Paylaş
Şeytanın attığı düğümler nasıl çözülür?
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
ŞEYTANIN YAPTIĞI DÜĞÜM VE BUNUN NASIL ÇÖZÜLECEĞİ
Şeytanın düğüm atması ne demek?
Ayet ve Hadislerle Şeytanın vücudun içinde yaptığı düğümleri:
Buhârî ve Müslim’in, Ebu Hüreyre’den rivayet ettiğine göre, Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Sizden biriniz (gece) uyuyunca, şeytan onun başının arkasına (yani boyun köküne) üç düğüm bağlar. Her düğümü, senin için uzun bir gece vardır, rahat uyu diyerek vurur. O kimse uyanıp Allah’ı anarsa bir düğüm çözülür. Abdest alırsa bir düğüm daha çözülür. Namaz da kılarsa, şeytanın düğümlerinin hepsi çözülür. Artık o (farz ve nafile sahibi) kişi düğümü çözük ve gönlü hoş ve neşeli bir sabaha ulaşır. Fakat zikretmez, abdest alip namaz kılma gönlü kirli ve uyuşuk bir halde sabaha ulaşır.”
Nevevî şöyle demiştir: Alimler, bu düğümler konusu ihtilaf etmişlerdir. Bu, insana büyü yapma anlamında, ger(gin) bir düğüm atmadır. Büyülediği kimseyi yerinden kalkamaz hale getirir: Yüce Allah şöyle buyurmuştur: “Düğümler üzerine üfüren, üfürükçü kadınların şerrinden Allah’a sığınırım”.
Bu konuda şöyle denilmiştir: O, büyünün etki ettiği gibi uyuyanın uykusunu uzatma şeklinde tesir eder. Onun yaptığının düğümlere üfüren kadının yaptığı gibi olabileceği söylenmiştir. Şöyle diyenler de vardır: Düğümden maksat, kalbin karar verip niyet etmesidir. Böyle olan kimse, sanki şeytan kendisine vesvese vererek üzerinde uzun bir gece olduğunu bildirmiş gibi, gece namazı kılmaktan çekinir. Bazıları da şeytanın düğüm vurmasının mecaz olduğunu söylemiştir. Bu, şeytanın gece namazı kılmaktan alıkoyması manasına gelir demişlerdir. Hafız şöyle demiştir: “Vurur” sözü, bu sözleri söyleyerek sağlamlaştırmak için eliyle düğümlere vurur, anlamındadır.
Ben de derim ki: Bu sebeple bazıları bu hadise, “Enseye vurma hadisi” derler. Bu üç şamar, ancak Allah’ı zikretmeden veya Âyetel-kürsî’yi okumadan yatan gafil kişiye gelir.
Birisi, hadisin lafzı, gafil ve diğerleri hakkında geneldir dese, biz de, bu hadisin genelliği, Ebu Hüreyre’nin yatarken Âyetel Kürsî’nin okunması hakkındaki hadisle tahsis edilmiştir. Hafiz da bu görüşe meyletmiş ve şöyle demiştir. Onun, şeytanı kovmak için Âyetelkürsî’yi okumayan kimseye ait olduğu söylenebilir.
Nevevî şöyle demiştir: “Namaz kılanın gönlü hoş ve neşeli olarak sabahlamasının, manası şöyledir. Allah Ta’ala’nın ken disini ibadete ve vadettiği sevaba muvaffak kılmasından dolayıdır. Ayrıca kendisine ve bütün işlerinde bereket ihsan etme si, şeytanın düğümlerinin olmaması ve şeytanın onu işinden alıkoymaması sebebiyledir.
Hafiz da şöyle demiştir: Ortaya çıkan şudur: Namaz kılan, bundan dolayı hiçbir şey hatırlamasa da, gece namazında gönlü hoş olmada bir hikmet vardır.
Ben de derim ki: Gerçekten, bunu ancak onun tadına bakan ve bu anlarda Allah’a yakınlığın ne demek olduğunu bilen kimse anlar. Nevevî şöyle demiştir: “Namaz kılmayanın gönlü kirli ve uyuşuk bir halde sabahlamasının, manası ise şudur: Şeytanın düğümlerinin hâlâ üzerinde olmasından âdet edindiği namazı bıraktığından ve onun (şeytanın) tesirinden kurtulmadığı için böyle sabahlar.
Hadisin zahiri, üç şeyi yani zikir, abdest ve namazı bir araya getirmeyen kimsenin, gönlü kirli ve uyuşuk olarak sabahlayanların içine dâhil olduğu anlamına geliyor.
Hafız şöyle demiştir: Şeyhimiz Hafız Ebu’l-Fazl b. el Huseyn, Tirmizî’nin şerhinde, gece namazına iki kısa rekatle başlamanın sebebi, şeytanın düğümlerini çözmede acele etmektir, demiştir.
