Kasten kusmak orucu bozar mı

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

KASTEN KUSMAK ORUCU BOZAR

Bilerek kusmak orucu bozar mi

Bilerek kusmak orucu bozar mı? sorusuna cevap:

وعن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من درعة القيء فلا فضاء عليه، ومن استقاء عليه القضاء.« رواه الخمسة،

وأعله أخم، وقواه الدارقطني

652- Ebu Hureyre radıyallahu anhın naklettiğine göre Resûlullah sal lallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Kim kendine hakim olama yarak kusarsa ona kaza yoktur. Kim de isteyerek kusarsa orucunu kaza etmesi gerekir. ”

Hadisten Çıkarılan Hükümler:

1- Hadiste geçen “Kim kendine hâkim olamayarak kusarsa ona kaza yoktur.” ifadesine göre, oruçlu kişi mide bulantısına yenik düşüp kusarsa orucu bozulmaz ve kendisine kaza gerekmez. Çünkü hadiste geçen ifade bu anlama gelmektedir. Dört mezhebin görüşü bu yönde ittifak etmiştir. Kusmuk çok olsa bile hüküm değişmez. Yeniden kusması da böyledir. Ancak Mâlikiler’e göre kendi istemeden olsa bile yeniden kusarsa orucu bozulur.

2- Hadiste geçen “Kim de isteyerek kusarsa orucunu kaza etmesi gerekir.” ifadesine göre, kendi isteğiyle kusan veya kendini kusturan kişi nin orucu bozulur ve orucunu kaza etmesi gerekir. Dört mezhep bu hüküm konusunda ittifak etmiştir.

وعن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من درعة القيء فلا فضاء عليه، ومن استقاء عليه القضاء.« رواه الخمسة،

وأعله أخم، وقواه الدارقطني

652- Ebu Hureyre radıyallahu anhın naklettiğine göre Resûlullah sal lallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Kim kendine hakim olama yarak kusarsa ona kaza yoktur. Kim de isteyerek kusarsa orucunu kaza etmesi gerekir. ”

Hadisten Çıkarılan Hükümler:

1- Hadiste geçen “Kim kendine hâkim olamayarak kusarsa ona kaza yoktur.” ifadesine göre, oruçlu kişi mide bulantısına yenik düşüp kusarsa orucu bozulmaz ve kendisine kaza gerekmez. Çünkü hadiste geçen ifade bu anlama gelmektedir. Dört mezhebin görüşü bu yönde ittifak etmiştir. Kusmuk çok olsa bile hüküm değişmez. Yeniden kusması da böyledir. Ancak Mâlikiler’e göre kendi istemeden olsa bile yeniden kusarsa orucu bozulur.

2- Hadiste geçen “Kim de isteyerek kusarsa orucunu kaza etmesi gerekir.” ifadesine göre, kendi isteğiyle kusan veya kendini kusturan kişi nin orucu bozulur ve orucunu kaza etmesi gerekir. Dört mezhep bu hüküm konusunda ittifak etmiştir.

Hanbeli Mezhebine Göre Orucu Bozan Durumlar

Cevapla