Paylaş
Bir Yahudi İnancı
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Bir Yahudi İnancı
SORU: Bazı yabancı dergilerde Yahudilerin bir iddiasını okudum: Buna göre Hz. Peygamber Medine’de iken onlardan cizyeyi kaldırmış. Bu, onların diğer kitap ehlinden daha faziletli olduğuna bir delil imiş. Bu doğru mudur?
CEVAP: Yahudilerin ne çok asılsız inançları var ve Allah’ın dilediği zamana kadar da olmaya devam edecektir.
Onların bu (ve buna benzer) iftiralarını reddetmek için şunu söylememiz yeterlidir; Hz. Allah ondört yüz yıl önce kitabında hükmünü bildirmiştir. “Kur’an’ı kesinlikle biz indirdik. Elbette onu yine biz koruyacağız” (Hicr/9) ayetine uygun olarak gökler ve yer var oldukça Allah’ın Yahudiler hakkında bildirdiği hüküm var olmaya devam edecektir.
Cenab-ı Hak Kur’an’da şöyle buyuruyor:
insanlar içerisinde iman edenlere düşmanlık bakımından en şiddetli olarak Yahudiler ile şirk koşanları bulacaksın. Onlar içinde iman edenlere sevgi bakımından en yakın olarak da “Biz Hristi-yanlarız” diyenleri bulacaksın. Çünkü onların içinde keşişler ve rahipler vardır ve onlar büyüklük taslamazlar. Rasûle indirileni duydukları zaman, tanış çıktıkları gerçekten dolayı gözlerinden yaşlar boşandığını görürsün. Derler ki: “Rabbimiz! İman ettik, bizi (hakka) şahit olanlarla beraber yaz.” (Maide/82-83)
Kur’an böyle söylerken nasıl olur da bu Yahudiler başkalarından daha faziletli olur? Cenab-ı Hak onların mü slü mani ara insanlar arasında en şiddetli düşmanlık besleyenler olduğunu bildirmiştir. Hatta ayette Yahudilerin düşmanlığı müşriklerinkinden önce zikredilmiştir.
Yahudilerden cizye (vergisi)nin kaldırıldığına gelince, bu yalan bir haberdir.
İbn Kesir Siyer-i Nebi isimli kitabında Sahih-i Buharı ve Müslim’de yer alan bir hadisten söz ediyor. Buna göre Hz. Peygamber Hay-ber Yahudileri ile Hayber toprağından elde edilen üretimin yarısını ödemeleri şartıyla anlaşmış, onlara: “Sizi dilediğimiz süre için buraya yerleştiriyoruz” buyurmuştur.
Hz. Peygamber (hasat mevsiminde) onlara Abdullah b. Revaha’yı mahsulün yarısını toplamak üzere gönderirdi. Hz. Abdullah Mûte savaşında şehit edilince (bu görev için) Cübâr b. Sahr’ı gönderiyordu. Bu durum Ebubekir hazretlerinin döneminde de devam etmiştir.
İbn Kesir daha sonra şöyle diyor:
Hayber Yahudileri, hicri 300 yılından sonraki zamanlarda ellerinde Hz. Peygamber tarafından yazılı bir belge olduğunu; içerisinde kendilerinden, cizyenin kaldırıldığının yazılı olduğunu iddia eder olmuşlardır. Bazı ilim adamları bu mektuba aklanmışladır. Halbuki bu mektup uydurma bir mektuptur.
İbn Kesir bu iftirayı iptal etmek için özel bir kitap yazmıştır.
İbn Kesir’den başka İbn’us Sabbağ, Şeyh Ebû Hâmid, İbn Mes-leme gibi ilim adamları da bu iddiayı iptal etmek için eserler yazmışlardır.
