Şimdi bı soru soracam ,lütfen aklın alacağı şekilde cevap vermenizi istiyorum
Allah bir ayet de yeryüzünü sizlere beşik kıldım diyor
(Ceale fiilini kullanıyor,anlamı;kılmak ,atamak gibi anlamı var)
Şimdi yeryüzünü beşik diye nitelemesi Hakk mi oluyor yoksa mecaz mi söylüyor?
çunku Allah, ben hakkı söylerim diyor ve bu kitap hakkı soyler diyor
Başka bir ayetde İsa nin beşikde konuştuğundan bahsediyor
Şimdi ayetleri fıkh etmemizi emrediyor
Bu iki ayete baktığım zaman açıkça İsa’nın beşikde derken
Bildiğimiz kundak değil, yeryüzünde konuştuğunu anliyorum
Bı ayetde buyuruyor ki,en güzel isimler Allah’a aittir
Şimdi bizim yapip isimlendirmis olduğumuz beşik var
Allah’ın yaratip isimlendirme olduğu bir beşik var
İsa’nın beşikde konustugundan bahsettiği ayeti, Allah’ın ismi ile okumaya çalıştığım zaman yeryüzü anlıyorum,bizim isimlendirdiğimiz şey ile okuduğum zaman kundak anliyorum
Size sorum şu
İsa as beşik derken nerede konuştu?
Zuhruf Suresi 10. Ayetteki mana mecazdır
Yeryüzü su üzerinde olup hareket halinde olduğu için beşik denemiş ki bu mecaz ifadedir. Beşik sürekli sallandığı için tesbih yapılmış.
Kur’an’da geçen MEHD kelimesi beşik anlamındadır
Meryem suresi 29. Ayette de bebekken konuştuğu için Yine MEHD kesilmesi kullanılmıştır. Burada gerçek mana da kullanılmıştır. Hakiki manada derken beşik içinde değil yuremeyecek kadar küçük bebeklik çağı anlamında
Hastanedeyiz çocuk hasta dua edin yine eve gidince soru cevaba devam edelim ki inşallah
O zaman Hakk ve Mecaz arasında hiç fark yoktur öyle mi?
Gerçek ve mecaz ifadeler arasında elbette fark vardır ve yukarıda kısaca izah ettim anlaşılmadı galiba
Cevapla