Bütün büyüleri bozan Dua ve Ayetler

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Sihri iptal eden dua ve ayetler

Butun buyuleri bozan Dua ve Ayetler

Büyüyü Sihri İptal Eden Rukye

Allah’ın izniyle sihri iptal etmek için genel rukye ile beraber, zikredeceğimiz rukye ayetleri okunmalıdır. Şayet oku maya güç yetirilemiyorsa dinlenmelidir.

م الله الرحمن الرحيم

واتبعوا ما تتلوا الشياطين على ملك سليمن وما كفر سليمن ولكن الشياطين كفروا يعلمون الناس الشخر وما أنزل على الملكين ببابل هاروت وماروت وما يعلمان من أحد حتى يقولا إنما نحن فتنة فلا تكفر فيتعلمون منهما ما يفرقون به بين المرء وزوجه وما لهم بضارين به من أحد إلا بإذن الله ويتعلمون ما يضرهم ولا ينفعهم ولقد علموا لمن اشتريه ما له في الأخرة من خلاق ولبئس ما شروا به أنفسهم لو كانوا يعلمون (۱۰۲) ولو أنهم أمنوا واتقوا لمثوبة

من عند الله خير لو كانوا يعلمون (۱۰۳

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla

“Süleyman’ın hükümranlığı hakkında onlar, şeytan ların uydurup söylediklerine tâbi oldular. Halbuki Süley man büyü yapıp kâfir olmadı. Lâkin şeytanlar kâfir oldu lar. Çünkü insanlara sihri ve Babil’de Hârut ile Mârut isimli iki meleğe indirileni öğretiyorlardı. Hâlbuki o iki melek, herkese: Biz ancak imtihan için gönderildik, sakın yanlış inanıp da kâfir olmayasınız, demeden hiç kimseye (sihir ilmini) öğretmezlerdi. Onlar, o iki melekten, karı ile koca arasını açacak şeyleri öğreniyorlardı. Oysa büyücü ler, Allah’ın izni olmadan hiç kimseye zarar veremezler. Onlar, kendilerine fayda vereni değil de zarar vereni öğre nirler. Sihri satın alanların (ona inanıp para verenlerin) ahiretten nasibi olmadığını çok iyi bilmektedirler. Karşı lığında kendilerini sattıkları şey ne kötüdür! Keşke bunu anlasalardı! Eğer iman edip kendilerini kötülükten koru salardı, şüphesiz, Allah tarafından verilecek sevap daha hayırlı olacaktı. Keşke bunları anlasalardı!
بسم الله الرحمن الرحيم

وأوحينا إلى موسى أن الق عصاك فإذا هي تلقف ما يأفكون (۱۱۷) فوقع الحق وبطل ما كانوا يعملون (۱۱۸) فغلبوا هنالك وانقلبوا صاغرين (119) وألقي الشخرة ساجدين (۱۲۰) قالوا أمنا برب العالمين (۱۲۱) رب موسى وهرون (۱۲۲

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla

“Biz de Musa’ya, “Asanı at!” diye vahyettik. Bir de baktılar ki bu, onların uydurduklarını yakalayıp yutuyor. Böylece gerçek ortaya çıktı ve onların yapmakta olduk ları yok olup gitti. İşte Firavun ve kavmi, orada yenildi ve küçük düşerek geri döndüler. Sihirbazlar ise secde ye kapandılar. “Âlemlerin Rabbine iman ettik.” dediler. “Musa’nın ve Harun’un Rabbi’ne” dediler.
بسم الله الرحمن الرحيم

وقال فرعون انتوني بكل ساجر عليم (79) فلما جاء الشحرة قال لهم موسى القوا ما أنتم ملقون (۸۰) فلما القوا قال موسى ما جئتم به السحر إن الله سيبطله إن الله لا يصلح عمل المفسدين (۸۱) ويحق الله الحق بكلماته ولو كره المجرمون (۸۲)

