Paylaş
Hanefi ve Şafi mezhebinde namazda selam verme zamanı
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Selamün Aleyküm hocam cuma namazının farzında son rekatta imam son rükudayken selam verdi bende o esnada daha salli barik dualarındaydım ve hemen hızlandım Rabbena ve Rabbenağfirli dualarını hızlıca okuyup selam verdim bu sureleri duraksız bazı harflerinide yanlış okudum namazımı etkiler mi sehiv secdesi de edemedim hoca kıldırdığı için.
Namazda selam verme hakkında konularımız:
- Maliki’ye göre namazda selam ve farzları
- namazda selam vermeyi unutmak namazı bozar mı
- namazda selamı tekrarlamak
- namazda selam verdikten sonra abdest bozulursa
- namazda selamları sessiz vermek
Answers ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Hanefi mezhebine göre cemaatle namaz kılındı zaman imam selam vermeye başlayınca cemaatle verebilir veya imam her iki tarafa selam verdikten sonra kendi selam a başlar.
Şafi mezhebine göre cemaatle namaz kılındığı zaman imam birinci selamı bitirmeden cemaat selama başlamaz ancak İmam her iki tarafa selam verdikten sonra cemaatin selam vermeye başlaması sünnettir.
Sizin soruya gelince:
İlmihal bilgisi olmadığı için maalesef bu gibi durumlarda kafa karışıklığı yaşanır mutlaka bir ilmihal okuyunuz.
İmam selam verince rabbena Atina ve rabbenağfirli dualar bırakılır imama uyulur/selam verilir ve sehiv secdesi de gerekmez
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
4 rekatlik farz namazında 2 rekatta selam vermek neyi gerektirir
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Bu konudaki fetva şu şekildedir;
Dört rekâtlı namaz kılmakta iken, son oturuşta olduğunu zannederek dalgınlık sonucu ilk oturuşta selam veren kişi, eğer bu selamdan sonra konuşmak, yönünü kıbleden çevirmek gibi namaza aykırı bir davranışta bulunmamışsa kaldığı yerden namaza devam eder ve dördüncü rekâtın sonunda sehiv secdesi yapar. Aksi takdirde bu namazı yeniden kılar.
İlk oturuşta selam verme hatası yanılmaya değil de, bilgi eksikliğine dayanıyorsa namaz iade edilir. Mesela seferî olmadığı hâlde seferî olduğu düşüncesi ile normalde dört rekât olarak kılması gereken bir namazı iki rekât olarak kılarsa bu namazın dört rekât olarak yeniden kılınması gerekir (İbn Âbidîn, Reddü’l-muhtâr, II, 559).