Vahiy katipleri, Hz. Muhammed (a.s.)’a inen âyetleri yazanlara denir.
İlk vahiy katipliğini Mekke’de Abdullah İbn Sa’d, Medine’de Zeyd ibn Sabit yapmıştır. 40 kadar vahiy katibi vardı.
Bunlardan bazılarının isimleri şunlardır; Hz. Ali, Hz. Osman, Hz. Ömer, Hz. Ebû Bekir, Muaviye, Amr ibn el-As, Muaz ibn Cebel, Übey ibn Ka’b, Muğire ibn Şu’be, Şurahbil ibn Hasene, Halid ibn Velid…
Vahiy katipleri, âyetleri ince beyaz taşlara, kürek kemiklerine, işlenmiş derilere, bez parçalarına, hurma dallarına yazıyorlardı.
Hz. Ebû Bekir’in halifeliği zamanında bu malzemeleri Zeyd ibn Sabit bir kitap halinde cem etmiştir.
Diyanet dini kavramlar sözlüğü
BENZER KONULAR:
- Gayr-i İlahi vahiy ne demek? Kısaca
- vahiy ne demek sözlük anlamı
- vahiy ne Demek? Kısaca
- Peygamber efendimize gelen ilk vahiy neden oku dur
- Fetret-i vahiy nedir Vahyin kesilmesi ne demek?
- Allah’ın (c.c.) vahiy göndermesinin sebepleri nelerdir? Söyleyiniz.
- vahiy kavramının anlamı hakkında neler biliyorsunuz?
- Peygamber dışındaki insanlara vahiy gelebilir mi?
- vahiy Katipleri Ne Demek? Kısaca
- Peygamber ve vahiy sözcüklerinin anlamı
Answers ( 2 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Rasulullah (sav)’e inen vahiyleri kayıt altına alan sahabelere vahiy katipleri denmektedir. Rasulullah (sav) Mekke’de iken vahiy katibi Abdullah ibn Sa’d (ra)’tır. Vahiy katipliği görevini Medine’de ise; Zeyd ibn Sabit (ra) yapmıştır. Bunun haricinde kırk kadar vahiy katibinin olduğu bilinmektedir. Bunlardan en meşhurları ise; Hz. Ali, Hz. Osman, Hz. Ömer, Hz. Ebû Bekir, Muaviye, Amr ibn el-As, Muaz ibn Cebel, Übey ibn Ka’b, Muğire ibn Şu’be, Şurahbil ibn Hasene, Halid ibn Velid (r.anhum)’dur.
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
Alemlere rahmet olarak gönderdilen Hz. Muhammed Mustafa (sav) vefat ettikten sonra Hz. Ebubekir (ra) halifeliği döneminde Zeyd ibn Sabit bir kitap halinde getirmesi Allah (c.c.)’ın Hicr Suresi – 9 . Ayette buyurduğu gibi “Kesin olarak bilesiniz ki bu kitabı kuşkusuz biz indirdik ve onu mutlaka koruyan da yine biziz.” ayetinin tecellisine bir işarettir.