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla

“Firavun dedi ki: Bilgili bütün sihirbazları bana ge tirin! Sihirbazlar gelince Musa onlara: Atacağınızı atın, dedi. Onlar (iplerini) atınca, Musa dedi ki: Sizin getirdiği niz sihirdir. Allah onu boşa çıkaracaktır. Çünkü Allah boz guncuların işini düzeltmez. Suçluların hoşuna gitmese de Allah, sözleriyle gerçeği açığa çıkaracaktır.
بسم الله الرحمن الرحيم

قالوا يا موسى إما أن تلقي وإما أن نكون أول من ألقى (56؟ قال بل القوا فإذا حبالهم وعصيهم يخيل إليه من سخرهم أنها تسعى (66) فأوجس في نفسه خيفة موسى (76) قلنا لا تخف إنك انت الأغلى (86) والق ما في يمينك تلقف ما صنعوا إنما صنعوا كيد ساحر ولا يفلح الساحر حيث أتى (96) فألقي الشجرة شجدا قالوا أمنا برت لهرون وموسى (۴۰۷

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla

“Dediler ki: Ey Musa! Ya sen at veya önce atan biz ola lim. Hayır, siz atın, dedi. Bir de baktı ki, büyüleri sayesinde ipleri ve sopaları, kendisine gerçekten koşuyor gibi görünü yor. Musa, birden içinde bir korku duydu. “Korkma!” dedik, üstün gelecek olan kesinlikle sensin. “Sağ elindekini at da, onların yaptıklarını yutsun. Yaptıkları, sadece bir büyücü hilesidir. Büyücü ise, nereye varsa (ne yapsa) iflah olmaz.” Bunun üzerine sihirbazlar secdeye kapandılar; “Harun’un ve Musa’nın Rabbine iman ettik.” dediler.
بسم الله الرحمن الرحيم

قل إن ربي يقذف بالحق علام الغيوب (48) قل جاء الحق وما يبدئ الباطل وما يعيد ﴿٤٩﴾

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla

“De ki: Kuşkusuz, Rabbim gerçeği ortaya koyar. Çünkü O, gaybı çok iyi bilendir. De ki: Hak geldi; artık batıl ne bir şeyi ortaya çıkarabilir ne de geri getirebilir.
Evinde, Arazisinde ve Aracında Sihir Bulan Kimse Ne Yapmalıdır?

Her kim sihir, muska ve benzeri şeyler bulursa onu çıka rıp üzerine sihirle alakalı rukye ayetlerini ve özellikle Felak ve Nâs surelerini okumalı, sonrasında da onu yok etmelidir.

Zeyd bin Erkam (radıyallahu anhu) şöyle demiştir: “Yahudi bir adam Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in yanına girip ona büyü yaptı. Sonra bu büyüyü Ensar’dan bir adamın ku yusuna attı. Bundan dolayı Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sel lem) günlerce (Aişe hadisinde altı ay) hasta yattı. İki melek gelip biri baş ucuna, diğeri ayak ucuna oturdu. Birisi şöyle dedi: “Bunun rahatsızlığı nedir biliyor musun?” Diğeri dedi ki: “Falan kimse yanına girip ona büyü yapıp onu Ensar’dan bir adamın kuyusuna atmış. Şayet o kuyuya bir adam gön derip oradan o büyüyü çıkarırsa suyu sapsarı bulacaktır.” Bu esnada Cebrâil muavvizeteyn (Felak ve Nâs sureleri) ile indi. Şöyle dedi: “Sana Yahudilerden bir adam sihir yapmış. Sihir şu anda falanın kuyusundadır.” Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bir adam gönderdi (bir rivayette Ali’yi gönderdi geç mektedir.). Suyun sarı olduğunu gördü ve büyüyü alıp ona getirdi. Büyünün çözülüp üzerine okunmasını emretti. Onu çözmeye başladılar. Hem okuyor hem çözüyorlardı. Her çözülmede Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) bir hafiflik hisse diyordu. Sonunda rahatladı.
Başka bir rivayette ise: Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) sanki bağından kurtulur gibi ayağa kalktı. Bundan sonra büyü yapan adam, Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’in ya nına giriyordu da Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem) ölene kadar ona bu konu hakkında herhangi bir şey söylemedi ve kesinlikle onu azarlamadı.

