Paylaş
İslamda dedikodu nedir
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
onlar hakkında konuşma demek gıybete girer mi
Selamunaleyküm bugün misafirler geldi bende helallik istedim onlar gittikten sonra annem gıybet yapmaya kalkıştı bende gıybet yapma dedim sonra anneannem anneme onlar hakkında konuşma dedi bende anneanneme gıybet yapma dedim ama ona değilde anneme dedim zannetti sanırım çünkü anneme bakıyordum burda bana kul varmıdır sonuçta anneanneme değilde anneme bakıyordum ve öyle söyledim yada en başında onlar hakkında konuşma demek kul hakkı mı ama onları savunma amaçları demedi sanırım
Gıybet vesvesesi sizinki
Müslüman gıybet etmemeli ve gıybet edenlere uyarılmalıdır bu doğru olanıdır
Fakat ben falan yere bakıyordum diğerini kastettim bunu yanlış anladın kul hakkına girdim mi gibi saçma soru olmaz
Answers ( 3 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Dinimizde dedikodu ve gıybet günahtır. Ama her konuda insanda vesvese hastalığı olduğu gibi burada da vesvese yapılmıştır. Bizlere düşen görev zanlara ve vesvese hastalığına kapılmadan ne biz gıybet ve dedikodu yapalım, ne de yanımızda gıybet ve dedikodu yapanlara fırsat ve imkân verelim. Sadece budur. Bunu vesvese haline getirmeyelim.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
1 tane istedik helallik ama aynı kişinin yine hakkına girdik
Bu durumda bir daha helallik istenirmi ve de çekiniyorsak
Şimdi ben birinden dedikodu yüzünden helallik istedim ama sonra yine gıybet ettim bir daha helallik istenirmi
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Dedikodu diğer ismiyle gıybet , bir insanın ardından işittiğinde kendisini kederlendirecek, üzecek herhangi bir şeyi konuşmak demektir. Eğer konuşulan şey gıybeti yapılan insan hakkında doğru bir bilgi ise buna gıybet denir, eğer doğru değilse, yani gıybet edilen kişide olmayan kötü vasıflar hakkında konuşulmuşsa buna da iftira
denir.
Nitekim Hz. Peygamber (s.a.v):
“Gıybet nedir bilir misiniz?” diye sorunca,
Ashab:
“Allah ve Resulu daha iyi bilir.” dediler. Hz. Peygamber (s.a.v):
“Gıybet kardeşinin hoşuna gitmediği şeyi zikretmendir.” şeklinde cevap verdi.
“Ya Resulallah, acaba benim dediğim kardeşimde varsa?” diye sorulunca, Hz. Peygamber (s.a.v):
“Eğer senin dediğin kardeşinde varsa onun gıybetini yapmış olursun. Eğer dediğin kendisinde yoksa ona iftira etmiş olursun” buyurdu.
Görüldüğü gibi gıybet kendisinden türediği asıl kökünün farklı anlamlar ihtiva etmesine rağmen, özelde bir kimsenin arkasından onu çekiştirmek, kötülemek demektir.