İSA As tekrar yeryüzüne inmesi

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

İSA As tekrar yeryüzüne inmesi

Hocam İsa as yeryüzüne inecek Mehdiye tabi olacak diye bazı kaynaklarda okudum bundan maksat onun peygamber olarak değildi müceddid olarak gelip şeriatı Muhammediyeye tabi olmasında dolayı olduğunu okumuştum bende acaba neden mehdi daha mı üstün olacak diye kafama takıldı elbette peygamberliği hasebiyle o üstün ama peygamber olarak gelmeyecekgelmeyecekse okuduğum için merak ettim baktım araştırdım buna bakarken Cübbeli Ahmet hocanın bir videosu denk geldi tüylerim diken diken oldu yeni bir şeriatla gelmeyecek ama yine peygamber olarak gelecek bunu inkar eden kafir olur deyince beynimden vurulmuşa döndüm ben şimdi peygamber olarak geleceğini bilmiyordum bu durumunda benim halim nedir Hocam Allah rizasi için bir açıklama yapın.



Hz.İsa’nın (a.s.) Kıyametten Önce Yeryüzüne İnmesi Meselesi

Hz. İsa’nın (a.s.) ahir zamanda yeryüzüne ineceği, hem Kur’an-ı Kerim ve hem de sahih ve mütevatir sünnetle sabittir. Bu olay aynı zamanda kıyametin en büyük alametlerinden birisidir. Bunun için Ehl-i Sünnet âlimleri, İsa’nın (a.s.) ahir zamanda ineceğini kitaplarında açıkça yazmışlardır. Nitekim itikada dair yazılan ilk eser olan Fıkh-ı Ekber’de İmam Azam (r.h.) hazretleri; “kıyamet alametlerinden nüzulü İsa haktır” diye yazmıştır. İmam Matridi de, Hz. İsa’nın kıyamet kopmadan önce yeryüzüne ineceğini ve kendisine tabi olanlarla birlikte kâfirlerle savaşacağını söylemektedir. (el-İbane, Trc, 99)

Maturidi akidesine ait Meşhur Nesefi Akaidi’inde de kıyamet alametleri şöyle sıralamaktadır: “Deccal’ın çıkması, Dâbbetü’l-arz, Ye’cüc ve Me’cüc’un zuhuru, Hz. İsa’nın gökten yere inmesi, güneşin batıdan doğması gibi peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin haber verdiği kıyamet alâmetleri haktır.”

Bu konuda Yüce Allah şöyle buyuruyor: “İsa, ancak kendisine nimet verdiğimiz ve İsrailoğullarına örnek kıldığımız bir kuldur. Eğer biz dileseydik, sizden yeryüzünde yerinize geçecek melekler yaratırdık. Gerçekten o, (İsa) kıyametin (ne zaman kopacağının) bilgisidir.” (Zuhruf, 59-61)

Bu ayette Hz. İsa’nın kıyamet için bir bilgi olduğu belirtilerek ahir zamanda onun tekrar dünyaya döneceğine işaret edilmektedir.

Ayetteki; “Gerçekten o (İsa), kıyametin bir bilgisidir.” İfadesi İsa’nın (a.s.) kıyamet gününden önce ineceğine işaret etmektedir. (Eşratu’s Saati, 342)

Bir başka ayette Yüce Allah buyurur: “Bir de, ‘Biz Allah’ın peygamberi Meryem oğlu İsa Mesih’i öldürdük.’ demeleridir. Oysa onu ne öldürdüler, ne de astılar. Fakat öldürdükleri kimse, onlara İsa gibi gösterildi. Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, ondan yana tam bir kuşku içindedirler. O hususta bir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Onu kesinlikle öldürmediler. Fakat Allah onu kendisine yükseltmiştir. Allah, azizdir (daima üstün), hikmet sahibidir. Kitap ehlinden hiçbir kimse yoktur ki, ölmeden önce ona (İsa’ya) iman etmiş olmasın. Kıyamet gününde o, onlara şahitlik edecektir.” (Nisa, 157-159)

Bu ayetler; Yahudilerin, İsa Peygamberi (as) öldürmediklerine ve asmadıklarına, aksine Allah’ın onu semaya yükselttiğine ve ahir zamanda ehli kitabın, İsa Peygamber (a.s.)’a iman edeceğine de delalet etmektedir. Bu ise, İsa (as) indiğinde ve ölmeden önce olacaktır. (Eşratu’s Saati, 344)

