Paylaş
İslamda Evlilik İçin Görüşme
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Evlilik öncesi görüşmek günah mıdır dini sınırlar nelerdir ?
Hocam selamünaleyküm şöyleki ben doktorum 1 ay önce bir doktor beyle tanıştım şimdiye kadar 3-4 kez görüştük kafama uygun birisi koronadan dolayı söz dü nişandı şimdilik birşey yapamıyoruz dışarıda da görüşemiyoruz harama girmemek için ne önerirsiniz görüşmemem daha mı uygun o zaman nasıl tanıyabilirim babam hariç ailem biliyor onun da ailesi biliyor cevabınız için şimdiden teşekkür ederim
Cevap:
Ve aleykumusselam ve rahmetullahi ve bereketuhu. Değerli kardeşimiz. İslam’da, ömür boyu beraber yaşayacak olan eşlerin, evliliğe karar vermeden önce gereken tedbirleri alması, iyi düşünmesi gerekmiş ve bunun için de evleneceklerin görüşmesi adet haline gelmiştir. Ancak nişanlıların nikahtan önce birbirlerine haram olduklarından dolayı görüşüp konuşmaları, beraber gezmeleri veya sohbet etmeleri caiz değildir. Evlenecek eşlerin daha önceden birbirlerini görmeleri mümkün ve caizdir. Bakılacak yerler ellerle, yüz ve ayaklardır. Muğîre (r.a) bir kadınla evlenmek istemiş, Hz. Peygamber (s.a.s) kendisine: “O kadına bak, çünkü bakmak yıldızınızın barışması için daha uygundur” buyurmuştur (Tirmizî, Nikâh, 5). Yine Allah’ın Elçisi, Ensar kadınlarından biriyle evlenmek isteyen bir sahâbiye; “Git ve ona bak, zira Ensar kadınlarının gözlerinde bazı göz kusurları bulunabilir” (Müslim, Mesâi) İslâm dini dünürcülük safhası ile ilgili bazı düzenleyici hükümler getirmiştir. Bu yüzden, kadın, dünürcülere müsbet cevap vermiş, söz kesilmiş, nişan yapılmışsa, artık bu kadına bir başka erkek dünür gönderemez. Hz. Peygamber (s.a.s) bu konuda şöyle buyurmuştur: “Sizden biriniz din kardeşinin dünürlüğü üzerine dünürlük göndermesin. Ta dünür gönderen ondan önce vazgeçinceye yahut kendisine izin verinceye kadar” (Buhârî, Nikâh, 45). Teklif kadın tarafından reddedilmişse, bu takdirde ikinci bir isteme caizdir. İlk teklif sahibi, ikincisine izin vermişse, bu takdirde ikinci teklif serbesttir.
İslâm hukuku, nişanlıları evlenmeye mecbur etmemiştir. Ancak meşrû bir sebep olmaksızın nişanı bozmak mekruh veya haram sayılmıştır. Nişanın bozulması halinde, daha önce mehir verilmiş ise, bunun iâdesi gerekir. Nişanlıların birbirlerine verdikleri hediyelere gelince… Bu konuda hîbeden dönme hükümleri uygulanarak, bunlar mevcutsa aynen iade edilir. Kullanılmış ve artık mevcut değilse birşey gerekmez. Şâfiîlere göre, hediyeler duruyorsa aynen, kullanılmış ve yokolmuşsa bedeli bakımından iade edilirler. Mâlikîlere göre ise, nişanlanma ve evlenme örf ve âdetin çok rol oynadığı bir saha olduğu için, hediyeler konusunda o beldenin örfüne uyulur. Örf kaidesi yoksa ve nişanı erkek bozmuş olursa, kadın verilen hediyeleri iâde etmek zorunda değildir.
Benzer Konular:
Cevapla