Paylaş
Allah kulu için üzülür mü
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Allah üzülür mü?
Aklıma bir soru takıldı Allah günaha giren kulu için üzülür mü biraz araştırma yaptım ama hiç bir şey bulamadım. Sonra kendi kendime aklımdan Allah merhametlilerin en merhametlisidir kulu günaha giriyor diye üzülür diye düşündüm. Yani kısacası Allah günaha giren kulu için üzülür mü tabii ki bizim gibi üzülme değil zatına özgü
CEVAP-1:
Allah’ın sevinme, üzülme veya ağlama gibi insani duyguları olduğu düşünülemez. Bu tür duygular, eksiklik ve ihtiyaçlardan kaynaklanırken, Allah tüm noksanlıklardan münezzehtir.
Kuran’da Allah’ın “razı olması” ifadesi geçse de, bu bizim anladığımız şekilde bir sevinç anlamına gelmez. Yine aynı şekilde, Allah’ın “memnuniyetsizliği” de bizim bildiğimiz üzüntüden farklıdır.
Bu kavramlar, Allah’ın yüceliğine ve kutsallığına uygun, mahiyeti bizim tarafımızdan tam olarak anlaşılamayan manevi haller olarak düşünülebilir.
CEVAP-2:
Evet, İslam inancına göre Allah, günaha giren kulu için üzülür. Bu üzüntü, bizim anladığımız şekliyle bir üzüntü değildir; Allah’ın yüceliğine ve mükemmelliğine yakışır bir şekildedir.
Allah’ın Üzüntüsünün Nedenleri:
Kulunun Kendisine Uzaklaşması: Allah, kullarını sever ve onların Kendisine yakın olmasını ister. Kul günaha girdiğinde, Allah’tan uzaklaşır ve bu durum Allah’ı üzer.
Kulunun Zarar Görmesi: Günah, kulun maneviyatına zarar verir ve onu mutsuzluğa sürükler. Allah, kulunun zarar görmesini istemez ve bu durum O’nu üzer.
Kulunun Cehennem Azabına Müstahak Olması: Günahın sonucu cehennem azabıdır. Allah, kullarının cehennemde azap çekmesini istemez ve bu durum O’nu üzer.
Allah’ın Merhameti:
Allah’ın üzüntüsü, O’nun merhametinin bir göstergesidir. Allah, kullarının tövbe edip Kendisine dönmelerini ister. Tövbe eden kulunu bağışlar ve onu sevgiyle karşılar.
Kuran’dan Ayetler:
“Rabbiniz, kendi nefislerinize karşı çok şefkatlidir…” (İsra Suresi, 23)
“… Şüphesiz Allah, tövbe edenleri sever ve temizlenenleri sever.” (Bakara Suresi, 222)
Sonuç:
Allah, günaha giren kulu için üzülür, ancak bu üzüntü, O’nun merhametinin bir ifadesidir. Allah, kullarının tövbe edip Kendisine dönmelerini ve bağışlanmalarını ister.
BENZER KONULAR:
Answers ( 9 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Rabbimiz (cc) kulu için üzülür. Sizin de dediğiniz gibi bu üzülme işi; bizim aklımızla tahayyül ettiğimiz gibi değil; Rabbimizin kendi zatına özgü bir şekildedir. Mesela Rabbimiz (cc) kendisinin razı olmayacağı bir davranış yaptığı zaman insanoğlu; buna üzülür.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Allah kulu için üzülür mü?
Allah üzülür mü?
