her 4 rekat başına Biraz istirahat edildiği için teravih ismini almıştır
Ramazan ayının her gecesinde 20 rekat olarak ; iki rekatta bir selam verilerek kılınır vakti ise yatsı namazı kılındıktan sonra başlar ve fecrin doğuşuna kadar devam eder vitir namazından önce kılınır
Meşruiyeti ;
teravih namazının meşruiyeti ile ilgili olarak Hz Ayşe annemiz ra şöyle demiştir efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Ramazan’da bir gece çıkıp mescide Teravih namazı kıldı Bu sırada bir kaç kişi de ona uyarak namaz kıldılar sonra ertesi gece namaz kılınca cemaat daha da çoğalmaya başladı Üç dört gün cemaat iyice toplanınca Efendimiz Sallallahu vesellem birkaç gün evde kılmak istemiş nedeni ise korkup Rabbimizin bunu bize farz kılacağını düşündüğü için..
Answer ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Teravih namazının hükmü hakkında bilgiler
Teravih Namazının Hükmü kısaca
Talik 1
– Teravih namazı sünnettir.
– Cemaatle kılınması da sünnettir. Tek başına da kılınabilir.
– İmam Ebu Hanife ve Hanefi fukahasının görüşü teravih namazının 20 rekâtının da sünnet olmasıdır.
Dayanakları da Hz. Ömer’in sünnet olmasa 20 rekât kılmakta insanları bir araya getirmeyeceğidir. Ayrıca diğer sahabenin bunu onaylamalarının da sünnet oluşa güçlü bir delil teşkil etmektedir.
Talik 2:
8 rekâtı sünnet gerisi müstehaptır görüşünde bir gariplik vardır.
İbn Abidin’in ifadesine göre hidayenin metnindeki müstehaplık ifadesinin manası bu değildir. Ömer (ra) zamanına kadar insanlar teravihi dağınık cemaatler halinde kılıyorlardı. Ömer (ra) imam görevlendirdi ve tek bir imamın arkasında teravih kılınmaya başlandı. Yani müstehap görülen budur. Yoksa teravih namazının 20 rekât kılınması müstehap değil sünnettir. [1]
Yukarıdaki Mustafa Yıldır beyin yazdığı metinde Aişe (ra) ın efendimizin ramazanda geceleyin kıldığı nafile namaz 11 rekâtı geçmezdi sözü esas alınmış olsa gerektir. Buna göre 8 teravih üç vitir 11 rekât kılıyor olmalıdır.
Ama teravih ramazan ayında kılınan bir namazdır ve ramazan işin sıkı tutulup yüksek ecirlerin kazanılmaya çalışıldığı bir aydır. Bu Hanefi fukahasının fetvası değildir ama belki İbnul Humam’ın tercihidir. [2]
”Hanefilerin uygulama ve tercihleri 20 rekât bunun sekizi sünnet gerisi mustehaptır” genellemesi ve sözü acaba nereden alınmıştır?
Ek 1; Teravih Namazının İslam Fıkhındaki Hükmü:
Teravih namazının 20 rekât olduğunda ittifak vardır. Hanefi fıkhında 20 rekât kılınması sünnettir.[3]
Hanbeli fıkhındaki hükmü: 20 rekât kılınması sünnettir. Bu konuda neredeyse icma vardır. [4]
Şafii fıkhındaki hüküm: Teravih 20 rekâttır ve sünnettir. [5]
Maliki mezhebinde hüküm: 36 rekât olmasıdır.
Ek 2; Hz Ömer (Ra)ın Nimet El Bida Hazihi Sözünün Manası:
Hz. Ömer mescidde dağınık ve küçük gruplar halinde namaz kılan cemaatleri tek bir imamın arkasında birleştirince buna nimet el bid a hazihi demiştir. Yani böyle yapmam ne güzel bir bidat oldu…
Yoksa teravih namazını 8 iken 20 rekâte çıkarıp bu sözü bu sebeple söylememiştir.
Teravihin 20 Rekât Sünnet Oluş Vecihleri:
Sahabenin tamamı Hz. Ömer’in insanları 20 rekâtta birleştirmesine rıza göstermişlerdir. ”Ramazan daki namazı 8 rekâtti” rivayetini yapan Hz. Aişe, Hz. Ömer’e karşı çıkmamıştır.
Ek 3; Müstehap Nedir, Sünnet Nedir:
Hanefi fukahasına göre mustehab: Peygamberimizin sürekli devam etmediği amellerdir. Sünnet ise peygamberimizin sürekli devam ettiği amellerdir. [6]
Yukarda ki tanım ise sanki el Bahrul Muhitten alınmış krş el Bahrul Muhit (Munye) I.378
[1] Haşiyet ibn Abidin I.472,473 (ekteki fotoğrafa bkz.) ayrıca bkz. el Merğinani, el Hidaye I.75-76
[2] Bk. İbn Humam Fethulkadir I.321 ve 333-334 s.
[3] Bk. Kasani, Bedaius Sanai I.288; İbn Abidin Haşiye ala Reddil Muhtar I.472; el Ayni, Umdetul Gari XI.179 (darul kutub el ilmiyye 2001); el Binaye fi Şerhil Hidaye II.659-660
[4] İbn Kudame el Muğni II.138
[5] en Nevevi, Şerhul Muhezzeb III.527
[6] Bk. el Kasani, Bedaius Sanai, I.24; Haşiye İbn Abidin II.375