Paylaş
Kehanetin dini hükmü nedir
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
İslamda Kehanetin Hükmü
Sihirle hükmü birdir. İslam her ikisini de haram kılmıştır.
Rasulullah (s.a.v.), İbn-i Mesud (r.a.)’un rivayet etmiş olduğu Hadis-i fierif’inde şöyle buyurmuştur:
“Kim kahine (arraf) gider, onun dediklerini tasdik edip doğrularsa, Muhammed’e indirileni inkar etmiş olur.”1
Başka bir hadis de ise:
“Kim kahine gider, onu tasdik ederse, kırk gün ibadeti kabul edilmez.” buyurmuştur.2
(1) Ahmed bin Hanbel riveyet etmiştir. Sahih bir hadistir.
(2) Müslim, Selam babı 125. sayfa.
Hadislerin Açıklamaları:
Arraf (Kahin), gaybı bilme iddiasında bulunan kimsedir. Arraf; çalınan, kaybolan malların yerini bildiğini söyleyen kimsedir ki, bunlara bazı kesimlerce “Cinci” de denilir.
Gaybı bilmek Allah (c.c.)’a mahsustur. Bu birçok Ayetle de teyit edilmiş ve vurgulanmıştır. Hal böyle olunca, bir mü’minin ciddi bir şekilde Kahine uğraması, onu dinleyip inanması, tasdik etmesi hiçbir suretle imanıyla bağdaşmaz.
Alimler, hadiste geçen “Kırk gün ibadeti kabul edilmez.” ibaresinden maksat; “ibadetlerin sevabından mahrum kalması” diye yorumlamıştır. Yani, böyle birisi kafir olmuş değildir. “Kırk gün boyunca kılmış olduğu namazı kabul olmayıp, iade etmesi gerekir.” demişlerdir. Bunda ulema ittifak etmiştir.
fiunu da belirtelim ki, Kahine gitmenin hükmü, bazı hadislerde namazın kabul edilmemesi ile müeyyideye bağlanırken, bazı hadislerde de, tekfir ile müeyyideye bağlanmıştır. Bu durum, Kahine gidenlerin iki halde olmalarına hamledilmiştir. Bu iki hali de belirten Rasulullah (s.a.v.)’ın hadisi şöyledir:
“Kim bir Kahine uğrar, onun söylediklerini tasdik ederse, Muhammed’e indirilenden beridir. Kim de Kahine gelir fakat söylediklerini tasdik etmezse, kırk gün namazı kabul edilmez.” Tebarani rivayet etmiştir.
Cevapla