Nisa suresinin 140 ayetinin tefsiri

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

Nisa suresi 140. Ayete oyunlar da dahil midir ?

Bir oyunda İslam’a zıt düşen bir durum var. Hz. İsa’ya (haşa) saygısızlık içeren bir söz var. Oyun oynarken bu söz ün söylendiği kısmı geçmem yeterli olur mu ? Yoksa oyunu silmeli miyim ?

BENZER KONULAR:

Answers ( 3 )

    0
    2022-06-21T05:40:07+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Meali :

    138— Münafıkları, kendilerine elem verici bir azap ile müjdele.

    139— Onlar ki, mü’minleri bırakıp kâfirleri dost edinirler; şeref ve üs­tünlüğü onların yanında mı arıyorlar? Şüphesiz ki bütün şeref ve üstün­lük Allah’a aittir,

    140— Gerçekten O size Kitap’ta, Allah’ın âyetlerinin inkâr edildiğini ve alaya alındığını işittiğiniz zaman artık onların yanında oturmayın, tâ ki başka bir konuşmaya dalsınlar, yoksa siz de onların bir benzeri olursu­nuz, diye indirmiştir. Allah elbette münafıklarla kâfirlerin hepsini Cehennem’de toplayıp bir araya getiricidir.

    TEFSİR

    İlgili Hadisler

    «Kim şeref, üstünlük ve övünülecek şeyleri arzulayarak kâfirlerden dokuz babasına intisapta bulunursa (onlara bağlılığını övünerek ortaya korsa), Cehennem’de onların onuncusu olarak bulunacaktır.»

    «Münafığa, efendimiz, büyüğümüz! demeyin. Cidden onu efendi sa­yarsanız, sonra Rabbinizi öfkelendirmiş olursunuz.»

    «Kişi imânın katıksız ölçüsüne ve kemal mertebesinde bulunanına erişemez, şaka ve yalanı terketmedikçe ve haklı da olsa tartışma ve id­dialaşmayı bırakmadıkça..»

    «Dünyada ikiyüzlü olan, kıyamet günü, ateşten iki yüzü bulunduğu halde gelir.»

    «Şu dünyada kimin iki dili varsa, Allah kıyamet günü ona ateşten iki dil verecektir.»

    İnkarcıları Dost Edinmemek

    «Onlar ki, mü’minleri b.ra Ay kıp kâfirleri dost edinirler…»

    Maddeci, inkarcı grubun bütün uğraşısı dünyalıktır; bütün kaygusu midesi ve şehvetidir. Himmet ve gayretlerini bu ikisinin gerçekleşmesi uğ­runa harcar, az-çok başarılı da olurlar. Onların bu durumu ve dünyalıktan yana başarılı olması, imân ve irfanı zayıf mü’minlerde aşağılık duygusu doğurur ve çok geçmeden üstünlük, şeref, itibar ve başarıyı onların düşünce doğrultusunda aramaya başlarlar.

    Böylece bir kültür emperyalizmi başgösterir; yetişmekte olan genç kuşağı bir ahtapot gibi güçlü kollarının arastna alıp benliğinden ve millî kültüründen   uzaklaştırır.

    Kur’ân, İslâm’ın ilk yıllarında dinî kültürü yeterince almamış münafık­ların, çok geçmeden Yahudîlerin dünyalıktan yana sağladıkları maddî im­kânları görünce küfrün kesif propagandasına kulak verip kendilerini iyice kaptırma bedbahtlığına uğradıklarını misal verirken bugün de değişik am­balaj, değişik metotla İslâm’ın karşısına çıkan materyalistlerle Haçlı zih-niyetindekilerin, dinî ve millî eğitim ve kültürden mahrum yetişen Müslü­manları tesir alanlarına çekip almakta başarılı olabileceklerine dikkatleri çekiyor.

    Bu ve benzen akımların etkisinden kurtulmanın çaresi nedir? Has­talığa teşhis konulmuştur; ama bunun tedavisi ve ilâcı nedir?

    Kur’ân ve Hadîsler, aynı zamanda Hazret-i Peygamberin uyguladığı metotlar birbirini tamamlayıcı anlamda üç madde halinde bunun tedavi­sini   belirlemişlerdir:

    1. Önce köklü bir eğitim, sonra da dinî ve millî kültürü yaygınlaştır­mak. Çünkü mü’minlerin tezini ancak sözü edilen eğitim ve kültür hazır­lar. Antitezin tesirinden ancak böyle bir tez ile kurtulmak mümkündür,
    2. Hiç ölmeyecekmiş gibi dünya için, yarın ölecekmiş gibi âhiret için bilinçli, sistemli ve akılcı yollarla çalışmak. Çünkü İslâm bu iki hayatın paralel yürütülmesini emrederken mü’minlerin dünyalık yönünden de çok güçlü ve başarılı olmasını amaç edinmiştir.
    3. İnkarcıları, İslâm’a ve millî değerlere karşı olanları gönülden dost edinmemek. Küfür ve haramın sergilendiği toplantılara katılmamak, her yerde   İslâm’ın     insanlık   dini   olarak,       insanlığın yaratıhşındaki yüce­liğe eşdeğerde emir ve yasaklarla donatılarak gönderildiğini söz ve dav­ranışlarımızla isbat etmek. Zira mü’min başkalarına uymaz, inkarcılara, ahlâksızlara, uydu olmaz; başkaları mü’mine uyar ve onu örnek edinirler.

     

    Kısaca Din ile alay edilen ortamlardan uzaklaşmak iman gereğidir

    En iyi cevap
  1. Belirtmek istemiyorum avatarı
    1
    2022-06-23T12:01:59+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Vakit ayırıp cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Dedikleriniz doğru.

    Benim merak ettiğim şey,

    Bilgisayar oyunları da Nisa suresi 140. Ayet kapsamına girer mi ?

      0
      2022-06-23T21:24:31+03:00

      Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

      Bildir
      İptal

      Kafirlerle, din ile alay edenlerle ne normal hayatta nede sanal alemde nede oyunda beraber olmamak lazım

      • Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

        Bildir
        İptal

        Selamunaleyküm arkadaşlar. Saygıdeğer Mum kullanıcı isimli arkadaşım, sizlere kolay gelsin. “Kısaca din ile alay edilen ortamlardan uzaklaşmak iman gereğidir” diye bir yorumunuz olmuş. Benim oynadığım bazı oyunlarda dinle alay edildiği zaman oldu mu bilmiyorum ama milletin çevrimiçi konuştuğu bölümleri okumuyorum sadece oyunuma odaklanıyorum. Dinimizle alay edildi mi edilmedi mi hiç dikkat etmedim. Yani o yazılanları okumadığım için o oyunu oynamam sorun teşkil eder mi?

    0
    2022-08-22T15:15:04+03:00

    Please briefly explain why you feel this answer should be reported.

    Bildir
    İptal

    Nisa Suresi 140. ayetin meali şu şekildedir;

    O size kitapta şunu indirmiştir: Allah’ın âyetlerinin inkâr edildiğini yahut onların alaya alındığını işittiğiniz zaman, onlar başka bir söze geçmedikçe kendileriyle beraber oturmayın; aksi takdirde şüphesiz siz de onlar gibi olursunuz. Allah elbette münafıkların ve kâfirlerin tamamını cehennemde bir araya getirecektir.

    Bu ayetin tefsiri yukarıda detaylı bir şekilde anlatılmıştır.

Cevapla