İntihar etmeyi düşünüyorum çok günahım var çok utanıyorum

Question

İntihar Etmek Günah mı ?

Bu zamana kadar çok günah işlerin çok utanıyorum çok üzülüyorum çok pismanim bu utancla yasamak istemiyorum artik hayata küstüm ne calisabiliyorum ne namaz ne oruç ne kuran okuyabiliyorum ölmek için dua ediyorum oda olmuyor tek çare bu utancla yasamak istemiyorum intihar etmek istiyorum

Cevap:

İntihar, insanın kendisini öldürmesi. Ne şekilde olursa olsun bir kimsenin kendisini öldürmesine “intihar” denir. İntihar Allah’ın yaratmış olduğu cana kıymaktır. Bu yüzden de büyük günahlardandır. İnsana canı veren Allah olduğu gibi, onu almaya yetkili olan da odur.

İntihar etmenin haramlığı ve ahiretteki tehlikesi ayet ve hadislerle sabittir.

Kur’an-ı Kerîm’de şöyle buyurulur: “Ey iman edenler, mallarınızı aranızda karşılıklı rıza ile gerçekleştirdiğiniz ticaret yolu hariç, batıl yollarla yemeyin. Ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok merhametlidir” (en-Nisa’, 4/29). Ayette, fiilen cana kıyma anlamı yanında, Allah’ın haram kıldığı şeyleri işlemek, masiyete dalmak ve başkalarının mallarını batıl yollarla yemek sûretiyle kendisine yazık etmek, ahiret hayatını mahvetmek anlamı da vardır (İbn Kesîr, Tefsîru’l-Kur’ani’l-Azim, İstanbul 1985, II, 235).

Amr b. el-As (r.a), Zâtu’s-Selâsil seferinde ihtilâm olmuş, hava çok soğuk olduğu için, su bulunduğu halde, ölüm korkusundan dolayı teyemmümle namaz kıldırmıştır. Durumunu Hz. Peygamber’e iletirken, yukarıdaki ayete göre amel ettiğini söylemiş ve Resulullah (s.a.s) Amr’ın bu yaptığını tasvip etmiştir (Ebu Dâvud, Tahâre, 124; Ahmed b. Hanbel, IV, 203).

Hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: “Yedi helak edici günahtan uzak durunuz Denildi ki, ya Resulullah, onlar nelerdir?; şöyle buyurdu: Allah’a ortak koşmak, bir cana kıymak, yetim malı yemek, savaştan kaçmak, iffetli, hiçbir şeyden habersiz mümin kadına zina iftirası yapmak” (Buhârî, Vesâyâ, 23, Hudûd, Tıb, 45; Müslim, İman, 144).

İntihar geçmiş ümmetlerde de yasaklanmıştır. Cündüb b. Abdullah’tan Hz. Peygamber (s.a.s)’in şöyle dediği nakledilmiştir: “Sizden önceki ümmetlerden yaralı bir adam vardı. Yarasının acısına dayanamayarak, bir bıçak aldı ve elini kesti. Ancak kan bir türlü kesilmediği için adam öldü. Bunun üzerine Cenâb-ı Hak; kulum can hakkında benim önüme geçti, ben de ona cenneti haram kıldım, buyurdu” (Buhârî, Enbiyâ, 50).

Hayber Gazvesi sırasında büyük fedakârlıklar gösteren Kuzman adındaki birisinin, sonunda cehenneme gideceği Hz. Peygamber tarafından haber verilmişti. Bunun üzerine Ashab-ı kiramdan Huzâî Eksüm, Kuzman’ı izlemiş ve O’nun, aldığı yaralara sabredemeyip, kılıcı üzerine yaslanarak intihar ettiğini görmüştür (Buhârî, Kader, 5, Rikâk, 33, Meğâzî, 38, Cihâd, 77; Müslim, İman, 179; Kâmil Miras, Tecrid-i Sarih, X, 266 268). Kuzman’ın ölüm şekli Allah Resulu’ne iletilince şöyle buyurmuştur: “İnsanlar arasında öyle kimseler vardır ki, dış görünüşe göre, cennet ehline yaraşır hayırlı işler yaparlar; halbuki kendileri cehennemliktir. Öyle kimseler de vardır ki, cehennemliklere ait kötü işler yaparlar, halbuki kendileri cennetliktir” (Buhâri, Kader, 5, Rikâk, 33; Müslim, İman, 179).

İntihar edenin uhrevî cezası, intihar şekline uygun olarak verilir. Hadis-i şeriflerde “Kim kendisini bıçak gibi keskin bir şeyle öldürürse, cehennem ateşinde kendisine onunla azap edilir” (Buhâri, Cenâiz, 84). “(Dünyada ip ve benzeri) şeyle kendisini boğan kimse cehennemde kendisini boğar, dünyada kendisini vuran cehennemde kendisini vurur (azabı böyle olur)” (Buhârî, Cenâiz 84),

“Kim kendini bir dağın tepesinden atar da öldürürse cehennem ateşinde de ebedi olarak böyle görür. Kim zehir içerek kendisini öldürürse cehennemde zehir kadehi elinde olduğu halde devamlı ceza çeker” (Müslim, İman, 175; Tirmizi, Tıb, 7; Nesâî, Cenâiz, 68, Dârimi, Diyât, 10; Ahmed b. Hanbel, II, 254, 478).