Hocam Allah günah işleyen kulu için üzülür mü
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Melekler kalu bela olayında ruhu Allah’ın yanına gôtürürler ve bişeyler istemesi istenir orada razı olan ve razı olmayan kullar vardır razı olmayanlara üzülür dünyasında berbat olur ahiretide
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Allah kulları için üzülür
Ebû Hüreyre’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“ Allah Teâlâ kıyâmet gününde şöyle buyurur:
–“Ey âdemoğlu! Hastalandım, beni ziyaret etmedin”. Âdemoğlu:
– Sen âlemlerin Rabbi iken ben seni nasıl ziyaret edebilirdim? der. Allah Teâlâ:
– “Falan kulum hastalandı, ziyaretine gitmedin. Onu ziyaret etseydin, beni onun yanında bulurdun. Bunu bilmiyor musun? Ey Âdemoğlu! Beni doyurmanı istedim, doyurmadın” buyurur. Âdemoğlu:-
– Sen âlemlerin Rabbi iken ben seni nasıl doyurabilirdim? der. Allah Teâlâ:
– “Falan kulum senden yiyecek istedi, vermedin. Eğer ona yiyecek verseydin, verdiğini benim katımda mutlaka bulacağını bilmez misin? Ey Âdem oğlu! Senden su istedim, vermedin” buyurur. Âdemoğlu:
– Ey Rabbim! Sen âlemlerin Rabbi iken ben sana nasıl su verebilirdim? der. Allah Teâlâ:
– “Falan kulum senden su istedi, vermedin. Eğer ona istediğini verseydin, verdiğinin sevâbını katımda bulurdun. Bunu bilmez misin?” buyurur.
Müslim, Birr 43
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Bilgisi eksikler aklı yetmezler ayetle bilgi veremez hadislerle geçiştirir ler tıpkı din adamı zannedilen cübbeCiler gibi
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
İslam; Kur’an ve sünnetten öğrenilir. Sadece Kur’an bize yeter dersek yanlış yoldayız demektir. Sünnet olmadan çoğu ibadetlerimizi yerine getirmemiz mümkün değildir.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Tövbe estağfurullah imam daha bir de Allah’ın zatına yaraşır bir biçimde üzülmesi vardır demişsin, delilin nedir? Hangi hadistir? Ravisi kimlerdir? Eğer hadis sahih ise neden kutubi sitte de geçmemektedir? Vallahi sen bu sözünle kafir oldun çünkü Allah bütün noksanlıklardan tenzihtir uzaktır. Allah’ın üzülmesi olamaz, laf ebeliği yapılıp kendine yakışır bir biçimde de denilemez çünkü insanın da gazabı vardır ama Allah sonsuz gazap sahibidir. İnsanin da merhameti vardır ama Allah sonsuz merhamet sahibidir. İnsan da ikram sahibi olabilir ama sonsuz ikram sahibi Allah’tır. Eğer ki Allah’ta üzülür ve bu tür duyguları vardır dersen Allah sonsuz üzülür demen gerekir haşa. Ayrıca Allah’ın neden isim ve sıfatlarında bu durum geçmemektedir? Haşa Allah kendi isim ve sıfatlarından bahsederken bunu bahsetmeyi unuttu mu? Haşa sana göre din yarım mı kaldı? Haşa Kuran eksik sen mi tamamladın? Üzülmeyi eğer Allah kendine yaraşır bir biçimde hisseder dersen bende sana kalkar Allah’ın oğlu vardır hemde kendine yaraşır bir biçimde derim. Allah’ın karısı vardır (yuz bin kere haşa) hem de kendisine yakışır bir biçimde derim. Hatta bunları da izah etmek için senin gibi işte bunların hepsi madde ve akıl ötesi biz algılayamayız en iyisi olduğu gibi kabul etmek der susarım, o zaman ne dersin?
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Allahın sevinmesi ve Üzülmesi
Bu metin, Allah’ın sıfatları ve eylemleri hakkında detaylı bir açıklama sunarak, insan duygularının Tanrı’nın doğasına nasıl uygun olmadığını anlatmaya çalışıyor.
Metindeki temel argüman şu şekildedir:
Duyguların Sınırlılığı: İnsanlar sevinç ve üzüntü gibi duygular yaşarlar, çünkü bu duygular genellikle ihtiyaçların karşılanması veya karşılanmaması sonucunda ortaya çıkar. Ancak, Allah’ın bu tür duygulardan münezzeh olduğu belirtiliyor çünkü Allah’ın zatı her türlü ihtiyacı ve eksikliği aşar.
