Mâliki Mezhebi:

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Mâliki Mezhebi

Maliki Mezhebi

Haşiyet’ud-Dusukî isimli eserde şu bilgileri görmekteyiz:

A’mâ imama uymak tercih edilmemekle beraber caizdir. Çünkü gözü gören ve a’mâ olan iki kişi faziletli olmakta eşit iseler bunlardan görenin imam olması daha faziletlidir. Çünkü gözü gören pisliklerden daha iyi korunur. Mezhepte itimad edilen görüş budur. Bir başka kavle göre görenle a’mâ olan iki kişiden a’mâ olanın imamlığı daha faziletlidir. Çünkü o (gözü görmediği için gönlü) meşguliyetlerden uzak olduğundan daha çok husulüdür. Bir diğer kavle göre a’mâ ile görenin imamlığı eşittir.[178]

Şerh’us-Sağir’in ifadesi şöyledir:

Evla olana aykırı olmakla birlikte a’mânın imam olması caizdir.

Bu ifadeden sonra diğer kavil zikredilmiş ve “İtimat edilen görüş a’mânın imamlığının evlâ olmasıdır” denmiştir. [179]Mevâhib’ul-Celil isimli eserde şunları görmekteyiz: A’mânın ezanı ve imamlığı caizdir.

El-Ümm’ün ifadesi şöyledir: İmam Mâlik a’mânın müezzinlik ve imamlık yapmasını mekruh görmezdi. [180]

İmam Mâlik’e göre a’mânın sürekli imam olmasında bir sakınca yoktur. Çünkü görme duyusunun namazın ne farzı, ne sünneti ne de fazileti ile bir ilgisi vardır.

 

Cevapla