Cemaatle namaza devam etme konusunda seçme sözler

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Cemaatle namaza devam etme ile ilgili Sahabe ve Alimlerin Sözleri

Cemaatle namaza devam etme ile ilgili Sahabe ve Alimlerin Sozleri

CEMAATLE NAMAZA DEVAM ETME

2321. İbrahim et-Teymî (rh.) şöyle demiştir: “Namazda ilk tekbiri fazla önemsemeden alan birini gördüğünde o kişiden elini çek.” [Hilyetu’l-Evliya, 4/215]

2322. Muhammed bin Vâsi’ (rh.) şöyle demiştir: “Dünyada, cemaatle namaz kılmak ve din kardeşlerimle buluşmaktan daha lezzetli bir şey kalmadı.” [Hilyetu’l-Evliya, 6/291]

2323. Muhammed bin Vâsi’ (rh.) şöyle demiştir: “Dünyada yalnız üç şeye heves ettim: Sapıtmaya doğru eğrildiğim vakit beni doğrultacak, ikaz edip yola getirecek bir arkadaşa, helâl nafakaya ve huzûr içinde cemaat ile namaz kılmaya.” (Sıfatu’s-Safve, 3/191]

2324. Ebu Süleyman ed-Dârânî (rh.) şöyle demiştir: “Bir kimse cemaatle namazı, ancak işlemiş olduğu bir günah yüzünden kaçırır.” (el-Kebair, 31]

2325. İbrahim bin Meymûn el-Mervezî (rh.), altın ve gümüş işleme ustalarındandı. O, çekici kaldırdığı sırada ezanı işitirse, onu yere atar, işini hemen bırakıp namaza giderdi. (el-Adabu’ş-Şer’iyye, 10/5]

2326. Said bin el-Müseyyeb (rh.) şöyle demiştir: “Kim beş vakit namazını cemaatle kılmaya dikkat ederse, karayı ve denizi ibadetle doldurmuş olur.” [Hilyetu’l-Evliya, 2/162]

2327. Veki’ bin el-Cerrah (rh.) şöyle demiştir: “Henüz vakti gelmeden önce kendini namaza hazırlamayan kişi, ona gereken değeri vermemiş demektir.” [Hilyetu’l-Evliya, 8/369]

2328. Mücahid (rh.) şöyle demiştir: “Rasûlullah’ın (s.a.v) ashabından -Bedir’e katılanlardan olduğunu sandığım bir adamın, oğluna şöyle dediğini işittim: “Bizimle birlikte namaz kıldın mı? İlk tekbire yetiştin mi?” Oğlu, “Hayır” deyince, adam: “Kaçırdığın şey, hepsi de kara gözlü yüz dişi deveden daha hayırlıdır” dedi. [Abdurrezzak, Musannef, 1/528]

2329. Said bin el-Müseyyeb (rh.) şöyle demiştir: “Ne zaman bir namaz vakti gelse mutlaka kendimi ona hazırlamışımdır. Ne zaman da farz olan bir namaza başlasam onu büyük bir özlem içinde kılarım.” [Hilyetu’l-Evliya, 2/163]

2330. Evzâî (rh.) şöyle demiştir: “Said bin el-Müseyyeb’in başka hiç kimsede göremediğimiz bir fazileti vardı. Kırk yıl boyunca cemaatle tek bir namazı dahi kaçırmış değildir ve bunun yirmi yılında hep en ön safta namazı kılmıştır.” [Hilyetu’l-Evliya, 2/163]

2331. Said bin el-Müseyyeb (rh.) şöyle demiştir: “Kırk yıl boyunca tek bir cemaat namazını bile kaçırmış değilim.” [Hilyetu’l-Evliya, 2/162]

2332. İbnu’l-Müseyyeb’in (rh.) azatlısı Bürd şöyle demiştir: “Kırk yıldır ne zaman ezan okunsa Said hep mescidde olurdu.” [Hilyetu’l-Evliya, 2/163]

2333. Zehebî (rh.) şöyle demiştir: “Bir yanına felç inmiş olan Rebi’ bin Haysem, iki kişinin kolları arasında cemaata giderdi. Kendisine: “Ey Ebu Muhammed, mazursun, evinde namaz kılman için ruhsat verilmiştir” denildiğinde o, “Evet dediğiniz gibidir. Fakat ben, müezzinin “Namaza gel, felaha gel” dediğini işitiyorum. Her kim, sürünerek veya emekleyerek icabet edebilir ise etsin” dedi.” (el-Kebair, 17)