Göz ve haset rukyesine başlamadan önce İbn Kayyim (rahimehullah)’in sihrin iptali ile ilgili söylediklerini zikret memiz daha uygun olacaktır. İbn Kayyim (rahimehullah) şöyle demektedir:

“Maksat: bu hastalığın tedavisinde onun (Peygamberin) yöntemini zikretmektir. Bu konuda ondan iki şekilde rivayet vardır.

Birincisi: Çıkartmak ve iptal etmektir ki bu daha faydalıdır. Nitekim Rasûlullah (sallallahu aleyhi ve sellem)’den sahih bir riva yetle geldiği üzere o Rabbine dilekte bulunmuş Allah (azze ve celle)’nin ona yol göstermesiyle kuyudan sihri çıkarmıştır. Sihir tarak, tarak döküntüsü(nde kalan birkaç saç kılı) ve erkek hur ma tomurcuğunun kapçığına yapılmıştı. Onu çıkarınca etkisi gitti ve sanki bağından kurtulmuş gibi ona canlılık geldi. Bu sihre uğramış kimseye uygulanan en iyi yöntemdir. Bu beden den pis bir maddenin çıkartılıp atılması mesabesindedir.

İkincisi: Sihrin eziyetinin ulaştığı bölgeden boşaltılma sıdır. Zira sihrin tabiatta, karışımlarının hareketinde ve mi zacının bozulmasında etkisi vardır. Şayet bir uzuvda etkisi görülürse ve pis maddenin temizlenmesi mümkünse uzuv gerçekten çok fayda görür.
Sihrin ilaçlarından en faydalı olanı ilahi ilaçlardır. Bilakis bizzat faydalı olan ilaçlar bunlardır. Zira sihir süflî ve habis ruhların tesirinin neticesidir. Bunun izalesi de ancak ona mua rız ve mukavim olan zikirler, ayetler ve dualarla mümkündür. Bütün bunlar daha kuvvetli ve daha tesirlidir. Bunlar ne kadar güçlü olursa olsun zikirler, ayet ve dualar koruma olarak daha fazla güç gösterirler. Bu durum silahı ve adamları olan iki ordu mesabesindedir. Hangisi diğerine galip gelirse ötekini kahreder ve hâkimiyeti alır. Kalb, Allah’ın zikriyle doluysa, yakarış, dua, zikir ve sığınmaları vird edinip özü sözüne uygunsa, bu, sihrin etkisini engelleyen en önemli sebeplerden ve başa geldikten sonra da en iyi tedavi yollarındandır.

BENZER KONULAR:

Answer ( 1 )

  1. komutan
    0
    2023-06-14T13:46:55+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    İslam inancına göre sihri iptal eden belirli bir dua veya ayetlerin olduğuna dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, sihir gibi kötü etkilerden korunma, şifa ve güvende olma amacıyla bazı genel dualar ve ayetler okunabilir. İşte bu konuda yardımcı olabilecek bazı dualar ve ayetler:

    Felak Suresi (Kur’an-ı Kerim, 113. sure)
    Nas Suresi (Kur’an-ı Kerim, 114. sure)
    Ayetel Kürsi (Kur’an-ı Kerim, Bakara Suresi, 255. ayet)
    İhlas Suresi (Kur’an-ı Kerim, 112. sure)
    Fatiha Suresi (Kur’an-ı Kerim, 1. sure)
    Bu ayet ve sureleri düzenli olarak okumak, Allah’a sığınmak, O’ndan yardım dilemek ve korunma talep etmek önemlidir. Ancak, sihir veya büyü gibi konularla ilgili olarak uzmanlardan yardım almak ve rehberlik istemek en doğrusudur. Bu gibi durumlarla karşılaşan kişilerin bir İslam alimi, hoca veya ruhsatlı bir ilim adamına danışmaları önerilir.

    En iyi cevap

Cevapla