Şafi mezhebine göre tilki yemek
Şafii mezhebine göre tilki eti helal mi
Şafii ve Maliki mezhebine göre tilki eti yemek caizdir.
Ön dişleri zayıf olup, bunlarla her hangi bir şeyi parçalama imkanı bulunmayan kirpi ve tilki gibi hayvanların etlerinin yenmesi haram değildir.
Bu farklı içtihatların kaynağı ise ayet ve hadislerdir.
Kur’an’da Rasul-i Ekrem (asm)’i kast ederek,
“… işte o Peygamber onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar…”(A’râf, 7/157)
Rasûlullah (a.s.m)’ın “Bütün köpek dişli yırtıcılar ile yırtıcı pençesi olan kuşları yemeyi” yasakladığı rivâyet edilmiştir (Müslim, Sayd 15, 16; Ebû Dâvud, Et’ıme 32; Tirmizî, Sayd 9-11). Hanefîler, bu hadiste geçen “sibkâ” kelimesini “et yiyenler” şeklinde anlamışlar ve bu çeşit hayvanları haram saymışlardır. İmam Şâfi ise “insanlara saldıran ve parçalayan” şeklinde anladığı için tilki ve çakalı istisnâ etmiştir. İmam Mâlik, yırtıcılar için haram yerine, mekrûh tabirini kullanmıştır.
Benzeri konular:
Answer ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Şafi mezhebine göre, tilki eti yemek İslam’da caizdir. Şafi mezhebi, genel olarak İslam hukukunda “temiz olan her şeyin yenilebilir olduğu” prensibini benimser. Bu prensibe göre, eğer bir hayvan İslam’da helal kabul edilen şekilde kesilerek (zabıta ile kesim) eti elde edilmişse, o et tüketilebilir.
Şafi mezhebine göre, İslam’da yasaklanmış olan bazı hayvanlar vardır. Bunlar genellikle domuz gibi temiz olmayan hayvanlar ve etleri helal kabul edilmeyen hayvanlar olarak belirtilir. Ancak tilki, İslam hukukunda özel bir yasak veya haram olarak kabul edilmemektedir.
Yine de, bir kişinin bölgesel veya kültürel olarak tilki etini tüketip tüketmeme tercihi de söz konusu olabilir. İslam, genel olarak helal ve temiz gıdaların tüketilmesini teşvik eder, ancak kişinin tercihine bırakılan bazı konularda da esneklik gösterir.
Bu nedenle, Şafi mezhebine göre tilki eti yemek İslam’da caizdir. Ancak kişinin tercihine, kültürel faktörlere ve yerel hükümet düzenlemelerine de bağlı olarak değişebilir. Her Müslüman, kendi beslenme tercihlerini ve inançlarını uygun şekilde yönlendirmek için İslam’ın temel prensiplerini ve yönergelerini göz önünde bulundurmalıdır.