Allah evreni 6 günde yarattı ayeti

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Allah yeri ve göğü 6 günde yarattı ayeti

Allah yeri ve gogu 6 gunde yaratti ayeti

Selamun aleykum değerli hocam ben bir konuda şüpheye düştüm fahrettin razi tefsirinde araf 54. Suredeki 6 gunde yarattik ayetini 6 devirde yarattik olarak tefsir etmiş ama beydavi tefsiri ebu suud tefsiri gibi tefsirciler 6 gunde yarattik ayetini bilinen 6 gun miktarinca yarattik olarak tefsir etmişler devir olarak tefsir etmemişler hangisi doğrudur hocam şüpheye düştüm sorup öğrenmek istedim yardımcı olursanız allah razı olsun şimdiden allaha emanet olun hocam

Tefsirlerde 6 günde yaratılış

CEVAP:

Araf 54. ayet— Şüphesiz ki Rabbimiz, gökleri ve yeri altı gün (devir)de yaratan, sonra Arş üzerine saltanatını kurup (şaşmayan kanunlarıyla varlık âlemi­ni belli düzende yaratan); birbirlerini aralıksız izleyip gelen gündüzü gece ile bürüyen Allah’tır. Güneş, ay ve yıldızları buyruğuna baş eğdirerek ya­ratmıştır.

«Şüphesiz ki Rabbınız, gökleri ve yeri altı gün (devir)de yaratan Allah’tır.»

Kur’ân’da «dönem» veya «devir» diye çevirisini yaptığımız «yevm» ke­limesi kullanılmıştır. Bu, güneşin doğuşundan batışına kadar gecen zaman parçası hakkında kullanıldığı gibi, zamandan kesin belli olmayan önemli bir dönemi veya devreyi de ifade eden bir tabirdir. Rağıb el-Asbahanî de aynı tesbitte bulunarak yevm lafzının birkaç mânaya delâlet ettiğini açıklamıştır.

O bakımdan müfessirlerimizin de çoğu yevm tabirini süresi kesin belli olmayan dönem veya devre olarak yorumlamışlardır. O halde gökle­rin ve yerin altı günde değil, altı uzun dönemde yaratıldığı kesindir. Nite­kim jeolojik araştırmalar da günümüzde buna yakın tesbitler yaparak Kur’ân’ı tasdîka yönelmiştir.

Aslında yukarıdaki âyet Fussilet sûresi 9. âyetle açıklanarak her tür­lü yanlış görüş ve yorum bir tarafa itilmiştir. Göklerin ve yerin altı döne­minin ilk iki devresi yerküreyle ilgilidir. Toprak ve suyun oluşması, sonra da canlılar ve bitkilerin vücut bulması dört ayrı dönemde gerçekleşmiştir.

Allah’ın varlığını ve birliğini isbat, kudretinin benzersizliğini kanıtla­mak üzere akıl sahiplerine bilimsel açıdan araştırma yapmaları için kâi­natın yaratılışı hakkında ipuçları veriliyor, temel bilgiler sergilenerek ko­nuya nereden başlanılacağına ışık tutuluyor ve böylece Fussilet süresin­deki ilgili âyetle göklerin birinci ve ikinci dönemi belirtilirken hepsinin de gaz halinde bulunduğuna dikkat çekiliyor ve üçüncü bir dönemde bunun yoğunlaştığına işaret ediliyor.

Özetleyecek olursak, Kur’ân’ın jeologlarla astronomlara kâinatın (ev­ren) oluşumu hakkında en sağlam temel bilgi verdiğini görüyoruz. Gerek güneş ve yıldızların, gerekse yerküre ve onun uydusu ay’ın oluşumu hak­kında bu açıdan hareket edilmesi hatırlatılıyor

KISACA

Kaf Suresi 38. ayet- And olsun ki gökleri, yeri ve ikisi arasındaki şeyleri altı devirde yarattık. Bize hiçbir yorgunluk da dokunmadı.

Allah’a Yorgunluk, İstirahat Nisbet Edilemez

 

«And olsun ki gökleri, yeri ve ikisi arasındaki şeyleri altı devirde yarattık. Bize hiçbir yorgunluk da dokunmadı.»

Gökleri ve yeri altı uzun devirde yaratıp düzen ve dengede tutan O Yüce Kudret’e yorgunluk nisbet edilemez. Zira kudreti sonsuz ve sınır­sızdır. Yorgunluk, bıkkınlık, usanç ve dinlenme gibi arızî haller, sonradan yaratılanlara mahsustur.

Böylece Cenâb-i Hak, Tevrat’ta bu konuda ilâhî kelâma karışıp onu tahrife uğratan sözü tashih etmekte ve bize en doğru bilgiyi vermektedir.

Aynı zamanda inkarcı sapıklar uyarılmakta, daha önce küfür ve zu­lümleri yüzünden ilâhî gazaba uğrayan kavimlerin hazîn akıbeti misal ve­rilmektedir. Ayrıca ilâhî metot gereği, duygu ve düşünceler yönlendirilmek istenmekte ve akla ışık tutularak göklerin, yerin ve ikisi arasındaki her şeyin altı uzun devirde yaratıldığı temel bilgi mahiyetinde verilmektedir.

BENZER KONULAR:

Answer ( 1 )

  1. 6 gun avatarı
    0
    2021-09-19T17:20:16+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Kuran ayeti

    S.a.degerli hocam öncelikle vermiş oldunuz cevaplar için rabbim bin kez razı olsun benim sualim şudur kuranda araf süresinde gokleri yeri 6 gunde yarattik ayeti var bu ayetin tefsirini çoğu çağdaş alim 6 devirde yarattik diye tefsir etmiş fakat beydavi tefsiri ebusuud tefsiri nde 6 gunde yarattik ayetini 6 devir değilde bilinen 6 gun miktarinca bir zamanda yarattik olarak tefsir edilmiş taberi tefsirinde dunya günü miktarında olarak tefsir etmiş eski alimler dunya günü müddetince yaratti olarak tefsir ederken çağdaş alimlerin çoğu 6 devir olarak tefsir etmiş eski alimlerin dediğimi doğrudur çağdaş alimleremi uymalıyız doğru kabul etmeliyiz bilemedim bu konuda bilgi verirmisiniz hangisi doğrudur hocam allaha emanet olun

Cevapla