Hicri 774 yılında vefat eden İbn Kesir diyor ki:
Yahudiler 700 yılından sonra bir kere daha harekete geçmiştir. Bu hareketlerinde cizye (vergisi)nin üzerlerinden kaldırılmış olduğunu bildiren bir mektup ortaya çıkarmışlar, bunun içerisinde önceleri iddia ettikleri mektuba da yer vermişlerdir.
İbn Kesir bu mektubu ele geçirmiş ve onun uydurma olduğunu tesbit etmiştir. Çünkü iddiaya göre bu mektupta Sa’d b. Muaz’ın şahitliğine yer verilmiştir. Oysa Hz. Sa’d Hayber’in fethinden önce vefat etmiştir. Ayrıca bu mektupta Muaviye b. Ebi Süfyan’ın şahitliğine de yer verilmiştir. Oysa Muaviye b. Ebi Süfyan o sırada daha müslüman olmamıştı. Bu mektupta cizyenin kendilerinden kaldırıldığı söyleniyor. Halbuki o zamanlar cizye uygulaması yoktu. İlk cizye Necr anlılar d an alınmıştır, ki bu da hicretin 9. yılında olmuştur.
İşte bunlar Yahudilerin cizye konusunda söylediklerinin doğru olmadığını göstermektedir.
BENZER KONULAR
Answers ( 2 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Yahudilerin genel itibarı ile bozguncu ve redddeden bir topluluktur. Üzerlerinden cizye vergisi kaldırıldığına dair yalan ve iftirada bulunmuşlardır. Halbuki böyle bir durum söz konusu değildir. Çünkü onlar Müslümanlara karşı tarih boyunca hep kin ve nefret dolu gözlerle bakmışlardır.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Yahudilik, dünyanın en eski monoteist dinlerinden biri ve Yahudilerin toplanması dindir. Yahudi inancının özü Tevrat olarak bilinen Kutsal Kitap oluşturur. Tevrat, Tanrı’nın İsrailoğullarına ait emirleri, tarihlerini ve peygamberlerin bulunduğu dini metinler koleksiyonudur.
Yahudi inancına göre, Tanrı, evreni yaratmış ve İsrailoğullarını seçmiş bir halktır. Tanrı, İsrailoğullarına, onların düşmanlarından koruyucuları ve onların yaşam kılavuzu olacak ahlaki ve dini yönetti. Bu amaçların, Yahudiliğin temel ilkelerini oluşturur ve Tanrı’nın amacını yerine getirmeyi hedefler.
Yahudilikte Tanrı’ya inanmak, ona tek bir tapınakta ibadet etmek ve Onun buyruklarını yerine getirmek önemlidir. Yahudi ibadeti, sinagoglarda toplu dua ve dualarla, Tanrı’ya şükür etmek, O’na dua etmek ve O’nun emirlerini yerine getirmekle bağlantılıdır.
Yahudilikte peygamberlere de önem verilir. Musa, İbrahim, Davud, Süleyman ve İsa gibi peygamberler, Yahudi inancının önemli figürleridir. Ancak Yahudilikte, İsa’nın Mesih’ini veya İslam’da olduğu gibi Muhammed’in peygamberini inanılmaz.
Yahudi inancında, ahiret ve yeniden diriliş gibi kavramlar da bulunur. Ölümden sonra yaşam, cennet ve cehennem kavramları Yahudi inancında da yer alır, ancak bu taslak açıklamaları etkileyebilir.
Yahudilik, hem dini hem de etnik bir kimlik taşır. Yahudilik, soydan gelen bir halka ait olmayan bir kişinin dini olarak kabul edilebilir. Ancak Yahudi toplumu, Yahudi bir anneden doğan veya Yahudi bir inanca dönüşen kişilerden oluşur.
Yahudi inancı, tarih boyunca pek çok olay ve sıkıntıya tanık olmuştur. Holokost gibi acı olaylar, Yahudi ülke tarihinde derin bir iz bırakmıştır. Ancak Yahudilik, bu zorluklara rağmen sürmüş ve Yahudi halkının önemli bir parçası olmuştur.