Paylaş
İslam’da Hasta Ziyareti Ve Önemi
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
İslam’da Hasta Ziyareti
Sağlıklı bir toplum oluşturmak ve beşeri ilişkileri en mükemmel şekilde düzenlemek isteyen İslam, müslümanları eğitime tabi tutmuştur. Onları sadece iyi gün dostu olmaya değil, aynı zamanda kötü gün dostu da olmaya teşvik etmiştir. “Kur’an da insanın en mükemmel şekilde yaratıldığı ve Allah katında değerinin çok büyük olduğu vurgulanmıştır. İslam dini insana sadece sağlığında değil, hastalandığında da hatta ölümünde de değer verilmesini ve hasta olanların ziyaret edilmesini istemiş ve bunun ibadet değerinde olduğu bildirilmiştir.
Bir kudsi hadiste belirtildiğine göre:
“Allah Tealâ kıyamet gününde: “Ey âdemoğlu! Hastalandım, beni ziyaret etmedin” buyurur. O da, “Yâ Rab! Sen âlemlerin Rabbisin ben seni nasıl ziyaret edebilirdim?” der. Allah Teâlâ, “Falan kulum hastalanmıştı ama sen onu ziyarete gitmedin. Onu ziyaret etseydin beni (rızamı) onun yanında bulurdun.” (1) buyurur.Hasta ziyaretinin Allah katındaki değerini bundan daha güzel anlatacak başka söz olabilir mi?
Hasta ziyareti öncelikle Allah rızası için yapılmalıdır. Sevgili Peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “…Kim sevap ümidiyle müslüman kardeşini hastayken ziyaret ederse cehennemden uzak tutacak bir amel yapmış olur.” (2) Bir başka hadiste bildirdiğine göre: “Hasta ziyaretine giden kimseye, ziyaretini tamamlayıp dönünceye kadar sevap yazılacağı müjdelenir.” (3)
Yunus Emre bunu ne güzel ifade etmiş!
Bir hastaya vardın ise
Bir içim su verdin ise
Yarın anda karşı gele
Hak şarabın içmiş gibi
Peygamberimiz müslümanın müslüman üzerindeki başlıca haklarını şöyle sıralamıştır: “Selâmını almak, aksırınca hayır dua etmek, davetine icabet etmek, hastaysa ziyaret etmek, cenazesine iştirak etmek.” (4) buyurur.Modern hayatın hızlı temposu içinde, günlük koşuşturmaları sebebiyle birçok insani görevimizi ne yazık ki ihmal ediyoruz. Oysa hep söylendiği gibi hastalık da sağlık da bizim içindir. Bugün komşumuz hasta olur, yarın biz hasta olabiliriz. O zaman bir âşinâ yüz bekleyebiliriz hasta yatağımızda… Öyleyse akraba, eş, dost, uzak komşu, yakın komşu, tanıdık tanımadık ve müslüman olan olmayan herkes eşittir. Dolayısıyla kimliğine bakmadan hastayı ziyaret etmek islami ve insani bir görevdir.Ziyaret esnasında hastanın hal ve hatırı sorulur, gönlü alınır, ona moral verilir ve imkânlar ölçüsünde ihtiyaçları karşılanmaya çalışılır. Hasta ziyareti ister evde, ister hastanede olsun kısa tutulmalı, hastaya ve yakınlarına sıkıntı vermekten kaçınılmalıdır. Hastayı üzecek, moral bozacak ifadeler kullanmamak gerekir. Hastaya Allah’tan şifa dileyip dua etmeli, onun da duası istenmelidir. Çünkü bir hadis-i şerife göre: “Hastanın duası Meleklerin duası gibidir.”(5)
- Müslim, Birr, 43
- Ebû Dâvûdi Cenâiz, 7
- Müslim, Birr, 40
- Buhârî, Cenâiz, 2
- Terğib, VI, 456.
BENZER KONULAR:
Answers ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Kabul olur mu
Bu konuyu araştırdım fakat herkes farklı bişey söylüyor. Akrabamız vefat etti eşi ona hakkını helal etmiyor fakat evini açtı okumalar onun evinde oldu. Yarın 7si olacak kimi helal etmediği için kabul olmaz diyor kimi okumalar orada başladığı için 7si orada olması lazım diyor hangisi doğru?
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Sevgili kardeşim;
Kişinin bir kimseye hakkını helal etmemesi ayrı bir durum, ölen kişinin ruhuna Kur’an okunması ayrı bir durumdur. Yani; okunan Kur’anın sevabı olur. Fakat bu kişi hakkını helal etmediği için ahirette hakkını alacaktır.