Ben de derim ki: Eğer, onu hükümsüz hale getiren, Hz. Aişe’nin şu hadisi olmasaydı, bu iyi bir bakış açısıdır: “Rasûlüllah (s.a.v.) ne Ramazan’da, ne de Ramazan’ın dışındaki gecelerde, on bir rekatten fazla namaz kılmazdı. Rasûlüllah (s.a.v.) önce dört rekât kılardı. Artık o rekatlerin güzelliğinden ve uzunluğundan sorma. Sonra dört rekat daha kılardı. Bunların da güzelliğinden ve uzunluğundan sorma.
Sonra üç rekât kılardı.”
Şeytanın bütün bunlardaki gayesi, kulu gece namazı kılmaktan alıkoymak ve ona tembellik damgasını vurmaktır, böylece, gün boyunca, onu hükmü altına alma gücüne sahip olur. Bu, şeytanın insana hazırladığı pis hilelerdendir. Fakat bu hi leyi nasıl hükümsüz hale getirirsin?
1. Yatmadan önce abdest almak.
Çünkü Buhârî ve Müslim’in Sahih’lerinde şöyle bir hadis vardır: Rasûlüllah (s.a.v.) el-Berâ Azib’e şöyle demiştir: “Yatacağın yere vardığında, namaz için abdest aldığın gibi ab dest al.”
2. Yatmadan önce vitir namazı kılmak.
Rivayet edildiğine göre, Ibn Ömer şöyle demiştir: “Kim vi tir kılmadan sabahlarsa, başının üzerinde yetmiş arşın uzunluğunda bir ip (yuların ucundaki ip) olduğu halde sabahlamış olur.”
Hafiz şöyle demiştir: Said b. Mansur bunu iyi bir senetle rivayet etmiştir. Ama sabah namazından önce kalkıp namaz kılarsa, o da olur ve iyidir. Buradaki ip devenin yularının ucundaki iptir. Sanki şeytan yularından tutup onu istediği yere yöneltmektedir.
3. Avuçlarını birleştirip içlerine Muavvizat’ı okursun, sonra onlara üfleyip başından başlayarak vücudunun mümkün olan yerlerine sürersin.
Bu, Buhârî’nin Sahih’indeki Hz. Aişe’nin hadîsiyle sabit tir.
4. Bakara süresinin son iki ayetini okursun.
Buhârî ve Müslim’in Sahîh’lerinde, Ebu Mes’ud el Ensarî’den rivayet edilen şu hadis vardır: Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurdu:
قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : الآيتان من آخر سورة البقرة من قرأهم
في ليلة كفتاه *
Bakara sûresinin sonunda iki ayet vardır ki, kim onları bir gecede okursa, Onlar kimseyi korurlar.”
Nevevî şöyle demiştir: “Bu iki ayet onu korurlar” cümlesinden kastedilen; bunlar gece namazının yerini tutarlar demişlerdir. Şeytanın şerrinden onu korurlar demişlerdir. Şöyle de denilmiştir: Afetlerden korurlar. Bunların hepsi ihtimal dahilindedir.
İbnu’l-Kayyim de şöyle demiştir: Doğrusu, onların, ra hatsız eden şeylerin şerrinden onu korumalarıdır. Ben de derim ki. İnsan için, şeytanın ona musallat olmasından daha büyük rahatsızlık var mıdır? Çünkü ona, en uy gun yönden gelir.
5. Allah’ın kitabından bir sûre okursun.
Ahmed’le Tirmizî’nin, Şeddad b. Evs’ten merfu olarak rivayet ettiğine göre, Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: ما من امرء مسلم يأخذ مضجعه فيقرأ سورة من كتاب الله إلا بعث الله من ما . ملكا يحفظه من كل شيء يؤذيه حتى يهب •
“Bir müslüman yatağına girip Allah’ın kitabından bir sûre okusun da, Allah, kalkıncaya kadar rahatsız eden herşeyden onu koruyacak bir melek göndermesin.” (249) Hafız, Ezkâr’ı (zikirleri) tahriç ederken bunu hasen görmüştür.
6. Düşünerek ve anlamaya çalışarak Ayetel Kürsî’yi okursun.
Çünkü o, sabaha kadar seni şeytandan korur. Bu, Ebu Hüreyre tarafından rivayet edilen bir hadisle Buhârî’de, Ebu Eyyub’un rivayet ettiği bir hadisle Tirmizî’de ve Ubeyy b. Ka’b’ın rivayet ettiği bir hadisle de Ibn Hibban’da sabittir.
7. Otuzüç defa Sübhânellah, otuzüç defa Elhamdülillah, otuzüç defa da Allahu ekber dersin.
Bu, Hz. Ali’nin (r.a.) rivayet ettiği bir hadisle Buhârî ve Müslim’de sabittir.
8. Sağ elini, sağ yanağının altına koyarsın, sağ tarafının üzerine yatarsın ve şöyle dersin: Rabbim! Senin adınla yanım üzerine yattım. Onu senin (kudretin)le kaldırırım. Eğer canımı alırsan ona acı. Onu salıverirsen (canımı almazsan), salih kullarını koruduğun şeyle onu da koru.”
