Allah’tan reva mı demek küfür mü

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Allah’tan reva mı ne demek dinen sakıncası var mı?

Ben şimdi bu sözü söyleyip söylemediğimi hatırlamıyorum ama kesinlikle bunu kalben tasdik etmedim ben bir fizik sorusu çözüyordum kendi kendime konuşurken aklımdan böyle ifadeler geçmeye başladı ama dilimle söyleyip söylemediğimden emin değilim hiçbir şekilde kalben kabul etmedim normalde de kullanan biri değilim ben vesveseli biriyim aklıma gelen vesveseli ifadelere demedim demem diye cevap veren biriyim fakat bu ifadeye deyip demediği hatırlamıyorum eger arkında olmadan dalgınlıkla ağzımdan çıkmışsa kafir mi oldum

CEVAP:

“Allah’tan reva mı?” İfadesi Dinen Sakıncalı mı?

Öncelikle, “Allah’tan reva mı?” ifadesini analiz edelim. Bu ifade genellikle bir durumu veya olayı sorgularken, “Bu adil mi? Bu hak mıdır?” anlamında kullanılır. Burada, bir olayın Allah’ın adaletine uygun olup olmadığını sorgulamak söz konusudur.

Küfür Olup Olmadığı Meselesi
Bu ifade, doğrudan Allah’a bir saygısızlık veya hakaret içermemekle birlikte, Allah’ın hikmet ve adaletini sorgulayıcı bir nitelik taşıyabilir. Dini terminolojide, Allah’ın adaletini sorgulamak ve O’nun hükümlerine haksızlık isnat etmek, kişinin imanını tehlikeye atabilecek bir ifade olarak değerlendirilir. Ancak bu tür ifadeler genellikle kişinin niyetine ve kastına bağlıdır:

Eğer kişi bu ifadeyi dalgınlıkla veya farkında olmadan kullanmışsa, bu durumda İslam âlimlerine göre kişi sorumlu olmaz. Çünkü niyet ve kasıt olmadan yapılan söz veya eylemlerden dolayı kişi günahkâr veya kâfir sayılmaz.

Hadis: Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurmuştur: “Ameller niyetlere göredir.” (Buhari, Bed’u’l-Vahiy, 1; Müslim, İmâre, 155)
Bu hadise göre, kişinin niyeti esas alınır. Eğer kalben bu sözü tasdik etmediyseniz ve farkında olmadan söyledinizse, bu sizi dinden çıkarmaz.
Vesvese Meselesi:

Vesvese, özellikle ibadetlerini yerine getiren ve iman konusunda hassas olan kişilerin sıkça karşılaştığı bir durumdur. Şeytan, insanın imanını zedelemek veya huzurunu kaçırmak için vesvese verir. Bu durumda, vesveseye aldırış etmemek ve bu tür düşünceleri zihinden uzaklaştırmak en doğru davranıştır.
Hadis: Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurmuştur: “Şüphesiz ki Allah, ümmetimin vesvese ile içlerinden geçirdiklerini, onlar bunu yapmadıkça veya söylemedikçe affetmiştir.” (Buhari, İman, 15; Müslim, İman, 201)
Bu hadis, vesvese durumunda bile kişinin kalben tasdik etmedikçe veya fiiliyata dökmedikçe günahkâr olmayacağını göstermektedir.

Özetle:
Eğer “Allah’tan reva mı?” ifadesini bilerek ve Allah’ın adaletini sorgulama kastıyla kullanmadıysanız, bu durumda herhangi bir küfür durumu söz konusu değildir.
Eğer bu ifadeyi dilinizle söyleyip söylemediğinizden emin değilseniz ve kalben bunu tasdik etmediyseniz, bu durumda da dinden çıkmış sayılmazsınız.
Vesvese durumunda, Allah’tan af dileyip, vesveseye önem vermemek en doğru yaklaşımdır.
Tavsiyeler:

Bu tür vesveselerle karşılaştığınızda istiğfar etmek ve Allah’a sığınmak faydalı olacaktır. “Estağfirullah, Allah’ım beni affet.” gibi ifadelerle Allah’tan bağışlanma dilemek, vesveseyi hafifletebilir.
Vesvese geldiğinde fazla düşünmemek ve dikkatinizi başka bir konuya yönlendirmek de yardımcı olabilir.
Allah, niyetlerinizi bilir ve vesvese ile geçen düşünceleri affeder. Kalben iman ettiğiniz sürece, bu tür düşünceler sizin imanınıza zarar vermez.

BENZER KONULAR:

Answers ( 3 )

  1. Mahmut avatarı
    1
    2023-05-15T09:01:32+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    S.a.

    Namazsız Müslüman olunursa?

  2. Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    “Allah’tan reva mı?” ifadesi, Türkçede kullanılan bir deyimdir ve genellikle bir olayın veya durumun doğru veya kabul edilebilir olup olmadığını sorgularken kullanılır. Bu ifade, “Allah’ın hoşuna gider mi?” veya “Allah’ın izniyle uygun mudur?” gibi anlamlar taşır.

