Paylaş
Sesli niyet bidat mi?
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Namaza başlarken sesli niyet etmenin, bazı mezheplere göre bidat olduğu doğru mudur?
Sesli niyet etmenin bid’at oluşu nasıl ortaya çıkmıştır?
CEVAP:
Sesli niyet bidat olduğunu söyleyen alimler vardır imam Rabbani gibi ama Fıkıh konusunda otoriter olan bazı alimler, kalple birlite dille sesli niyet etmeninde bidat olmadığı ve süünet olduğunu söylerler imam şafii gibi.
Maliki mezhebine göre, niyet kalbidir ve dil ile söylememek daha güzeldir. Bu mezhebe göre, niyet, kişinin kalbinde yaptığı bir karardır. Dil ile ifade edilmesi sünnettir, ancak şart değildir.
Diğer üç mezhebe göre ise, niyet aslında kalbî olmakla beraber, onu dille de seslendirmek daha güzeldir. Bu mezhepler, niyetin dille ifade edilmesinin, niyete daha fazla odaklanmayı ve konsantrasyonu sağladığını savunmaktadır.
Sonuç olarak, niyetin kalbi olup olmadığı konusunda farklı görüşler vardır. Maliki mezhebine göre niyet kalbidir ve dil ile söylememek daha güzeldir. Diğer üç mezhebe göre ise, niyet aslında kalbî olmakla beraber, onu dille de seslendirmek daha güzeldir.
↔
İslam’da ibadetlerde niyetin kalpten yapılması esastır. Yani ibadet etmeye niyet etmek kalpten gelmelidir. Bununla birlikte, bazı durumlarda niyeti açıkça ifade etmek amacıyla sözlü ifade tercih edilebilir. Özellikle öğrenme aşamasında olan kişiler veya topluluk içinde ibadeti öğretenler, niyetin açık ve anlaşılır olması için sesli ifadeyi tercih edebilirler.
“Sesli niyet” konusu genellikle birçok fıkıh mezhebinde tartışmalı bir konudur. Bazı mezheplerde sesli niyet kabul edilebilirken, diğer mezheplerde ise sadece kalpten niyetin yeterli olduğu düşünülür.
Sesli niyet, namazın şartlarından biri olan niyetin, dil ile ifade edilmesidir. Sesli niyet, sünnet olan bir davranıştır. Ancak, sesli niyet edilmese bile namaz geçerlidir.
Sesli niyet, sünnet olduğu için sevaptır. Ancak, sessiz niyet etmek de yeterlidir. Bu nedenle, sesli niyet etmek isteyenler, sessiz niyet edenleri eleştirmemelidir.
Sesli niyet, namazın şartlarından biri değildir. Bu nedenle, sesli niyet etmeyen kişiler, namazın şartlarını yerine getirmemiş olmazlar.
Sesli niyet, İslam’da yeri olmayan bir davranış değildir. Sesli niyet, İslam alimlerinin çoğu tarafından sünnet olarak kabul edilmektedir.
Sonuç olarak, sesli niyet, sünnet olan bir davranıştır. Ancak, sessiz niyet etmek de yeterlidir. Bu nedenle, sesli niyet etmek isteyenler, sessiz niyet edenleri eleştirmemelidir.
BENZER KONULAR:
Cevapla