Paylaş
Rabıta ile kabirdekilerle irtibat kurulabilir mi?
Question
Merhaba hocam çok yakınım şehit oldu ruhu serberst çok dindar biriydi zaten bende ehli sünnetim farzlar ve haramlardan sakınırım kabirde birebir görüşmek istiyorum bu marifet için ne yapmalıyım . Bu konuyu anlatan kitap var mı ? bu konuda yardım edermisiniz
CEVAP:
Rabıta, tasavvufta bir müridin, şeyhinin veya diğer bir müridin ruhsal enerjisine bağlanması anlamına gelir. Rabıta, kişinin Allah’a daha yakınlaşmasına ve manevi gelişim sağlamasına yardımcı olabilir.
Rabıta, iki şekilde yapılabilir:
Görsel rabıta: Mürid, şeyhinin veya diğer bir müridin resmini veya heykelini gözünde canlandırır ve ona odaklanır.
Hayali rabıta: Mürid, şeyhinin veya diğer bir müridin huzurunda olduğunu düşünür ve onunla manevi bir bağ kurar.
Rabıta yaparken, mürid şu hususlara dikkat etmelidir:
Rabıta yapılacak kişi, güvenilir ve salih bir kişi olmalıdır.
Rabıta, tarikat kurallarına uygun bir şekilde yapılmalıdır.
Rabıta sırasında mürid, kendini rahat ve huzurlu hissetmelidir.
Marifet, tasavvufta Allah’ı bilmek ve tanımak anlamına gelir. Marifet, kişinin Allah’ın isimlerini, sıfatlarını ve fiillerini tanıması ve O’nunla yakın bir ilişki kurmasıdır.
Marifet, iki aşamadan oluşur:
Marifet-i ilmiye: Bu aşamada kişi, Allah’ın isimlerini, sıfatlarını ve fiillerini akıl yoluyla öğrenir.
Marifet-i şuhûdiye: Bu aşamada kişi, Allah’ı kalbiyle tanır ve O’nunla manevi bir aşk yaşar.
Marifet, kişinin Allah’a ulaşmasının en önemli yollarından biridir. Marifet sahibi bir insan, Allah’ın sevgisi ile dolar ve O’nun rızasını kazanmaya çalışır.
Rabıta ve marifet kavramları, tasavvufta birbirini tamamlayan kavramlardır. Rabıta, kişinin marifet elde etmesine yardımcı olur. Marifet ise, rabıtanın daha etkili olmasını sağlar.
BENZER KONULAR:
Answers ( 3 )
Allah şehadetini kabul etsin. Kabirde birebir görüşmek mümkün değildir o sizi duyar fakat siz onu duyamazsınız.
Bu konuda en iyi 2 kaynak eser var birincisi Kitabur Ruh ibni kayyım
İkincisi kurtubi et tezkire
Şehit olan yakınınızla kabirde birebir görüşme imkanı olmasa da marifet için yapmanız gerekenler şunlardır:
Marifet sahibi olun.
Allah’a olan sevginizi ve bağlılığınızı artırın.
Allah’ın isimlerini ve sıfatlarını tefekkür edin.
Allah’a dua edin ve O’ndan marifet ihsan etmesini isteyin.
Bu şartları yerine getirmeye çalışırsanız, Allah’ın izniyle şehit olan yakınınızla kabirde birebir görüşme fırsatı bulabilirsiniz.
İşte size bazı tavsiyeler:
Günlük namazlarınızı düzenli olarak kılmaya özen gösterin.
Her gün Kur’an-ı Kerim’den bir miktar okumaya çalışın.
Allah’ın isimlerini ve sıfatlarını öğrenmek için kitaplar okuyun veya sohbetlere katılın.
Allah’ın rızasını kazanmak için çaba gösterin.
Bu tavsiyelere uymanız, marifet sahibi olmanıza ve şehit olan yakınınızla kabirde birebir görüşmenize yardımcı olacaktır.
Rabıta (râbıta), tasavvuf geleneğinde müridin (öğrencinin) şeyhine (mürşidine) kalben bağlanarak onu düşünmesi ve onun manevi rehberliğinden faydalanmayı amaçlayan bir zikir ve tefekkür uygulamasıdır. Rabıta kelimesi Arapça kökenli olup “bağ, bağlantı” anlamına gelir. Tasavvufta ise bu terim, müridin şeyhine olan bağlılığını güçlendirmek ve manevi gelişiminde ondan faydalanmak amacıyla yapılan zihinsel bir odaklanmayı ifade eder.
Rabıta, müridin şeyhini düşünerek kalbinde onun manevi rehberliğini hissetmeye çalışması, onun manevi halinden ve Allah’a olan bağlılığından ilham alarak kendi maneviyatını artırmaya gayret etmesi anlamına gelir. Bu uygulama, tasavvuf meşreplerine göre farklı şekillerde gerçekleştirilebilir.
Rabıtanın Caizliği Hakkında Görüşler
Rabıtanın caiz olup olmadığı konusunda İslam alimleri arasında farklı görüşler bulunmaktadır:
Rabıtanın Delili
Rabıtanın delili konusunda doğrudan bir ayet veya hadis bulunmamaktadır. Ancak, bu uygulamanın temeli genellikle şu delillere dayandırılır:
Sonuç
Rabıtanın caiz olup olmadığı konusunda İslam alimleri arasında görüş ayrılıkları vardır. Tasavvuf ehli ve bazı alimler rabıtayı manevi gelişim için faydalı ve caiz bir uygulama olarak görürken, diğer bazı alimler bu uygulamanın İslam’ın saf tevhid anlayışına uygun olmadığını savunurlar. Bu nedenle, rabıtanın uygulanıp uygulanmayacağına dair karar, kişinin bağlı olduğu mezhebe, tasavvufi ekole ve bu konuda aldığı manevi terbiyeye göre değişebilir.