Esmaül husna nasıl ezberlenir ne gereklidir

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Esmaül husna

Esmaül husanıyı türkçe ezberleyip okuyorum . Türkçesi yada arapçasımı daha faziletli okumak.

Cevap:

Esmaül Hüsnanın arapçasını ezberleyin, türkçe anlamını da öğrenin en iyisi bu şekildedir.

1

Esmaü’l-Hüsna’nın kaynağını ve mahiyetini kavrar.

Esmaü’l-Hüsna ve tevhid arasındaki ilişkiyi kavrar.

Esmaü’l-Hüsna ile dua etmenin önemini kavrar.

Esmaü’l-Hüsna’nın anlamı, Esmaü’l-Hüsna hadisi, isimlerin uluhiyete delaletleri, Esmaü’l-Hüsna ve tevhid, Esmāü’l-Hüsna ile dua etmek

Suat Yıldırım, Kur’an’da Uluhiyet

İmam Gazali, Esmâü’l-Hüsna

Esmaül Hüsna ve Hayatımıza Yansımaları, Mehmet Dikmen

 

Kur’an’da İnsan Yönetimi/Esma’ül Hüsna Perspektifinden, Ali Kemal Kastan

 

Öykülerle Esmaü’l-Hüsna, Aysel Zeynep

 

2

Allah’ın rahmetinin bütün varlığı kuşattığını kavramak, bütün mevcudatın Allah’ın rahmetinin eseri olduğu kavramak, Allah’ın rahmetinin her an tecelli ettiğini kavrar.

 

 

 

Allah, Rahman, Rahim,

 

 

Esma-i Hüsna Allah’ın Güzel İsimleri, Prof. Dr. Alaaddin Başar

 

 

 

 

 

 3

Varlığın tek ve gerçek sahibinin Allah olduğunu anlamak ve mülk kurulan ilişkiyi bu çerçevede şekillendirmek

Allah’ın herhangi bir eksiklikten münezzeh olduğunu ve bu sebeple tek ilahın Allah olduğunu ve ona her hangi bir eksiklik atfetmenin yanlış olduğunu kavrar.

Gerçek esenlik ve huzur kaynağının ancak Allah olduğunu kavrar.

Melik, Kuddûs, Selam,

Prof. İzzeddin Cemel

Hadislerle ve Ayetlerle El-Esmâü’l Hüsnâ

 

 

 

4

Allah’ın güven kaynağı olduğunu ve ancak onun güvenilmeye layık olduğunu kavrar.

Allah’ın her şeye şahit olduğunu ve onun varlığı daima gözetip yönettiğini kavrar.

Allah’ın daima galib olduğunu ve ona karşı işlediğimiz eylemlerle onu değil kendimizi mağlub ettiğimizi kavrar.

Mü’min, Müheymin, Aziz,

 

Dua Ayetleri/Meal, Açıklama / Esma-i Hüsna Yorumları Dua Günlüğü, Senai Demirci/ Semine Demirci

 

 

5

Allah’ın yüceliğini ve azametini kavramak ve ona layıkıyla kulluk etmenin gereğini kavramak,

Bütün varlığın Allah tarafından yaratıldığını, bu yaratımın devam ettiğini ve ölümden sonra insanın tekrar yaratacağını kavramak ve hayatın bu bilinçle yaşanması gerektiğini idrak etmek

Cebbar, Mütekebbir, Hâlık, Bâri’

 

 

6

Hayatın havf ve reca arasında bir duyguyla yaşanması gerektiğini anlamak, Allah’tan hiçbir zaman ümit kesmemek fakat hiçbir zaman da gaflete düşmemek gerektiğini kavrar.

Musavvir, Gaffâr, Kahhâr

 

 

 

7

Gerçek rızık verenin Allah olduğunu ancak bu rızka ulaşmak için Allah’ın bazı sebepler yarattığını bilerek çalışmanın önemli olduğunu ancak sebeplere değil asıl rızık verici olan Allah’a şükretmek ve kulluk etmek gerektiğini kavrar.

Vehhâb, Rezzâk, Fettâh

 

 

8

Hiçbir halimizin Allah’ın bilgisi dışında olmadığının bilincinde olur.

Can verenin can alanın, rızkı genişletenin daraltanın Allah olduğunu kavrar.

Alîm, Kâbıd, Bâsıt

 

 

9

Yücelten ve izzet veren ancak Allah’tır. Bu sebeple izzet ve şeref onun rızasında aranmalıdır bilincini edinmek. Onunla şeref bulmadığımızda aslında zilletde olduğumuzu kavrar..

Hâfıd, Râfı’ Muiz, Müzil

 

 

10

Allah’ın görüşünden ve duyuşundan uzak hiçbir şeyin bulunmadığını kavrar.,

Son hüküm sahibinin Allah olduğunu ve onun hükmünde adil olduğunu kavrar.

Semî, Basîr, Hakem, Adl

 

 

11

Allah’ın her şeyi en gizli taraflarına kadar bildiğini ve kullarının her ihtiyaçlarını bilerek onlara beklemedikleri yollardan iyilikler ihsan ettiğini bilmek ve kullarına karşı kızgınlıkla muamele etmediğini idrak etmek ve ona farkında olduğumuz ve olmadığımız nimetleri için şükretmek gerektiğini kavrar.

