Yahudiler Ve Zillet

Bildir
Question

Please briefly explain why you feel this question should be reported.

Bildir
İptal

SORU: Âl-i İmran sûresi 112. âyet sadece Rasûlullah’ın (s.a) yaşadığı döneme mi hitabediyor, yoksa bu hüküm bütün çağlar için geçerli midir?

CEVAP: işaret edilen âyet, Al-i imran süresindeki yahûdilerden söz eden şu âyettir:

Onlar (yahudiler) nerede bulunurlarsa bulunsunlar, Allah’ın ahdine ve insanların (mü’minlerin) himayesine sığınmadıkça kendilerine zillet (damgası) vurulmuştur; Allah’ın hışmına uğramışlar ve miskinliğe mahkum edilmişlerdir. Çünkü onlar, Allah’ın âyetlerini inkâr ediyorlar ve haksız yere peygamberleri öldürüyorlardı. Bu da, onların isyan etmiş ve haddi aşmış olmalarındandır.

Menar tefsiri bu âyet-i kerime hakkında çok uzun bir açıklama yapmıştır. Arzu edenler ve faydalanmak isteyenler bakabilirler. Fakat Fi Zılâlil-Kur’ an tefsirinde bu âyet-i kerîme, sorunun cevabını da anlayacağımız çok veciz bir şekilde izah edilmiştir. Fi Zilali’l-Kur’an’da bu âyet-i kerimeyle ilgili olarak şu ifadeler geçmektedir:

“Onlara aşağılık (zillet) damgası vurulmuştur” ve sonlan bu şekilde takdir edilmiştir. Onlar her yerde aşağılık bir durumdadırlar. Allah’ın ve müslümanlann himayelerinin dışında, kendilerini hiçbir şey kurtaranıamaktadır. Müslümanlarzden Allah’ın gazabını hak etmişlerdir.” Sanki yolculuklarından bu gazabı yüklenerek dönmüşlerdir. Ayrıca onlara “aşağılık damgası vurulmuştur.” Aşağılık duygusu onların vicdanlarında yaşamakta, bilinçlerinde gizlenmektedir.

Bütün bunlar bu âyetin inmesinden sonra meydana gelmiştir. Yani ne zaman müslümanlarla ehl-i kitap arasında bir savaş olmuşsa, müslümanlar dinlerini korudukları, inançlarına sarıldıkları, hayatlarında ilahî sistemi uyguladıkları sürece Allah müslümanlara zafer nasip etmiş, düşmanlarına ise alçaklık ve aşağılık takdir etmiştir. Ancak müslümanların koruması altına girdikleri ya da müslümanlar onları dinlerinde serbest bıraktıkları zaman bu zilletten kurtulmuşlardır.

Kur’an-ı Kerim yahudilerin yazgısının bu şekilde olmasının sebebini de açıklamaktadır ki bu sebep geneldir ve hangi dinden olursa olsun bütün milletler için geçerlidir: “Bunun sebebi, onların Allah’ın âyetlerini inkar etmeleri ve haksız yere peygamberleri öldürmeleridir. Bunun sebebi, isyan etmeleri ve haddi aşmalarıdır.”

Allah’ın âyetlerini ister tümüyle inkar etme, ister bu âyetlerin hakemliğine başvurmama ve hayatta uygulamama şeklinde olsun Allah’ın âyetlerini tanınmaması, peygamberlerin ya da sûrenin diğer bir âyetinde geçtiği gibi, adaleti emreden insanların öldürülmesi, isyan ve aşırılık, evet bütün bunlar Allah’ın gazabına, bozguna, zillet ve meskenete sebep olan davranışlardır.

 

Cevapla