Ayet okuyarak sevdiğim kişinin adını söylemek caiz mi, büyüye mi girer?

Question

Ayet okuyarak sevdigim kisinin adini soylemek caiz mi buyuye mi girer

Bazı Ayetler okuyarak bir kişinin adını söylemek caiz mi, büyüye mi girer?

Bismillahirrahmanirrahim. İza zülziletil ardu zilzaleha. Ve ahrecetil ardu eskaleha. Ve kalel insanü ma leha. Yevme izin tühaddisü ahbaraha. Bi enne rabbeke evha leha. Yevme izin yasdürünnasü eştata eştata eştata. Aksemtü aleyküm ya sükkâne hâzel mekâni insarifû hattâ akdi haceti.

Bismillâhirrahmânirrahîm. Allahumme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed. Allahumme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed. Allahumme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed. Kalbe ve bedene ve cemia cevariha “sevdiğin kişinin ismi”. Allahümme sehhirli kalbe “sevdiğin kişinin ismi” bi hürmeti Muhammed in ve hazihis ayetiş şerifeti. Allahümme ihrik ve sehhirli kalbe “sevdiğin kişinin ismi” ala mehabbete “senin ismin”. Tevekkelü Ya huddame hazihis ayetiş şerifeti ve ahriku kalbe “sevdiğin kişinin ismi” bi muhabbeti “senin ismin” bi hakki hazihis ayetiş şerifeti. Sehhirli “sevdiğin kişinin ismi” bi hakki ayetiş şerifeti. Bismillâhirrahmânirrahîm. Ve izâ lekûllezîne âmenû kâlû âmennâ ve izâ halâ ba’duhüm ilâ ba’dın kâlû ettühaddisû nehüm bimâ fetehallâhü aleyküm liyühâccûküm bihi ınde rabbiküm efelâ ta’kılûn. Ve kânû min kablü yesteftihûne alellezîne keferû. Ellezîne yeterabbesûne biküm fein kâne leküm fethun minallâh.

Feasallâhü en ye’tiye bil fethı ev emrin min ındihi. Felemmâ nesû mâ zükkirû bihi fetehnâ aleyhim ebvâbe külli şeyin. Ve ındehü mefâtihul ğaybi lâ ya’lemühâ illâ hüve ve ya’lemü mâ fîl berri vel bahr. Vestekberû anhâ lâ tüfettehu lehüm ebvâbes semâ’. Alallâhi tevekkelnâ rabbenafteh beynenâ ve beyne kavmenâ bil hakki ve ente hayrul fâtihîn. Ve lev enne ehlel kurâ âmenû vettekav elfetehnâ aleyhim berakâtin mines semâi vel ard. in testeftihû fekad câ ekümül fethu ve in tentehû fe hüve hayrun leküm. Velemmâ fetehû metâahüm vecedû bidâ atünâ ruddet ileyhim. Vesteftehû ve hâbe küllü cebbârin anîd. Ve lev fetehnâ aleyhim bâben mines semâi fezallû fûhi ya’ricûn. Hattâ izâ fetehnâ aleyhim bâben zâ azâbin şedîdin izâ hüm fîhi müblisûn. Ev mâ melektüm mefâtihahü ev sadîkıküm. Fefteh beynî ve beynehüm fethan ve neccinî ve men meıye minel mü’minîn.

Mâ inne mefâtihahü letenûü bil usbeti ûlîl kuvveh: ve yekûlûne metâ hâzâl fethu in küntüm sâdikîn. Kul yevmel fethı lâ yenfeullezîne keferû îmânühüm ve lâ hüm yunzarûn. Kul yecmeu beynenâ rabbünâ sümme yeftehu beynenâ bil hakki ve hüvel fettâhul alîm. Mâ yeftehıllâhü lin nâsi min rahmetin felâ mümsike lehâ ve mâ yümsike felâ mürsile lehü min ba’dihi ve hüvel azîzül hakîm. Cennâti adnin müfettehaten lehümül ebvâb. Ve sîkallezîne keferû ilâ cehenneme zümeran hattâ izâ câûhâ fütihat ebvâbühâ. Ve sîkallezînet tekav rabbehüm ilel cenneti zümeran hattâ izâ câûhâ ve fütihat ebvâbüha ve kâle lehüm hazenetühâ selâmün aleyküm tabtüm fedhulû hâ hâlidîn.