Lâtîf, Habîr, Halîm

 

 

12

Allah’ın zatının anlaşılamayacağını ancak eserleri üzerine akledilebileceğini  kavrar.

Allah’ın kullarının günahlarını affedeceği bilincine sahip olarak sürekli tevbe halinde olur.

Allah gerçek anlamda şükredilmeye layık olduğunu ve onun az iyiliğe çok mükafat vereceği bilinciyle iyilikte yarışmanın önemini  kavrar.

Azîm, Gafûr, Şekûr

 

 

13

Allah tüm sıfatlarında ve isimlerinde en yücedir ve en çok ibadete layık olandır bilincine sahip olur.

Allah’ın kullarını koruyup gözettiğini  kavrar.

Aliy, Kebîr, Hafîz

 

 

14

Allah’ın sadece bedenlerin değil ruhların da gıdasını verdiğini  kavrar.

Allah’ın kullarına yeteceği bilinciyle hiçbir şeye sahip olmasak da ve hiç kimsemiz olmazsa Allah’ın bize yeteceği bilincine ulaşır..

Mukît, Hasîb, Celîl

 

 

15

Allah’ın sonsuz ihsan sahibi olduğunu  kavrar.

Allah’ın kullarına şah damarlarından yakın olduğunu ve dua edenin duasına karşılık vereceğini  kavrar.

Kerîm, Rakîb, Mücîb

 

 

16

Allah’ın ilminin ve merhametinin her şeyi kuşattığını ve onun işlerinde hikmet sahibi olduğunu ve kullarıyla sevgi bağı bulunduğunu  kavrar.

Vâsi’, Hakîm, Vedûd,

 

 

17

Allah’ın her şeye şahit olduğunu bilmek ve ölümden sonra onun tarafından diriltileceğimizi ve yaptıklarımızın karşımıza çıkarılacağını  kavrar.

Mecîd, Bâis, Şehîd

 

 

18

Bizi hakka ancak Allah’ın ulaştıracağını  kavrar.

Gerçek anlamıyla güvenilmeye ancak Allah’ın layık olduğunu ve onun güncünün her şeye yeteceğini bu sebeple zorlukta, darlıkta ve rahatlıkta Allah’a sığınmamız gerektiğini  kavrar.

Hak, Vekîl, Kaviy, Metîn

 

 

19

Allah’ın mü’minlerin dostu ve yardımcısı olduğunu  kavrar.

Veliy, Hamîd, Muhsî, Mübdî’

 

 

20

Allah’ın diri olduğunu öldürenin, diriltenin ve ölümden sonra da tekrar diriltecek olanın o olduğunu  kavrar.

 

Muîd, Muhyî, Mümît, Hay, Kayyûm

 

 

21

Allah’ın tek olduğu, ortağının olmadığı ve şırkten münezzeh olduğunu şanın ve şerefin ancak onun olduğunu ve onun hiçbir şeye muhtaç olmadığını  kavrar.

Vâcid, Mâcid, Vâhid, Ehad Samed

 

 

22

Allah’ın her şeye gücünün yettiğini ve dilediğini öne alacağını dilediğini geride bırakacağını  kavrar.

Kâdir, Muktedir, Mukaddim Muahhir,

 

 

23

Allah’ın varlığına bir başlangıç ve son olmadığını onun varlığının delillerinin açık olduğunu ancak zatının gizli olduğunu  kavrar.

Evvel, Ahir, Zâhir, Bâtın

 

 

24

Bütün kainatın şeref bakımından yüce olan Allah tarafından yönetildiğini, onun iyiliğin kaynağı olduğunu ve tövbeleri kabul edici olduğunu  kavrar.

Bu bilinçle iyiliğe yönelmek ve çokça tövbe eder.

Vâli, Müteâlî, Berr, Tevvâb

 

 

25

Allah’ın günahları affedici olduğunu ancak işlenen suçları da cezalandıracağını kavramak buradan hareketle Allah’ın affına mazhar olmak için çalışır.

Gerçek mülk sahibinin Allah olduğunu kavramak ve ma-makam sevgisinin içimize sızmasına engel olur.

Müntekım, Afüv, Raûf, Mâlikü’l- Mülk

 

 

26

Allah’ın kıyamet günü bütün insanları toplayacağını ve  kavrar.aralarında adaletle hükmedeceğini kavramak

Zü’l- Celâl ve’l- İkrâm, Muksıt, Câmî’, Ganiy

 

 

27

Hayr ve şerrin Allah’tan olduğunu  kavrar.

Benzer Konular:

Answers ( 1 )

    0
    2022-09-25T17:14:14+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    101 ihlas

    S.a merak ediyorum 101 ihlas okumanın fazileti anlatılıyor bunun kaynağı olarak nereye bakmalıyım esmaül hüsna da yine mesela er rafı sıfatını atıyorum 260 kere okuyanın duası kabul olur diye yazılar var ama kaynak belirtilmemiş

      0
      2022-10-01T09:49:27+03:00

      Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

      Bildir
      İptal

      Hiçbir sahih kaynakta ihlas suresinin 101 defa okunmasının fazileti bulunmamaktadır. İhlas Suresi Kur’an-ı Kerim’de bulunan surelerden birisidir. Okumak elbette faziletlidir. Ama şu kadar sayı belirtmek sahih kaynaklarda yoktur. Aynı şeyler esmaül Hüsna için de geçerlidir.

Cevapla