Kadın ve erkek çorapsız namaz kılabilir mi

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Çorapsız namaz kılmak

Kadin ve erkek corapsiz namaz kilabilir mi

Çorapsız namaz kılmanın hükmü nedir?
Hanefi ve Şafii mezheplerine göre Hem erkek hem kadın çorapsız namaz kılabilir mi?

CEVAP:

Çorap ile namaz konusu mezhep imamları arasında ihtilaf sebebi olmuştur.

Hanefi mezhebine göre ayak avret sayılmadığı için bir kadın ve erkek çorapsız namaz kılabilir

Şafi mezhebine göre erkek çorapsız namaz kılabilir çünkü avret değildir fakat kadının ayakları avret sayıldığı için çorapsız namaz kılamaz.

CEVAP:

Hanefi ve Şafii mezheplerine göre çorapsız namaz kılma meselesinde bazı farklılıklar bulunmaktadır:

Hanefi mezhebine göre: Erkeklerin ve kadınların ayakları avret sayılmadığı için her iki cins de çorapsız namaz kılabilir. Yani kadın ve erkek için ayakların açık olması namazın geçerliliğini etkilemez.

Şafii mezhebine göre: Erkekler çorapsız namaz kılabilir çünkü erkeklerin ayakları avret sayılmaz. Ancak kadınların ayakları avret sayıldığı için Şafii mezhebine göre bir kadın ayakları açık (çorapsız) namaz kılamaz; ayaklarını örtmesi gerekir.

Her iki mezhep de genel olarak bu görüşlerde ihtilaf etmiştir, dolayısıyla hangi mezhebe mensup olduğunuza göre bu konuda farklı uygulamalar olabilir.

BENZER KONULAR:

Answers ( 2 )

    2
    2021-07-27T15:35:28+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Çorap ile namaz kılıp kılmamak mezhepler arasında ihtilaflı bir hal almıştır. Hanefi mezhebine göre kadınların ayakları avret yerlerinden sayılmamıştır. Dolayısıyla Hanefi mezhebine göre erkek veya kadın çorapsız namaz kılabilir. Fakat Şafii mezhebine göre kadınların ayakları avrettendir. Dolayısıyla bir kadın çorap giymeden namazını kılamaz.

    En iyi cevap
  1. Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Çorapsız namaz kılma meselesi İslam mezheplerine göre farklı hükümlere tabi olmuştur. Hanefi ve Şafii mezheplerinin bu konudaki görüşleri şunlardır:

    1. Hanefi Mezhebine Göre:

    • Erkekler: Erkekler için ayaklar avret sayılmadığı için çorapsız namaz kılmak caizdir. Namazın geçerliliğini etkilemez. Erkeklerin diz kapağından göbek hizasına kadar olan bölge avret kabul edildiği için bu bölgenin kapalı olması namazın şartları arasındadır. Ayakların çıplak olması ise Hanefi mezhebine göre bir sorun teşkil etmez.
    • Kadınlar: Hanefi mezhebinde kadınların ayakları da avret bölgesi olarak kabul edilmez. Dolayısıyla kadınlar da çorapsız namaz kılabilirler. Namazda eller, yüz ve ayaklar dışındaki tüm vücut avret olarak kabul edilir ve örtülmesi gerekir. Ayakların açık olması namazın sıhhatine engel değildir.

    2. Şafii Mezhebine Göre:

    • Erkekler: Şafii mezhebine göre de erkekler için ayaklar avret sayılmadığından çorapsız namaz kılabilirler. Namazın geçerliliği için diz kapağından göbeğe kadar olan bölgenin örtülmesi yeterlidir.
    • Kadınlar: Şafii mezhebinde ise kadınların ayakları avret bölgesi olarak kabul edilir. Bu yüzden kadınların namaz esnasında ayaklarını da örtmeleri, yani çorap giymeleri veya ayaklarını örtecek şekilde giyinmeleri gerekir. Aksi halde namaz geçerli sayılmaz. Şafii mezhebinde kadının namaz sırasında elleri ve yüzü dışında tüm vücudu avret sayılır ve bu bölgelerin örtülmesi şarttır.

    Diğer Mezheplerde Durum:

    • Maliki Mezhebi: Maliki mezhebinde de Hanefi mezhebine benzer şekilde, kadınların ayakları avret sayılmadığı için çorapsız namaz kılabilirler.
    • Hanbeli Mezhebi: Hanbeli mezhebi ise Şafii mezhebine daha yakın bir görüşe sahiptir. Kadınların ayaklarını örtmesi gerektiği görüşünü benimser.

    Özetle:

    • Hanefi mezhebine göre: Hem kadınlar hem erkekler çorapsız namaz kılabilir.
    • Şafii mezhebine göre: Erkekler çorapsız namaz kılabilir, ancak kadınların ayaklarını örtmesi gerekir.

    Mezhepler arası bu farklılıklar, İslam hukukunda kıyafet ve avretin tanımındaki bazı farklılıklardan kaynaklanır. Bu sebeple kişi, kendi mezhebinin görüşlerini dikkate alarak ibadetini yerine getirmelidir.

Cevapla