Bismillâhirrahmânirrahîm. İnnâ fetehnâ leke fethan mübînâ. Li yağfira lekel âhü mâ tekaddeme min zenbike ve mâ teahhara ve yütimme ni’metehü aleyke ve yehdiyeke sırâtan müstekîmâ. Ve yensurakallâhü nasran azîzâ ve esâbehüm fethan karîbâ. Fe ceale min dûni zâlike fethan karîbâ. Fefetahnâ ebvâbes semâi bi mâin münhemir. Ve lillâhi mîrâsüs semâvâti vel ardı lâ yestevî minküm men enfeka min kablil feth. Nasrun minallâhi ve fethun karîbün ve beşşiril mü’minîn. Ve fütihatis semâü fekânet ebvâbâ.

Bismillâhirrahmânirrahîm. İzâ câe nasrullâhi vel feth. Ve ra eytan nâse yedhulûne fî dînillâhi efvâcâ. Fer sebbih bi Hamdi rabbike vestağfirhü innehü kâne tevvâbâ. Allâhümme innî eselüke bismike yâ Hayyü yâ Kayyûmü yâ Zel celâli vel ikrâm. Yâ Allâhü yâ Rahmânü yâ Rahîmü yâ ilâhünâ ve âlihi külli şeyin ilâhen vâhiden lâ ilâhe illâ ente. Ve eselüke bismikel ma’rûfil mukaddesil meymûnetil mübâraketi en tağfirali zünûbî ve takdî hâcetî ve tensuranî a’dâî ve teftehu lî ebvâbe hayrâtike ve in tecal l îmin külli hemmin Ferhan ve min külli dîkın mahracan ve min külli usrin yüsran ve ilâ külli hayrin sebîlen yâ Rabbel âlemîn.ve sallalâhü alâ seyyidinâ muhammedin ve âlihi ve sahbihi ecmeîne bi rahmetike yâ erhamer râhimîne bi hürmeti seyyidil mürselîne vel hamdü lillâhi rabbil âlemîn. Allahumme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed. Allahumme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed. Allahumme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed.

Kalbe ve bedene ve cemia cevariha “sevdiğin kişinin ismi”. Allahümme sehhirli kalbe “sevdiğin kişinin ismi” bi hürmeti Muhammed in ve hazihis ayetiş şerifeti. Allahümme ihrik ve sehhirli kalbe “sevdiğin kişinin ismi” ala mehabbete “senin ismin”. Tevekkelü Ya huddame hazihis ayetiş şerifeti ve ahriku kalbe “sevdiğin kişinin ismi” bi muhabbeti “senin ismin” bi hakki hazihis ayetiş şerifeti. Sehhirli “sevdiğin kişinin ismi” bi hakki ayetiş şerifeti. Amin. Ecîbû eyyühes sâkinûne fi hâzel mekâni bârakellâhü fîküm ve aleyküm.
Bu dua evlilik için caiz mi hocam

CEVAP:

Verdiğiniz metin ve dua, İslam’da caiz olarak kabul edilmeyen uygulamaları içermektedir. Detaylı bir analiz yapacak olursak:

1. Ayeti Amacından Saptırma:

Duanızda çeşitli ayetler yer alıyor. Ancak bu ayetler, Kur’an-ı Kerim’deki indiriliş amaçlarından farklı bir niyetle (sevdiğiniz kişinin kalbini size çekmek için) kullanılmakta. Kur’an ayetleri, Allah’ın kelamıdır ve yalnızca Allah’ın rızasını kazanmak, ibadet etmek ve O’na dua etmek amacıyla okunmalıdır. Bu ayetleri kişisel dilekler, sevgi veya bağlama niyetleriyle kullanmak yanlıştır.