Nitekim bunu ifade eden sahih ve mütevatir hadisler mevcuttur. İsa (a.s.) sağdır. Zira sahih hadiste Allah Resûlü (sav)’in şöyle dediği sabittir: “Allah’a yemin ederim ki Meryem oğlu İsa’nın adaletli bir hâkim olarak inmesi yakındır.”(Buhari, Enbiya, 49; Müslim, İman, 242)

Yine sahih kaynaklarda Allah Resûlü’nden rivayet edildiği üzere, İsa (a.s.), Şam ’ın doğusunda beyaz bir minare üstüne inecek ve Deccal’ı öldürecektir.

Tabii olarak ruhu cesedinden ayrılanın semadan cesedinin inmesi düşünülemez. Diriltilecek olursa da kabrinden kalkmalıdır. Bu durumda “Ey İsa, şüphesiz ki seni vefat ettireceğim, seni kendi katıma yükselteceğim ve seni inkârcılardan temizleyeceğim.” İfadesi ile İsa’nın (a.s.) ölümü kastedilmediği anlaşılmalıdır. Çünkü İsa’nın ölümü kastedilmiş olsaydı bu hususta İsa (a.s.) diğer müminlerle aynı durumda olmuş olurdu. Zira Allah müminlerin de ruhunu alıp semaya yükseltmektedir. Bunun müminler içinde farklı bir özelliğe sahip olmadığı açıktır. Aynı şekilde “Seni inkârcılardan temizleyeceğim.” ifadesi de mü’minler arasında farklı bir hususiyet değildir. Şayet İsa Peygamber’in ruhu cesedinden ayrılmış olsaydı cesedi yeryüzünde kalırdı; diğer tüm peygamberlerin cesetlerinin yeryüzünde kalmış olduğu gibi.

Buradaki “Fakat Allah onu kendisine yükseltmiştir.” sözü hem ruhen hem bedenen yükseltildiğini gösterir. Sahih kaynaklarda da olduğu üzere, İsa (a.s.) beden ve ruhuyla inecektir.

“Kitap ehlinden hiçbir kimse yoktur ki, ölmeden önce ona (İsa’ya) iman etmiş olmasın.” ayeti de onun henüz ölmediğini ve ölümünün, ahir zamanda kitap ehlinin ona iman etmesinden sonra olacağı belirtilir. (Tefsiru’t Taberi, 6/8)

İsa’nın (a.s.) inmesine delalet eden hadisler ise hem çok hem mütevatirdir. Allah Resulü (s.a.v.) şöyle buyuruyor:

«Nefsim elinde olan Zât-ı Zulcelâl›e yemin ederim! Meryem oğlu İsa›nın, aranıza adaletli bir hâkim olarak ineceği, haçı kırıp, hınzırları öldüreceği, cizyeyi kaldıracağı vakit yakındır. O zaman, mal öylesine artar ki, kimse onu kabul etmez; tek bir secde, dünya ve içindekilerin tamamından daha hayırlı olacaktır.» (Buhari, Buyû› 102; Mezalim 31, Enbiya 49; Muslim, 155; Ebu Dâvud, Melâhim 4324; Tirmizi, Fiten 54, (2234)

“Meryem oğlu aranıza indiği hâlde, sizden birinin size imamlık yapacağı zaman nasıl olursunuz acaba?” (Buhari, Fethu’l Bârî, 6/490-491)

“Ümmetimden bir taife hak üzerine savaşırlar ve kıyamet gününe dek muzaffer kalırlar. Meryem oğlu İsa indiğinde o taifenin amiri ona, ‘Bize namaz kıldır.’ der. O ise şöyle der: ‘Hayır, birbirinizin birbirinize karşı amir olması, Allah’ın bu ümmete bir ikramıdır.” (Müslim, Şerhu’n Nevevi, 2/193-194)



Benim sorudğum sorunun cevabı deyilki ben bu paylaştıklarınzıı zaten okudum. Ondan dolayı sorumu sordum. Lütfen Hocalarımız soruma cevap versin.

Cevapla