9. Daha sonra şöyle dersin: “Allah’ın adiyle yanım üzere yattım. Allah’ım! Günahımı bağışla. Şeytanımı kov. Üzerimdeki Allah ve kul haklarını kaldır. Beni en yüksek meclistekiler (melekler topluluğu) arasına koy.”
10. Uyku bastırıncaya kadar Allah’ı zikredersin. Cabir şunu rivayet etti: Rasûlüllah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
“İnsan yatağına girince, bir melekle bir şeytan hemen onun yanına gelirler. Melek: Geceyi hayırla bitir, der. Şeytan: Şerle bitir der. O uyku bastırıncaya kadar Allah’ı zikrederse, melek, şeytanı kovar ve geceyi onu koruyarak geçirir. Uyanınca hemen bir melek ve şeytan ona gelir. Melek: Hayırla başla, der, Şeytan da: Şerle başla, der. Eğer o: Ölümünden sonra canımı dirilten, uykudayken öldürmeyen Allah’a hamdolsun. Ölümün işini bitirdiği kimseyi alan ve diğerini de, belirli bir süreye kadar serbest bırakan Allah’a hamdolsun. Göklerin ve yerin, yok olmasını önleyen Allah’a hamdolsun. Eğer onlar yok olurlarsa, ondan başka onları hiç kimse durduramaz. Göğün yere düşmesini önleyen Allah’a hamdolsun. Bu olursa, ancak onun izniyle olur. Melek şeytanı kovar ve onu beklemeye devam eder.”
Hakim bunun sahih olduğunu söylemiş ve Zehebî’de kabul etmiştir.
Kaynak: Cin şeytan büyü ve nazardan korunma
BENZER KONULAR:
Answer ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
İslami öğretilerde “şeytanın bağını çöz” kavramı mecazidir ve şeytanın olumsuz etkisinden ve ayartmalarından kurtulma ve korunma arayışına atıfta bulunur. İşte size sığınmada ve şeytanın bağladığı düğümleri çözmede yardımcı olabilecek bazı uygulamalar:
Allah’a sığının: “Euzü billahi min eş-şeytan ar-rajim” (Kovulmuş şeytandan Allah’a sığınırım) duasını okuyarak Allah’a sığının ve O’na sığının. Kuran’da (Müminun Suresi, 23:97) geçen bu dua, şeytanın etkisinden Allah’a sığınmanın bir yoludur.
Allah’ı Zikretmeyi Arttırın: Düzenli olarak hamd, tesbih ve bağışlanma dileyerek Allah’ı zikretmekle (zikir) meşgul olun. Allah’ı zikretmek, O’nunla bağın kuvvetlenmesine yardımcı olur ve şeytanın vesveselerine karşı kalkan görevi görür.
Kur’an-ı Kerim’i okuyun: Bir rehberlik ve koruma kaynağı olduğu için düzenli olarak Kuran okuyun ve üzerinde düşünün. Allah’ın sözlerini okumak ve anlamak imanı güçlendirir ve şeytanın ayartmalarına karşı koymaya yardımcı olur.
Namaz kılın (Namaz): Düzenli olarak namaz kılın ve bunları odaklanarak, tevazu ve samimiyetle yerine getirin. Namaz, Allah’a yakınlaşma, mağfiret dileme, manevi güç ve hidayet bulma aracıdır.
Takva (Tanrı bilinci) uygulayın: Hayatın her alanında Allah’ın bilincini ve farkındalığını geliştirin. Davranışlarınıza, niyetlerinize ve düşüncelerinize dikkat edin ve her konuda Allah’ın rızasını kazanmaya çalışın.
Bilgi Arayın: İslami bilgi edinin ve İslam’ın öğretilerine ilişkin anlayışı derinleştirin. Bilgi, bireyleri Şeytan’ın aldatmacalarını fark edecek araçlarla donatır ve İslami ilkelerle uyumlu bilinçli seçimler yapmalarına yardımcı olur.
Tövbe ve Bağışlanma: Düzenli olarak içten tövbe edin, geçmiş günahlar ve hatalar için Allah’tan bağışlanma dileyin. Tevazu ile O’na yönelin ve O’nun rahmetini ve hidayetini isteyin.
Hayır ve Sadaka: İyilik, sadaka ve salih amellerde bulunun. İyi işler yapmak, kalbi temizlemeye, imanı güçlendirmeye ve şeytanın etkisini defetmeye yardımcı olur.
Başkalarından Destek İsteyin: Etrafınızı Şeytan’ın ayartmalarından korunma arayışında rehberlik, destek ve cesaret sağlayabilecek doğru ve bilgili kişilerle çevreleyin.
Şeytan’ın etkisinden sığınmanın devam eden bir süreç olduğunu ve sürekli çaba ve öz-farkındalık gerektirdiğini not etmek önemlidir. Bireyler, Allah ile ilişkilerini güçlendirerek, O’nun korumasına sığınarak ve aktif bir şekilde doğru bir yaşam sürmeye çabalayarak, şeytanın bağlarını çözebilir ve manevi teselli ve onun ayartmalarından korunma bulabilirler.