İslâm bilginlerinin çoğunluğuna göre, intihar eden dinden çıkmış olmaz, üzerine cenaze namazı da kılınır. Hayber Gazvesinde intihar eden Kuzman’ın cehennemlik olduğu bildirilmişse de, cehennemde ebedî olarak kalacağını belirten açık bir ifade yoktur. Bu yüzden intihar suçunu işleyenin cezasını çektikten sonra cehennemden kurtulacağı umulur. Ancak bunun için, intihar edenin son anda mü’min sıfatını taşıması ve intiharın helâl olduğuna itikad etmemiş olması da şarttır (Kâmil Miras, a.g.e, X, 270).

Hz. Peygamber’in, bıçakla kendisini öldüren kimsenin cenaze namazını kıldırmadığı nakledilir. Ancak bu olay, intihar edeni cezalandırmak ve başkalarını böyle bir fiilden menetmek amacına yöneliktir. Nitekim Ashab-ı Kiram bu kimsenin cenaze namazını kılmıştır (el-Askalânî, Bulûgu’l Merâm, terc. A. Davudoğlu, İstanbul 1970, II, 276-277). İmam Ebû Yusuf’a göre, intihar hata ile veya şiddetli bir ağrıdan dolayı olmadıkça müntehir üzerine cenaze namazı kılınmaz.

Sonuç olarak, beden Cenâb-ı Hakkın insanoğluna verdiği en büyük emanettir. Bu emaneti, ruh bedenden kişinin kendi müdahalesi olmaksızın ayrılıncaya kadar korumak gerekir. Bunun için de, kişinin rûhî ve fizikî sıkıntılara sonuna kadar sabır göstermesi İslâm’ın amacıdır. Aksi halde intihar etmekle dünyevî sıkıntı ve problemlerini çözeceğini düşünen kişi, hemen intikal edeceği kabir ve daha sonra ahiret hayatında çok daha büyük sıkıntı ve felaketlerle karşılaşır. Hayat, en kötü şartlar altında bile güzeldir. Çünkü, ruh bedende kaldıkça Allah’tan ümit kesilmez. Her geceden sonra gündüz, her zorluktan sonra bir kolaylık vardır. Kulun Allah’a yönelmesi ve O’ndan yardım istemesi, sıkıntı ve problemlerin çözümünün başlangıç noktasını teşkil eder. Yüce yaratıcı umulmayan, beklenmeyen yer ve yönlerden kolaylıklar ihsan eder. Çünkü O’nun her şeye gücü yeter. O’na dayanan da güç kazanır.

Cevap:

Hiçbir günah Rabbimiz in rahmetinden büyük değil kardeşim. İntihar vesvesesini zamanında bende yasadim seni çok iyi anlıyorum. Neden şeytan intihar vesvesini veriyor biliyor musun? Çünkü sen yavaş yavaş şeytandan yüz çevirip Rabbimiz C.C ile oluyorsun. Bu da şeytani kahrediyor. Sana dediğini yaptiramayinca bu sefer vesvese verip seni intihar ettimeye ve yenmeye çalışıyor. Asla düşmanımız olan şeytanın bu telkinlerine aldanma. Şeytan aklı sıra bu şekilde imtihan dışına atmak istiyor seni. Hem biliyor musun bazı evliyanın büyükleri önceden Eskiyadi yol keserdi. Maalesef sahabeninbir kısmı önceden çok günah islemislerdi. Ama tövbe ettiller. Sözlerinde durdular. Yilmadilar. Rabbimiz kitabında nasuh tövbe edenlerin kötülüklerini iyilikleri çevireceğiz vadediyor. SubhanAllah. Allah’tan daha doğru sözlü kim olabilir. Rabbimiz seni seviyor ve sana tövbe etme imkanı vermiş. Ne kadar büyük bir nimet. Şimdi sırada bu büyük nimetin şükrünü eda etmek ve Rabbimizin yolunda cihat etmek. O’ mum istediği gibi bir kul olabilmek. Sonra şeytan kahrolacak senin bu halini görünce. Ve yine Kur’an anlam olarak Benim senin Salih kulların üzerinde söz geçirme hakkım yoktu manasına gelebilecek sözü söyleyecek. Şeytan Allah’ın samimi kullarına söz geciremeyince kahrolcak. Ve insaAllahu teâlâ son nefese kadar Allah yolunda cihada ve mücadeleye devam edeceğiz. Allah’a emanet ol.

