İçine Cin Girene Okunacak Dualar

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Cinleri uzaklaştıran dua

Icine Cin Girene Okunacak Dualar Cinleri uzaklastiran dua

Kendisine Cin Yaklaşana (İçine Girene) Söylenenler

“Kendisine cin yaklaşmasıyla imtihan olunanı önüne koyar. Ve üzerine onu korusun diye Fatiha’yı okur, Bakara suresinin başından dört ayet, ortasından iki ayeti

وإلهكم إله واحد لا إله إلا هو الرحمن الرحيم إن في خلق السموات والأرض…)

(Bakara 163-164)

Sonuna kadar, Ayete’l Kürsi’yi, Bakara suresini sonundan üç ayet, Ali İmran suresinin başından bir ayeti sonuna kadar okur.

Ali imran suresi ) شهد الله أنه لا إله إلا هو. ( 18

A’raf suresinden bir ayet

إن ربكم ال له الذي خلق الموات والأرص. )54 Araf(saresi

Mü’minun suresinden bir ayet

فتعالى ال له الملك الحق لا إله إلا هورب العزش الكريم( )16 Miniun(,suresi

Cin suresinden bir ayet

وأنه تعالى جد ربنا ما انحدصاحبة ولا ولد( ( Cin(,saresi

Saffat suresinden başından on ayet, Haşr suresinin sonundan üç ayet, İhlas suresi ve Muavvizeteyn’i okur.

Hadisi musannifin de (rahimehullah) dediği gibi Ahmet ve Hâkim Müstedrek’inde Ubey b. Kab (r.anhu)’dan şöyle rivayet etmiştir: “Pey-gamber (s.a.v)’in yanındaydım. Bir bedevi geldi ve dedi ki: Ey Allah’ın peygamberi benim acı çeken bir kardeşim var. O da dedi ki: Ne acısı? Dedi ki: Akıl kaybı yaşıyor. O da: “Onu bana getir” dedi. Onu getirdi. Önüne koydu. Onu korusun diye Fatiha’yı okudu…” hadisi sonuna kadar zikretti. Sonunda da dedi ki: “Adam sanki hiçbir şeyde şüpheye düşme miş gibi ayağa kalktı.” Hakim Müstedrek’inde sahih olduğunu söyledi. İbn Mace bunu başka bir yolla rivayet etti. Heysemi Mecmauz Zevaid de yine onun hadisini Abdullah b. Ahmet’in Müsned’e Zevaid’ine dayandırdı ve isnadında çokça tedlis yapmasından dolayı zayıf bir ravi olan Ebu Cenap bulunmaktadır. İbn Hibban bunu sika kabul etmiştir. İsnadın diğer ravileri sahih hadis ravileridir. Ebu Ya’la bunun bir benzerini Abdurrahman b. Ebi Leyla yoluyla bir adamdan O da babasından rivayet etmiştir. Bunun da isnadında zikrettiğimiz Ebu Cenap bulunmaktadır. Hadiste akıl kaybı yaşayan bir kimseye bu hadiste geçen şeylerle rukye yapılmasının meşru olduğuna delil vardır. Yine hadiste akıl kaybı Deliliğin bazı çeşitlerinin şeytan tarafından (ondan Allah’a sığınırız) geldiğine delil vardır. Bununla bu ve benzerinin Şeytan tarafından yapılamayacağını söyleyenlerin sözü boşa çıkmış olur.

BENZER KONULAR:

Cevapla