Şafii mezhebine göre Ebaz sünnetler namazın parçaları konumundadır fakat terk edildiğinde namaz geçerlidir.
Eba Eba sünnetler istenmeden terk edildikleri zaman Sehiv secdesi yapmak sünnettir. Hem eb’az sünneti hem yanılma secdesini terk eden kişinin namazı geçerlidir
Eba Eba sünnetler istenmeden terk edildikleri zaman Sehiv secdesi yapmak sünnettir. Hem eb’az sünneti hem yanılma secdesini terk eden kişinin namazı geçerlidir
Answer ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Şafiî mezhebine göre, ebada (ibadetlere) ait sünnetleri kasten terk etmek makruh olarak kabul edilir. Sünnet, Hz.Muhammed’in (s.a.v) tavsiye ettiği, uyguladığı, hoşnut olduğu ama farz olmayan ibadet ve uygulamalardır.
Şafiî mezhebinde, farz olan ibadetlerin yerine getirilmesi kesinlikle gereklidir ve bunlar ihmal edilmemelidir. Ancak, sünnet olan ibadetlerin terk edilmesi durumunda, bu bir günah değildir, ancak makruh olarak değerlendirilir. Makruh, yapılması önerilmeyen veya Allah’ın hoşnut olmadığı bir davranıştır.
Örneğin, Şafiî mezhebine göre, müstehap (övgüye değer) olan nafile namazlar veya oruçlar, kasten terk edildiğinde günah işlenmez, ancak sevap kaçırılmış olur. Bu nedenle, Şafiî mezhebine mensup bir kişi, sünnet olan ibadetleri yerine getirmeye özen göstermelidir, ancak terk ettiği takdirde günah işlememiş olur.
Herhangi bir mezhepte olduğu gibi, Şafiî mezhebinde de ibadet konularında daha ayrıntılı hükümler ve mezhebin öğretilerine göre yapılan ayrıntılı tartışmalar olabilir. Bu nedenle, bir kişinin mezhebine uygun olarak hareket etmesi ve ilgili mezhebin alimlerine veya dinî otoritelere danışması önemlidir.