Cevap:

Yapma kardeş ben de senin gibi idim

Hala aklıma geliyor ama sebebi inan vesvese Allah’a sigin namazı bırakma mevlamin rahmet ettiğinin belirtisi Tevbe kapısını açmasıdır dikkat et kendine kapılma şeytana namaz abdest önemli sen sarıl Mevla’ya

Benzer Konular:

Answers ( 2 )

    1
    2022-01-19T16:16:13+03:00

    İntihar etmek; bir nevi acizliktir. İntar etmeye kalkan bir Müslüman, her şeye gücü ve kudreti yeten Allah’ı unutmuş gibidir. İntihar etmek büyük günahlar içerisindedir. Bizler bu dünyaya imtihan için gönderildik. İmtihanımız gereği çeşitli sınavlardan geçeceğiz. Önemli olan bu imtihanlar da başarılı olmaktır. O yüzden kişi intihar etmek yerine Allah’a sığınmalıdır.

    En iyi cevap
    0
    2022-01-20T22:05:41+03:00

    Bu arada başınızdan keder üzüntü eksik olmuyorsa çok istiğfar edin mutlu hissediyorsanız çok hamdedin diye bu aralar çok duyduk bu mj ları bir şeye güç yetiremediğinizi düşünüyorsanız bol bol la havle vela kuvvete illa billahilaliyyül azım çekin inanin bir süre insan diyor ki ölüm gelecek ki bu kadar Allah cehennemi yaşatıyor ama İnan\’ın bana ümitte zorlayınca bu duaları isteksizce dahi olsa Ümit kısmı tamamen tükense bile vede aklınız az buçuk yerinde ise emin olun kapılar bir şekilde rahatlayacak rahatlatacak şeklinde mutlaka açılıyor yeterki beklemekten cılız dahi olsa Ümit etmekten asla vaz geçmeyin bir süre sonra aklınız başınıza gelince size vesvese veren şeyler imtihanlar son bulunca mutlaka rahatlayacaksınız Rabbim rahmeti bol rahimdir 100 merhametin birini bütün aleme yaymış anne evladına olan merhamet o bir taneden işte ve 99 u Rahman ve rahim olan Rabbimizn yanında yani rahmeti gazabından büyük ve onu geçecek kuvvette yeterki bu nu bilip asla vesveselere imtihanların kederlerinden sebep etrafın bunaltıcından sebep asla ümitsizliğe tamamen yelken açıp da o cehenneme düşmemek için ümitvar olmaktan sahtekar dahi olsak o konuda vazgeçmeyelim ki gerçeğine ulaştığımızda şeytana ve gürühüna golü atmış onu yenmiş olalım amin Rabbim tüm bu durumda olanlara bunu mutlaka kolaylaştırıp kurtarsın bir kişi dahi orda boğulmasın men erseltehü rahmetel lil alemin amin amin amin

    0
    2022-01-20T22:06:10+03:00

    Depresyondasınız bendede oldu bir çok kişidede oluyor bunu zaman aşımıyla beraber etrafınızda bir çok şeye odaklanmaya çalışarak ancak aşabiliyorsunuz önceden sevdiğiniz bir şeylere odaklanın misal zorlayın İnan\’ın işe yarıyor vede bu gün misal kurtlar vadisinin bir bölümüne denk geldim necoşun babası ney çalarken tombiş biri geliyor artık beni mutlu eden hayata bağlayan bir şey kalmadı diyor adamda ona şunu anlatıyor zamanın birinde padişahın mutsuz bir oğlu varmış ne yaparsa yapsın mutlu olamıyorum devrin alimlerine sormuş bir bilge varmış sarayı çok da uzak bir yerde imiş 40 günlük bir çöl yürüyüşünden sonra tepe bir yerde Saray\’ına varmış mutsuz çocuk ve bilge adam demiş ki bir yığın işim var al şu kaşığı iki damla yağ koymuş içine git sarayı gez demiş gidip gelmiş Bilge sormuş beyfendin mi sarayı kem kim çok güzel Saray\’ın diyerek geçiştirmek isteyince şurda bu vardı burda bu vardı onları farkettin mi demiş oda göremedim demiş Bilge iki kaşığı ile tekrar göndermiş etrafa iyi bak demiş sonra dönmüş genç çok çok hoşuna gitmiş mutlu olmuş gördüklerinden fakat bu defa da kaşıktaki yağ dökülmüş Bilge sorunca çok hoşlanacak şekilde anlatmış Bilge yağ nerde demiş şey felan demiş ki dur ben diyeyim birincide yağa odaklandın geri de aynı şekilde getirdin de ama etrafı gezme niyetin yerini bulamadı ikincide ise etrafa odaklandın diye yağı kaybettin yani işte hayat bundan ibaret gibi demiş tombiş de yanı o kaybettiğini unut diyorsun bana yoksa mutlu olamazsın mı diyorsun deyince aynen diyor bey amca ??‍♀️??

Cevapla