değildir.

    Ancak gusül abdesti alıyorsa, vücudun diğer uzuvlarıyla birlikte ayakları da üçer defa yıkaması müstehabdır. Bu, gusül sırasında sünnet olarak kabul edilir.

    Abdest sırasında titizlik ve dikkat için çabalamak, vücudun her bir bölümünün uygun şekilde yıkanmasını ve hiçbir bölgenin kuru veya dokunulmamış bırakılmamasını sağlamak her zaman faydalıdır.

    İslami uygulamalar veya ritüeller hakkında başka sorularınız varsa, size İslami öğreti ve ilkelere dayalı daha ayrıntılı rehberlik sağlayabilecek bilgili bir alim veya imama danışmanız önerilir.

    En iyi cevap

Cevapla