Samed Sıfatı: Allah’ın Samed (her şeyin O’na muhtaç olduğu, fakat kendisinin hiçbir şeye muhtaç olmadığı) sıfatı, Allah’ın duygusal durumların nedenleriyle bir ilişkisi olmadığını ifade eder. Bu nedenle Allah için insan anlamında sevinç ve üzüntü söz konusu değildir.
Allah’ın Razı Olması: Kur’an’da Allah’ın razı olması sıkça vurgulanır ve bu, bazı insanların sevinç olarak yorumlayabileceği bir durumu çağrıştırabilir. Ancak bu memnuniyet, Allah’ın zat, isim ve sıfatlarının kutsiyetine uygun, bizim anlayışımıza göre mahiyeti meçhul bir memnuniyettir. Bu, insan sevinçlerinden farklı bir şekilde, Allah’ın kendi doğasına uygun bir memnuniyeti ifade eder.
Memnuniyet ve Memnuniyetsizlik: Aynı şekilde, Allah’ın razı olması ya da hoşnut olmaması, Allah’ın zat, isim ve sıfatlarına uygun bir şekilde anlaşılmalıdır. Yani, bu kavramlar insan duygularından bağımsız olarak, Allah’ın yüce doğasına uygun şekilde değerlendirilmelidir.
Bu açıklamalar, Allah’ın mutlak mükemmelliği ve eksiksizliği bağlamında, insanların duygusal hallerinin Tanrı’nın doğasına nasıl uymadığını vurgular. İslam düşüncesinde bu anlayış, Allah’ın her türlü eksiklikten uzak olduğunu ve insana özgü duyguların Tanrı’nın kudretiyle örtüşmediğini ifade eder.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Allah’ın sıfatları ve zatı hakkında konuşurken, insanlara özgü duygular ve hislerle karşılaştırmaktan kaçınmak önemlidir. İslam’a göre Allah, insanlara benzemez ve O’nun sıfatları insan sıfatlarından farklıdır. Allah, her türlü eksiklikten ve insani sınırlamalardan münezzehtir.
Allah’ın rahmeti, merhameti ve bağışlayıcılığı, kullarına olan sevgisiyle tezahür eder. Ancak, Allah’ın “üzülmesi” gibi bir kavramı, bizim insan olarak hissettiğimiz üzüntüyle kıyaslayamayız. Allah, sonsuz rahmetiyle kullarını sever, onların hidayet bulmasını ve doğru yolda olmalarını ister. Günaha giren bir kul için Allah, rahmeti ve merhametiyle kuluna tövbe kapısını açık tutar ve O’na dönüşünü arzu eder.
İslam kaynaklarına göre Allah, kullarını cezalandırmaktan ziyade onların tövbe edip doğru yola dönmesini tercih eder. Kur’an’da Allah’ın, tövbe eden kullarını sevdiği ve onların günahlarını bağışladığı sıkça vurgulanır. Yani Allah, günaha giren kulunu rahmetiyle sarar ve doğru yolu bulması için fırsatlar tanır.
Sonuç olarak, Allah’ın “üzülmesi” ifadesi, insanlara özgü bir duygu olan üzüntü ile karıştırılmamalıdır. Allah, sonsuz rahmeti ve hikmetiyle kullarının iyiliğini diler ve onların doğru yola dönmelerini arzu eder. Bu anlamda, günaha giren bir kul için Allah’ın rahmeti ve merhameti tecelli eder.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Allah’ın hoşnut olmaması farklıdır haşa sizin iddia ettiğiniz gibi üzülmesi durumu farklıdır. Ben bir şeyi istemeyebilirim ama onun için bir şey yapamamam beni üzer. Benim moralimi kötüye sürükler. Bana acı verir ancak bir şeye rıza göstermemek beni neden üzsün? Beğenmemek ve üzülmek arasında çok fark var bunu neden anlamıyorsunuz? Üzülmek kelimesinin lügat manasını araştırsanız sorun ortadan kalkar.