2334. Håtem el-Esamm (rh.) şöyle demiştir: “Bir defa cemaatı kaçırdım da yalnız Ebû İshak el-Buhari tesellide bulundu. Eğer bir çocuğum ölse idi on bin kişiden daha fazlası teselli ederdi. Çünkü halk nazarında, dine gelen zarar dünyalığa gelen zarardan ehvendir.” (el-Kebair, 17)

2335. Veki (rh.) şöyle demiştir: “A’meş yetmiş yaşına gelmiş olmasına rağmen bir namazın iftitah tekbirine dahi yetişemediği görülmüş değildir. Altmış yıl boyunca yanına gidip geldim, ama tek bir rekât dahi olsa kaza namazı kıldığını görmedim.” [Hilyetu’l-Evliya, 5/49]

2336. Mus’ab şöyle dedi: “Amir bin Abdillah bin ez-Zübeyr (rh.), hasta olmasına rağmen müezzini işitince, “Elimden tutun!” dedi. Ona, “Sen hastasın!” denilince, “Allah’a çağıran müezzini işitiyorum, icabet etmeyeyim mi?” dedi. Bunun üzerine onun elinden tuttular. İmamla birlikte akşam namazına durdu. Bir rekât kıldıktan sonra vefat etti.” [Zehebî, es-Siyer, 5/220]

2337. Muhammed bin el-Mübarek es-Sûrî (rh.) şöyle demiştir: “Saîd bin Abdilazîz, cemaatle namazı kaçırdığı zaman sakallarından tutar ve ağlardı.” [Hilyetu’l-Evliya, 6/125]

Namazdan sonra okunacak arapça dua

Cemaatle Namazın Önemi ve Fazileti

Bu hadisler ve rivayetler, cemaatle namaz kılmanın İslam’daki önemini ve faziletini vurgulamaktadır. Cemaatle namaz kılmak, sadece bir ibadet etme şekli değil, aynı zamanda birlik, beraberlik ve kardeşlik duygularını pekiştiren bir eylemdir. Bu hadislerden çıkarılabilecek bazı önemli noktalar şunlardır:

  • Cemaatle namaz kılmak, Allah’ın emri ve Peygamberimizin sünnetidir. Bu nedenle, mümkün olan her durumda cemaate devam etmek önemlidir.
  • Cemaatle namaz kılmanın fazileti çok büyüktür. Bazı hadislerde, cemaatle kılınan namazın tek başına kılınan namazdan 27 kat daha faziletli olduğu belirtilmektedir.
  • Cemaate devam etmek, bir Müslümanın hayatındaki en önemli önceliklerden biri olmalıdır. Hatta bazı alimler, cemaatle namaz kılmaktan daha lezzetli bir şey olmadığını ifade etmişlerdir.
  • Cemaate devam etmek, günahlardan korunmaya ve manevi olarak yükselmeye yardımcı olur.
  • Cemaate devam etmeyen kişiler, büyük bir fırsatı kaçırmış olurlar.
  • Cemaate devam etmek için mazeretler öne sürmemek gerekir. Hastalık gibi durumlarda bile, mümkünse cemaate gitmeye çalışmak önemlidir.

Bu hadisler ve rivayetler, cemaatle namaz kılmanın önemini ve faziletini açıkça ortaya koymaktadır. Her Müslüman, bu faziletlerden yararlanmak ve cemaatle namaz kılmaya özen göstermelidir.

BENZER KONULAR:

Answer ( 1 )

    1
    2024-09-08T19:42:05+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Bu nakiller, cemaatle namaz kılmanın İslam’daki önemini ve faziletini güçlü bir şekilde vurguluyor. Cemaatle namaza devam etmenin önemi ve bu konuda gösterilen hassasiyet, hem Allah’a karşı olan ibadette titizliği hem de Müslümanlar arasında kardeşlik bağlarını kuvvetlendirmeyi amaçlar.

    Özellikle namazda ilk tekbire yetişmek, cemaatle namaz kılmanın faziletlerinden birisidir ve bu konuda dikkatli davranan salih insanların örnekleriyle gösterilmektedir. Hadis ve büyük alimlerin sözlerinden anlaşıldığı üzere, cemaatle namaz kılmak, hem bireysel ibadetlere büyük bir katkı sağlar hem de Müslümanların birlikte hareket etmelerini pekiştirir.

    Bazı alimlerin günahlar yüzünden cemaatle namazdan mahrum kalındığını söylemeleri, günahların ibadet üzerindeki olumsuz etkisini işaret eder. Ayrıca, namaza hazırlıklı olmak ve ona gereken değeri vermek de burada sıkça vurgulanan hususlardandır.

    Cemaatle namazın kişinin ruh halini, dünyadaki lezzetini ve ahiret saadetini nasıl etkilediği, bu rivayetlerle daha da belirgin hale gelmektedir.

    En iyi cevap

Cevapla