Paylaş
Namazı beklemenin fazileti
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Namaz kılmak niyetiyle bekleyen kişi, namazdaymış gibi sevap kazanır.
Namaz kılındığı yerde abdestli olarak bekleyen kişiye melekler dua eder.
Namazını cemaatle kılmak için bekleyenler, namazdaymış gibi sevap kazanırlar.
NAMAZI BEKLEMENİN FAZİLETİ
1061/1 وعن أبي هريرة رضي الله عنه أن رسول اللہ ﷺ قال: «لا يزال أحدكم في صلاة ما دامت الصلاة تحبسه، لا يمنعه أن ينقلب إلى أهله
إلا الصلاة .
1/1061-Ebu Hureyre radıyallahu anhten: Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle demiştir:
Biriniz namaz için yerinden ayrılmadıkça ve namaz için ailesine dönmedikçe hep namazda sayılır. Müttefekunaleyh.
Hadisten çıkan hükümler: Namazı beklemenin fazileti ve insan dünyevi bir maksadı olmadan namazı beklerse, sevap ve fazilet bakımından hükmen namazda sayılır.
١٠٦٢/٢ وعنه أن رسول اللہ ﷺ قال: «الملائكة تصلي على أحدكم ما دام في مصلاه الذي صلى فيه، ما لم يحدث، تقول: اللهم أغفر له،
اللهم ارحمه» .
Yine Ebu Hureyre radiyallahu anhten: Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle demiştir:
Biriniz abdesti bozulmadan namaz kıldığı yerde kaldığı sürece, melekler ona rahmet okur ve: Allah’ım, onu bağışla, Allah’ım, ona merhamet et, der. Buhari rivayet etmiştir.
Lügatler: Melekler rahmet okur: Onun için dua eder, bağışlanmasını diler ve Allah’tan rahmet talep ederler. Abdesti bozulmamak: Başına abdest bozacak bir durum gelmemektir. Alış veriş veyahut gıybet gibi yasak bir şey etmek suretiyle dünya kelamı söylememek de denmiştir.
Hadisten çıkan hükümler: Meleklerin duasına nail olmak için namaz kıldığı yerde uzun süre oturmak müstehaptır.
1063/3 وعن أنس رضي الله عنه أن رسول اللہ ﷺ أخر ليلة صلاة
العشاء إلى شطر الليل ، ثم أقبل علينا بوجهه بعدما صلى فقال: «صلى النّاس
ورقدوا، ولم تزالوا في صلاة منذ أنتظرتموها» .
3/1063-Enes radiyallahu anh diyor ki: Resulullah sallallahu aley hi ve sellem bir gece yatsı namazını gecenin yarısına bıraktı. Namazı kıldıktan sonra bize döndü:
Bazı insanlar namazlarını kılıp yattılar. Siz ise namazı beklediğinizden itibaren namazdasınız, buyurdu. Buhari rivayet etmiştir.
Lügatler: Bazı insanlar namazlarını kıldılar: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ile beraber kılmayı beklemediler. Yattılar: Uyudular demektir.
Hadisten çıkan hükümler: Yatsı namazını gece yarısına kadar er telemenin caiz olması ve sevabının acele edip de tek başına kılandan daha çok olması. Cemaat halinde acele edip namazı vakit girer girmez kılmak, tehir etmekten daha faziletlidir. Çünkü namazda acele, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin hayatı boyunca devam ettiği bir şeydir. Bu şekilde tehir ise nadiren vaki olmuştur. Bu, onların bekleme sevabını kazanmalarını bertaraf etmez; zira namazı beklemek de namaz sevabı kazandıran bir ibadettir.
Namazı Beklemenin Fazileti
Hadisler ve Çıkarılan Hükümler
1. Hadis:
“Biriniz namaz için yerinden ayrılmadıkça ve namaz için ailesine dönmedikçe hep namazda sayılır.”
(Müttefekun aleyh, Ebu Hureyre radıyallahu anh)
Hükümler:
Namazı beklemenin fazileti vurgulanır.
Kişi dünyevi bir amacı olmadan namazı beklerse, hükmen namazda sayılır.
2. Hadis:
“Biriniz abdesti bozulmadan namaz kıldığı yerde kaldığı sürece, melekler ona rahmet okur ve: ‘Allah’ım, onu bağışla, Allah’ım, ona merhamet et’ der.”
(Buhari, Ebu Hureyre radıyallahu anh)
Hükümler:
Meleklerin duasına nail olmak için namaz kıldığı yerde uzun süre oturmak müstehaptır.
“Abdesti bozulmamak” ifadesi, abdest bozacak bir durum gelmemek anlamındadır. Ayrıca, yasak olan bir şeyi yaparak (alışveriş, gıybet vb.) dünya kelamı söylememek de dahildir.
3. Hadis:
“Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem bir gece yatsı namazını gecenin yarısına bıraktı. Namazı kıldıktan sonra bize döndü ve şöyle buyurdu: ‘Bazı insanlar namazlarını kılıp yattılar. Siz ise namazı beklediğinizden itibaren namazdasınız.'”
(Buhari, Enes radıyallahu anh)
Hükümler:
Yatsı namazını gece yarısına kadar ertelemenin caiz olduğu belirtilir.
Yatsı namazını bekleyenlerin, acele edip tek başına kılanlardan daha fazla sevap kazandığı vurgulanır.
Cemaatle namaz kılmak, vakit girer girmez kılmaktan daha faziletlidir. Çünkü Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin hayatı boyunca namazda acele etmek devam eden bir durumdur.
Namazı beklemek de namaz sevabı kazandıran bir ibadettir.
Özet ve Sonuç
Namazı beklemenin fazileti, bu hadislerle açıkça belirtilmiştir. Kişi, dünyevi bir amacı olmadan sadece namazı beklerse, bu bekleme süresi boyunca hükmen namazda sayılır ve büyük sevap kazanır. Meleklerin, namazı bekleyen kişiye rahmet okuduğu ve bağışlanması için dua ettiği belirtilmiştir. Bu nedenle, namazı beklemek hem faziletli bir ibadet olarak değerlendirilir hem de sevap kazanma vesilesidir.
BENZER KONULAR:
Answer ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Namazı Beklemenin Faziletleri
Namazı beklemek, yani vakit girdikten sonra namaz kılmaya hemen başlamamak, bazı faziletlere sahiptir. Bu faziletlerden bazıları şunlardır:
1. Sevap Artışı:
Namazı beklemenin sevabı artar. Hz. Muhammed (s.a.s) bir hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur:
2. Rahmet Esile Ödüllendirilme:
Namazı bekleyen kişi, Allah’ın rahmetiyle ödüllendirilir. Hz. Muhammed (s.a.s) bir başka hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur:
3. Meleklerin Dua Etmesi:
Namazı bekleyen kişi için melekler dua eder. Hz. Muhammed (s.a.s) bir hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur:
4. Günahların Affedilmesi:
Namazı bekleyen kişinin günahları affedilir. Hz. Muhammed (s.a.s) bir hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur:
5. Cehennemden Kurtulma:
Namazı bekleyen kişi cehennemden kurtulur. Hz. Muhammed (s.a.s) bir hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur:
Namazı Beklemenin Adabı:
Namazı Beklemenin Önemi:
Namazı beklemek, namazın önemini ve faziletini anlatan bir davranıştır. Bu davranışla kişi, namazın bir ibadet olduğunu ve Allah’a karşı bir saygısızlık olduğunu gösterir. Ayrıca, namaz kılmak için acele etmeyerek kişi, namazın huzurunu ve maneviyatını da yaşayabilir.
Unutulmamalıdır ki: