Rabbimiz, Hz.Musa’ya dedi ki: “İblisten bir sır öğren.” Hz. Musa, İblisi görünce; ondan bir sır, bir nişane öğrenmek istedi. İblis dedi ki: “Ben deme, ben gibi olursun.”
Ben derken nedemek oluyor bu?
Ve ben demek günahmıdır bahsi geçilen şekilde söylenirse ?
Answers ( 2 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Böyle bir olayın vuku bulup bulmadığını bilmiyorum. Hiçbir yerde de karşıma çıkmadı.
Fakat burada anlatılmak istenen olay; “ben” demeden kasıt; “ben” deyip kibirlenme; yoksa benim gibi olursun dan kasıt ise; kendisinin gibi yani şeytan gibi olursun denmek istenmiştir.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
İslami gelenekte, Hz. Musa’nın (Arapça’da Musa olarak bilinir) hikayesi ve şeytanla karşılaşması Kuran’da belirtilir. Bu kıssa, müminler için sabrın, Allah’a tevekkülün ve iyiyle kötü arasındaki savaşın önemi hakkında bir ders ve hatırlatma niteliğindedir.
İslami öğretilere göre Hz. Musa Sina Dağı’ndayken Allah’tan doğrudan bir mesaj aldı ve Firavun’a ve Mısır halkına tevhid mesajını iletme misyonunu desteklemek için mucizeler ve işaretler verildi.
Dağda bulunduğu sırada şeytan (İblis veya Şeytan olarak bilinir) Hz. Musa’yı aldatmaya ve yanıltmaya çalıştı. Şeytan, onu görevinden saptırmaya ve kalbine şüphe tohumları ekmeye çalışarak ona çeşitli şekillerde göründü.
Ancak Hz. Musa, Allah’a sığınarak ve O’nun hidayetine güvenerek sebat etmiştir. Şeytanın hilelerini ve ayartmalarını tanıdı ve onlara boyun eğmedi. Musa, Allah’ın kudreti sayesinde şeytanın sunduğu engelleri aşarak peygamber ve lider rolünü yerine getirebilmiştir.
Musa ve şeytanın hikayesi, uyanıklığın, Allah’a güvenmenin ve iyiyle kötü arasındaki sürekli savaşın önemini vurgulamaktadır. Müminlere, şeytanın vesveselerinden sakınmaları, Allah’tan korunmaları, hayatın zorlukları ve imtihanları karşısında O’nun rehberliğine güvenmeleri gerektiğini hatırlatır.
Musa ve şeytan kıssasının farklı alimler ve müfessirler arasında farklı yorum ve ayrıntılara sahip olabileceğini belirtmekte fayda var. Bu hikayenin İslami anlatımı için birincil kaynaklar, Kuran ve Hz.Muhammed’in (barış onun üzerine olsun) sözleri ve gelenekleridir.