    Din açısından bakıldığında, bu ifadenin kullanılması İslam dinine aykırı değildir. İslam’da, insanların doğru ve yanlış arasında ahlaki bir değerlendirme yapması teşvik edilir. Allah’ın hoşnut olacağı veya razı olacağı şeyleri yapmaya teşvik edilirken, O’nun hoşnut olmadığı veya yasakladığı şeylerden kaçınılması öğütlenir. “Allah’tan reva mı?” ifadesi, bu anlamda bir düşünce veya eylemin İslami değerlere uygun olup olmadığını sorgulama amacıyla kullanılabilir.

    Ancak, deyimin kullanımına dikkat etmek önemlidir. Bazı durumlarda, ifadenin Allah’ı veya dini değerleri hafife almak, alay etmek veya saygısızlık yapmak için kullanıldığı durumlar olabilir. Bu tür kullanımlar dinen sakıncalı olabilir ve saygısızlık olarak kabul edilebilir. İfadeyi kullanırken ve yorumlarken dikkatli olmak önemlidir.

    En iyi cevap
  3. Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Bir Müslüman’ın kimliğini belirleyen en temel ibadetlerden biri namazdır. İslam’da namaz, inancın ve teslimiyetin en somut göstergelerinden biri kabul edilir. Ancak “namaz kılmadan Müslüman olunur mu?” sorusu, inanç ve amelin ilişkisi açısından derin bir tartışma konusudur. Bu soruyu daha iyi anlamak için hem Kur’an-ı Kerim’e hem de hadis-i şeriflere bakalım.

    1. Kur’an-ı Kerim’e Göre Namaz

    Kur’an’da namaz, imanın ve İslam’ın temel unsurlarından biri olarak tanımlanmıştır. Allah, birçok ayette namaz kılmayı emretmiştir:

    • Bakara Suresi, 43. Ayet:

      “Namazı kılın, zekâtı verin ve rükû edenlerle birlikte rükû edin.”

    • Mü’minun Suresi, 9. Ayet:

      “Onlar ki, namazlarını titizlikle kılarlar.”

    Bu ayetler, namazın bir Müslüman’ın hayatında ne kadar önemli olduğunu gösterir. Allah, namaz kılmayı, itaatin ve kulluğun bir göstergesi olarak belirtmiştir.

    2. Hadislere Göre Namazın Önemi

    Hadis-i şeriflerde de namazın terk edilmesi konusunda çok ciddi uyarılar vardır:

    • Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

      “Kişi ile küfür ve şirk arasında namazı terk etmek vardır.” (Müslim, İman, 134)

    • Bir başka hadis-i şerif:

      “Kim namazı terk ederse Allah’ın himayesinden çıkar.” (Tirmizî, İman, 9)

    Bu hadisler, namazın terk edilmesinin kişinin imanını tehlikeye atabileceğini gösterir. Özellikle, Müslim’deki hadis, namazı terk eden kimsenin küfre düşme riski taşıdığını belirtir. Ancak bu, hemen o kişinin dinden çıktığı anlamına gelmez; bir uyarı ve hatırlatmadır.

    3. İslam Âlimlerinin Görüşleri

    İslam âlimleri, namazı terk eden bir kişinin iman durumu hakkında farklı görüşler ortaya koymuşlardır:

    • Hanefi Mezhebi: Hanefi mezhebine göre, namazı terk eden kişi büyük bir günah işlemiş olur, ancak dinden çıkmaz. Bu kişi fasık (günahkâr) kabul edilir ve tövbe etmesi gereklidir.
    • Şafiî ve Malikî Mezhepleri: Bu mezhepler de Hanefi mezhebine benzer şekilde, namazı terk eden kişinin büyük günah işlediğini, ancak Müslüman olarak kalmaya devam ettiğini belirtirler.
    • Hanbelî Mezhebi: Hanbelî mezhebinde ise namazı terk etmek, kişiyi dinden çıkaran bir fiil olarak kabul edilir. Bu görüş, yukarıdaki hadis-i şeriflere dayanarak ileri sürülmüştür.

    4. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın Görüşü

    Diyanet İşleri Başkanlığı’na göre, namaz İslam’ın temel şartlarından biridir ve terk edilmesi büyük bir günahtır. Ancak Diyanet, kişinin namaz kılmadığı için doğrudan dinden çıkacağına hükmetmez. Tövbe kapısı her zaman açıktır ve kişi samimi bir şekilde pişman olup namaz kılmaya başladığında Allah’ın rahmetine mazhar olabilir.

    Sonuç

    Namaz, İslam’ın en temel ibadetlerinden biridir ve Müslüman olmanın bir göstergesidir. Ancak namaz kılmayan bir kişi, imanını yitirmiş sayılmaz, fakat büyük bir günah işlemiş olur ve fasık kabul edilir. Bu nedenle, namazı terk eden Müslümanlar, bir an önce tövbe edip namazlarına dönmelidirler. Çünkü namaz, sadece bir ibadet değil, aynı zamanda Allah ile kul arasındaki en güçlü bağdır.

    Allah, cümlemize namazlarını dosdoğru kılmayı nasip etsin ve imanımızı korusun.

Cevapla