Kur’an’da Tevrat ve İncilin değiştiğine dair ayetler

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Kuranda Tevrat ve Incilin degistigine dair ayetler

Kur’an’da Tevrat ve İncil’in değiştiğine (tahrif olduğuna) dair doğrudan bir ayet bulunmamakla birlikte, bu kitapların zamanla tahrif edildiğine dair dolaylı işaretler vardır. Bu tahrif, hem lafzî (metinlerin değiştirilmesi) hem de mânevî (anlamlarının çarpıtılması) anlamında yorumlanır. İşte bu durumu işaret eden bazı ayetler:

Bakara Suresi 75. Ayet:

“Siz şimdi onların size inanacaklarını mı umuyorsunuz? Oysa onlardan bir zümre vardı ki, Allah’ın kelâmını işitiyorlardı da onu iyice kavradıktan sonra, bile bile tahrif ediyorlardı.”
Bu ayet, Yahudilerin Allah’ın kitabını işittikten sonra tahrif ettiklerini belirtir. Burada Tevrat’ın tahrif edilmesine işaret edilir.

Maide Suresi 13. Ayet:

“Verdikleri sözü bozmaları sebebiyle onlara lânet ettik ve kalplerini katılaştırdık. Onlar kelimeleri yerlerinden değiştiriyorlar, kendilerine öğretilenlerin bir kısmını unuttular…”
Bu ayet, Yahudilerin kelimeleri yerlerinden değiştirdiklerini belirtir, bu da Tevrat’ın tahrif edilmesine işaret eder.

Maide Suresi 41. Ayet:

“…Yalanı dinleyen, haramı yemekle beslenen bir topluluktur. Eğer sana gelirlerse, ister aralarında hükmet, ister onlardan yüz çevir. Eğer onlardan yüz çevirirsen, sana hiçbir zarar veremezler. Eğer hükmedersen, aralarında adaletle hükmet. Çünkü Allah adaletle hükmedenleri sever.”
Ayetin devamında: “Kelimeleri yerlerinden oynatırlar…” denilerek, Tevrat ve İncil’in tahrifine dolaylı işaret edilir.
Bu ayetlerde, Allah’ın vahyettiği kitapların zamanla insanların elleriyle tahrif edildiğine dair işaretler bulunmaktadır. Tevrat ve İncil, orijinal halleriyle vahyedilmiş, ancak sonraki nesiller tarafından bazı değişikliklere uğratılmıştır. Kur’an, hem bu değişikliklere işaret eder hem de Müslümanlar için asıl kaynak olan vahyi koruduğunu belirtir.

Dini siteler listesi

Kuran’da Tevrat ve İncil’in değiştirildiğine dair doğrudan bir ayet bulunmamaktadır. Ancak bazı ayetler, bu kitaplarda tahrifat yapıldığına işaret olarak yorumlanmaktadır. Bu yorumlamalar genellikle şu ayetlere dayanır:

  • Bakara Suresi, 79. Ayet: “Vay haline o kimselerin ki, Kitab’ı kendi elleriyle yazarlar da sonra onu az bir pahaya satmak için, ‘Bu Allah katındandır’ derler. Vay haline onların ellerinin yazdıklarından! Vay haline onların kazandıklarından!

Bu ayet, bazı kişilerin kutsal kitapları kendi çıkarları doğrultusunda değiştirdiklerine işaret ettiği şeklinde yorumlanır.

  • Maide Suresi, 13. Ayet: “Onların verdikleri sözden dönmeleri sebebiyle onları lanetledik ve kalplerini katılaştırdık. Onlar kelimeleri yerlerinden değiştirirler ve kendilerine hatırlatılan şeyin bir kısmını unuturlar. Onlardan sürekli bir hainlik görür durursun. Ancak pek azı müstesna. Onları affet ve aldırış etme. Şüphesiz Allah, iyilik edenleri sever.

Bu ayette geçen “kelimeleri yerlerinden değiştirmek” ifadesi, Tevrat ve İncil’de yapılan tahrifata işaret ettiği şeklinde yorumlanır.

  • Maide Suresi, 41. Ayet: “Ey Peygamber! Kalpleri inanmadığı halde ağızlarıyla ‘İnandık’ diyen münafıklar ve Yahudilerden sana çok eziyet edecekler. Yalanı hak bilip kabul etmek için, yalanlayanlara kulak verenler (de sana eziyet edecekler). Onlar Allah’ın indirdiğine inanmadıkları halde ‘Allah’ın indirdiğine inandık’ derler ve böylece Allah’ın sözünü gizlemeye çalışırlar. Halbuki ondan önce de gizliyorlardı.

Bu ayet, Yahudilerin Allah’ın indirdiği gerçekleri gizledikleri ve değiştirdikleri şeklinde yorumlanır.

Önemli Not:

  • Kuran’da Tevrat ve İncil’in tamamen reddedildiği veya hiçbir değeri kalmadığı söylenmemektedir. Aksine, bu kitaplar Allah’ın daha önceki vahyi olarak kabul edilir ve inanılması gereken kitaplar arasında sayılır.
  • Tahrifat iddiası, bu kitapların özünde tamamen değiştiği anlamına gelmez. Daha ziyade, bazı kısımlarının çıkarıldığı, eklemeler yapıldığı veya yorumlandığı şeklinde anlaşılmalıdır.
  • Bu konuda farklı görüşler ve yorumlamalar mevcuttur. İslam alimleri, bu ayetlerin yanı sıra tarihsel ve dilbilimsel verileri de kullanarak Tevrat ve İncil’deki tahrifat iddiasını desteklemeye çalışmışlardır.

Sonuç olarak, Kuran’da Tevrat ve İncil’in değiştirildiğine dair doğrudan bir ifade bulunmamakla birlikte, bazı ayetler bu yönde yorumlanmaktadır. Bu yorumlamaların dayandığı temel nokta, bu kitaplarda zamanla bazı değişiklikler yapıldığı ve orijinal hallerinin bozulduğu düşüncesidir.

BENZER KONULAR:

Cevapla