Paylaş
Zina İslam’da niçin haram kılındı
BildirQuestion
Please briefly explain why you feel this question should be reported.
Zinanın Haram Kılınması ve delilleri
Zina büyük günahlardandır. Çünkü Allah Tealâ zinayı şu ayette şirkle ve adam öldürmekle bir arada zikretmektedir: “Onlar Allah ‘la birlikte başka bir ilâha tapmazlar. Allah ‘m haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar. Zina etmezler. Kim bunu yaparsa büyük cezaya çarpar.” (Furkan, 25/68).
Çünkü Cenab-ı Hak zinada had cezasını -yüz değnek vurulmasını- vacip kılmış; evliler için recm cezasını koymuştur. Allah müminleri bu konuda acıma duymaktan nehyetmiş, suçluları teşhir için mümin gurubun şahit kılınmasını emretmiştir. Ayrıca az önce geçen Huzeyfe hadisi de buna delildir: “Ey insanlar topluluğu! Zinadan sakınınız. Çünkü zinada altı haslet vardır…”
Zina: Bir erkeğin nikâhsız olarak veya nikâh şüphesi bulunmaksızın bir kadının fercine, kadının teslim olmasıyla duhûlde bulunmasıdır. Yahut tabiat gereği şehvet duyulan ve seran haram olan bir ferce diğerinin organının idhal edilmesidir. Ancak böyle olduğu zaman had cezası vacip olur.
Livata (homoseksüellik) hükmü: İmam Şafiî’nin sahih olan görüşüne, İmam Malik, İmam Ahmed, Ebu Yusuf ve Muhammed’in görüşüne göre zina hükmüdür. Lutîlik yapan zinakâr sayılır ve ayetin umumî ifadesine dahil olur. İmam Şafiî’ye göre şu delile binaen bu kimseye zina cezası uygulanır:
Beyhakî Ebu Musa el-Eş’arî’den (r.a.) Peygamberimiz’in (s.a.) şu hadisini rivayet etmiştir: “Bir adam bir adamla cinsî münasebette bulunursa ikisi de zi-nakârdır.”
Malikîler ve Hanbelîlere göre bunun cezası recimdir. Bazı Hanbelîler ise livata cezasının ya yüksek bir yerden atmak, ya bir duvarın üzerine yıkılması, ya da taş atılmak suretiyle öldürülmek olduğu görüşündedirler.
İmam Ebu Hanife ise lûtînin sadece ta’zir edilmesi ve had uygulanmaması görüşündedir. Zira livatada neseplerin karışması yoktur. Livatada genellikle livata yapanın öldürülmesine sebep olacak derecede tartışmalar da meydana gelmemektedir. Livata zina değildir, ona mihir de icap etmez, had cezası da uygulanmaz. Ayrıca Peygamberimiz (s.a.) bir müslümanın şu üç sebeple öldürülmesini mubah görmüştür: Evli kimsenin zina etmesi, cana haksız yere kıyılması ve dinden dönülmesi. Peygamberimiz burada lûtîlik yapanı zikretmemiştir. Çünkü bu kimse zinakâr diye isimlendirilmez. Peygamberimiz’in (s.a.) livata hakkında bir hüküm verdiği de sabit olmamıştır.
Fıkıh âlimleri zorla boşalma ve elle istimna (mastürbasyon) durumunda ta’zir, te’dip ve azarlamanın meşru olduğunda ittifak etmişlerdir.
Hayvanlarla cinsî münasebete gelince: Dört mezhep imamları bunu yapan kimseye karşı onu sakındırmak için devlet başkanının uygun göreceği bir ta’zir cezası verilmesi hususunda ittifak etmişlerdir. Çünkü bozulmamış fıtrat bundan nefret eder.
Nesaî’nin Sünen’inde İbni Abbas’tan rivayet ediliyor ki: “Hayvanla cinsî münasebette bulunan kimseye had cezası yoktur.” Bu hadis mevkuf olup merfu hükmündedir.
Ölüyle cinsî münasebet ise: Malikîler dışındaki Cumhura göre ta’zir cezası vardır. Çünkü bu fıtratın nefret ettiği bir husustur. Burada zecr edici bir had cezasına ihtiyaç yoktur. Sadece te’dip yeterlidir.
Malikîler ise burada haddi vacip görmüşlerdir. Çünkü bu bir kadının ferciyle münasebette bulunmaktır. Diri kadınla ilişkiye benzemektedir.
Kısaca: Bütün bu fiiller haramdır, münkerdir, kaçınmak vaciptir.
Benzeri konular:
Answer ( 1 )
Please briefly explain why you feel this answer should be reported.
İslam dini, zina gibi evlilik dışı cinsel ilişkiyi kesin bir şekilde yasaklamıştır. Zina, Kur’an-ı Kerim’de ve Hadislerde (Peygamber Muhammed’in sözleri ve davranışları) açık bir şekilde haram kılınmıştır. İslam’da zina haram kılınmasının temel sebepleri şunlardır:
İslam’ın zina konusundaki haram kılma hikmetleri, toplumun ahlaki değerlerini koruma, aile ve evlilik kurumunu güçlendirme, toplumsal düzeni sağlama, sağlık ve sosyal etkilerin önlenmesi gibi temel prensiplere dayanmaktadır.