Selamün aleyküm hocam. Ramazan Bayramınız mübarek olsun. Hocam, bakara suresinin 275 nci ayetinin sonunda meal’en; “faize geri dönenler cehennemde ebedi olarak kalacaktır” diye okudum. Faiz yiyenler ve yedirenler, kısacası faizli bankalar ile faizli işlem yapan kişiler mi kastediliyor. Bu ayeti nasıl anlamamız gerekiyor. (En doğrusunu Allah bilir.)
Bakara suresi 275. Ayetin tefsiri kısaca
275. Riba ile ahş-veriş yapıp insanların kanlarını emenler, kıyamet günü kabirlerinden, delirerek sar’aya tutulmuş kişinin kalktığı gibi kalkarlar. Düşe kalka giderler, düzgün yürüyemezler. Sar’alı hastalar gibi delicesine kalkarlar. İşte onların görünüşleri böyledir. Rezil ve rüsvay olmaları için, mahşer yerinde bu şekilde tanınırlar. Bu, ayağa kalkıp düşmek ve şeytan çarpmış gibi kalkmak, Allah’ın haram kıldığı şeyi helal saymaları ve: “Riba, ahış- veriş gibidir, niçin haram olsun? demeleri yüzündendir, Oysa Allah, karşılıklı menfaat sağladığı için alışverişi helal, fert ve topluma son derece zararlı olduğu için faizi haram kılmıştır. Çünkü onda, borçlunun zar zor geçimini sağladığı emeğinden ve etinden koparılmış bir fazlalık vardır. Kime Rabbinden bir öğüt, yani ribâ yasağı gelir de, o öğüte uyarak faizle iş görmekten sakınırsa, faiz yasağı gelmeden önce aldığı kendisinindir. Onun işi Allah’a kalmıştır, dilerse onu affeder, dilerse cezalandırır. Kim, Allah haram kıldıktan sonra tekrar faizle iş yapar ve onu helal sayarsa, o kimse ebediyyen cehennemde kalacak olanlardandır.
BENZER KONULAR:
- Bakara suresi 229. Ayetteki, “Talâk, iki defadır.” Cümlesinden maksat nedir?
- “…Kendi ellerinizle kendinizi tehlikeye atmayın…” (Bakara suresi, 195. ayet.) Yukarıdaki ayeti yaşama ve sağlık hakkı açısından değerlendiriniz
- Bakara suresi 69. ayet Sarı inek kıssası (bakaratun safrau)
- Rüyada Bakara suresi 6. Ayeti okumak
- Bakara suresinde kirpik çıkması nedir
- Tümünü görüntüle.
Answer ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Bakara Suresi’nin 275. ayeti şu şekildedir:
“Yaptığınız şeylerden dolayı Allah tarafından bir zarar gelir korkusuyla faiz yemeyin ve (borçlu olarak) verdiğiniz şeyin artmasını istemeyin.”
Bu ayet, faiz yememenin ve borçluya verilen şeyin artması için çaba sarf etmemenin önemini vurgulamaktadır. İslam’da faiz, haram olarak kabul edilen bir işlem olarak görülür ve Müslümanlar faizli kazanç sağlamaktan kaçınmalıdır.
Ayette belirtilen “zarar gelir korkusu” ifadesi, insanların faiz yemek suretiyle finansal kayıplarla karşılaşabileceklerini ve Allah’ın bu tür bir davranışa karşı bir ceza verme ihtimalinin olduğunu ifade etmektedir. Faiz yemek, toplumda ekonomik adaletsizliği artırabilir ve ekonomik sistemde dengesizliklere yol açabilir.
Bu ayet, insanları faizden kaçınmaya ve borç verirken artış talep etmemeye teşvik etmektedir. Müslümanlar, işlerini faizsiz finansal ürünlerle yürütmeye, adil ticaret ve işletmeleri teşvik etmeye çalışmalıdır.
İslam alimleri, bu ayetin tefsirlerinde faiz kavramını daha detaylı olarak açıklarlar ve faizin zararlı etkilerini vurgularlar. Aynı zamanda, faizsiz finansal sistemlerin ve adil ekonomik uygulamaların İslam’ın öğretileriyle uyumlu olduğunu ve toplumsal adaletin sağlanmasına yardımcı olduğunu belirtirler.