2. Büyü ve Tılsım İçerikleri:

Yukarıdaki duada, “Allahümme sehhirli kalbe” gibi ifadeler yer almakta. “Sehhir” kelimesi Arapça’da “sihir” (büyü) kelimesi ile aynı kökten gelir. Burada bir kişinin kalbini tesir altına alma amacı güdülmektedir. Bu ise büyü kapsamına girer. İslam dininde büyü yapmak, yaptırmak veya buna başvurmak haramdır. Büyü, İslam’ın kesin olarak yasakladığı bir ameldir ve Allah Resulü (s.a.v.) bunu şirk ve günah-ı kebair (büyük günah) olarak nitelemiştir.

Hadis: Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

“Yedi helak edici şeyden sakının.” Ashab, “Ey Allah’ın Resulü, onlar nelerdir?” dediler. Efendimiz şöyle cevap verdi: “Allah’a şirk koşmak, sihir (büyü) yapmak…” (Buhari, Vesaya, 23; Müslim, İman, 144)

3. Ayeti Kullanarak Birini Etkilemek:

Duada sevdiğiniz kişinin ismi zikredilmekte ve onun kalbinin size yönlendirilmesi istenmektedir. Bu tür uygulamalar, İslam’da meşru olmayan yollardır ve başka bir insanın iradesine müdahale anlamına gelir. Kur’an ve hadislerde bu tür niyetlerin teşvik edilmediği gibi, tam aksine kınanmıştır.

4. Dua ve Tevekkül:

Evlilik gibi hayırlı bir amaç için Allah’a dua etmek elbette ki caiz ve tavsiye edilen bir davranıştır. Ancak bu, Allah’tan doğru yollarla, ihlaslı bir şekilde ve başkalarının iradesine müdahale etmeden yapılmalıdır. Sevdiğiniz kişi ile evlenmek için dua ederken, istihare ve hayırlı bir kısmet duası tercih edilebilir. Örneğin, Peygamber Efendimizin öğrettiği şu dua okunabilir:

“Allahümme in kâne hâze’l-emru hayren lî fî dîni ve me’âşî ve ‘âkibetü emrî (ev kâle ‘âcili emrî ve âcilihî) fekdirhü lî ve yessirhü lî, sümme bârik lî fîh. Ve in kâne şerren lî fî dîni ve me’âşî ve ‘âkibetü emrî (ev kâle fî ‘âcili emrî ve âcilihî) fasrifhü ‘annî ve’srifnî ‘anhü. Vâkdir lî el-hayre haysü kâne sümme’rdınî bih.”

Anlamı: “Allah’ım, bu iş benim dinim, hayatım ve geleceğim için hayırlıysa, onu bana nasip eyle ve kolaylaştır. Eğer şer ise, onu benden uzaklaştır ve beni ondan uzaklaştır. Bana hayırlı olanı nasip et ve gönlümü ona razı kıl.”

Sonuç:

Bu tür dualar ve uygulamalar, İslam’da yasaklanan büyü, tılsım ve insan iradesine müdahale kapsamına girebilir. Bu nedenle kesinlikle kaçınılmalıdır. Evlilik için Allah’tan samimi bir şekilde, rızasına uygun dualar etmek en doğrusudur. Unutmayın ki, Allah’ın rahmeti geniştir ve O’na ihlasla dua etmek, en büyük vesilelerden biridir.

Daha fazla bilgi ve doğru dua örnekleri için bir diyanet görevlisi veya alimden destek almanız faydalı olabilir.

BENZER KONULAR:

Answer ( 1 )

    1
    2024-11-12T18:06:37+03:00

    Bu tür dualar ve uygulamalar, İslam açısından oldukça tartışmalı bir konudur. Zilzal suresi ve salavat gibi ayetler, aslında Kur’an’da yer alan ve faziletli olan dualardır. Ancak bu ayetlerin veya duaların, bir kişinin gönlünü çelmek veya zorla birine sevgi hissettirmek amacıyla kullanılması, İslam ahlakına aykırıdır.

    Kur’an’ın Kullanım Amacı

    Kur’an-ı Kerim, şifa, rahmet, hidayet ve insanlara yol gösterici olarak gönderilmiştir (İsra Suresi, 82. Ayet). Allah’ın kelamı, insanlara manevi huzur ve rehberlik sunmak içindir, kişisel menfaat veya çıkar sağlamak amacıyla kullanılamaz. Bu tür uygulamalar, Kur’an’ın asli amacı olan insanlara doğru yolu göstermek ve onları hidayete erdirmek prensibini ihlal eder.

    Büyü ve Dua Arasındaki Fark

    Büyü, bir kişiyi iradesi dışında etkilemek ve onu belli bir amaca yönlendirmek amacıyla yapılan manevi bir baskı türüdür. İslam dininde büyü yapmak ve yaptırmak haramdır ve büyük günahlardandır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

    “Kim bir büyücüye gider ve ondan bir şey sorarsa, kırk gün namazı kabul olmaz.” (Müslim, Selam, 125)

    Duaların ise amacı, Allah’a yönelerek onun rızasını kazanmak, ondan yardım istemek ve kalbi saf bir niyetle dua etmektir. Eğer dua, bir kişiyi iradesi dışında etkileyip bir sonuca yönlendirmeyi amaçlıyorsa, bu dua değil, bir tür manipülasyon veya büyü sayılabilir.

    Zilzal Suresi’nin İçeriği

    Zilzal Suresi, kıyamet günü yeryüzünün sarsılmasından ve insanların yaptıkları amellerin ortaya çıkmasından bahseder. Surede sevgi, muhabbet veya aşk gibi konulara dair bir mesaj yoktur. Bu surenin sevgi için veya bir kişiyi kendine aşık etmek için okunması, ayetlerin yanlış amaçlarla kullanılması anlamına gelir.

    Zilzal Suresi’nin anlamı:

    “Yeryüzü şiddetle sarsıldığı zaman, içindeki ağırlıkları çıkardığı zaman ve insan: ‘Bu yeryüzüne ne oluyor?’ dediği zaman…” (Zilzal Suresi, 1-3)

    Görüldüğü üzere, bu surenin teması kıyamet ve hesap günüdür. Bu bağlamda, sevgi veya muhabbet için okunmasının bir delili yoktur.

    Sonuç ve Değerlendirme

    1. Meşru Olmayan Kullanım: Duaların, insanların iradelerini etkilemek amacıyla kullanılması, İslam’da uygun görülmemiştir.
    2. Yanlış Yönlendirme: Zilzal suresi gibi ayetlerin aşk veya muhabbet amacıyla okunması, dini metinlerin anlamını çarpıtmak anlamına gelir.
    3. Ahlaki Zorbalık: Bir kişinin kalbini zorla kendine bağlamaya çalışmak, ahlaki açıdan doğru değildir ve İslam’ın öğretileriyle çelişir.

    Diyanet’in Görüşü

    Diyanet İşleri Başkanlığı da bu tür uygulamaları doğru bulmaz ve ayetlerin amacına uygun kullanılmasını tavsiye eder. Özellikle şifa ve rahmet niyeti dışında ayetlerin büyü ve tılsım gibi amaçlarla kullanılmasını yasaklar.

    Sonuç olarak, Zilzal suresi veya herhangi bir ayet, başka bir insanı zorla sevdirmek veya etkilemek için okunmamalıdır. Bu tür uygulamalar, hem dini hem de ahlaki açıdan sakıncalıdır.

    En iyi cevap

Cevapla